Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - 5. Od PLE učitelů k PLE studentů
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: 5. Od PLE učitelů k PLE studentů  Odpovědět s citací
Na Twitteru se objevil zajímavý článek pro použití Twitteru ve třídě.
Zaujalo mě několik rad:
- tweetovat obrázky ze třídy
- žáci tweetují otázky
- nedávat dětem heslo k třídnímu Twitteru, ale nechat je tweetovat přes tabulku.
http://www.alicekeeler.com/teachertech/2015/08/12/class-twitter-account-how-your-students-can-tweet/

Tady by se mohli začít učit budovat svou třídní PLE. Co myslíte?
Příspěvek Napsal: pát 30. říj 2015 23:03:04
  Předmět příspěvku:  Re: 5. Od PLE učitelů k PLE studentů  Odpovědět s citací
Petr Vanický píše:
Já si myslím, že ani není třeba udržovat dva profily, často stačí, rozdělit své kontakty a přátelé do skupin (nebo kruhů na g+) a u příspěvků důsledně rozlišovat komu co pošlu. Nevím, jestli to jde na twitteru, ale na FB a G+ určitě. Já třeba používám skupiny rodina, kolegové z práce, kamarádi, školství.


Souhlasím s Petrem, rozdělení je klíčové.
Mám jen jeden profil na FB a G+.
Na druhou stranu si myslím, že by i žáci měli vidět, že jsme jen lidé a řešíme občas taky jen normální problémy.
Příspěvek Napsal: ned 18. říj 2015 17:10:35
  Předmět příspěvku:  Re: 5. Od PLE učitelů k PLE studentů  Odpovědět s citací
Já si myslím, že ani není třeba udržovat dva profily, často stačí, rozdělit své kontakty a přátelé do skupin (nebo kruhů na g+) a u příspěvků důsledně rozlišovat komu co pošlu. Nevím, jestli to jde na twitteru, ale na FB a G+ určitě. Já třeba používám skupiny rodina, kolegové z práce, kamarádi, školství.
Příspěvek Napsal: čtv 15. říj 2015 7:26:21
  Předmět příspěvku:  Re: 5. Od PLE učitelů k PLE studentů  Odpovědět s citací
Jaroslav Mašek píše:
Studenti často používají služby a aplikace, které učitelé neznají a které by mohly obohatit a doplnit jejich PLE.
Nenaskýtá se právě zde, při tvorbě PLE, výborná příležitost k tomu, aby se z našich studentů stali na okamžik učitelé a z nás učitelů studenti?

Napadá mě přidružená otázka: Máte dva profily? Pracovní a soukromý? Mají totéž i žáci?
Směřuji k tomu, že si nejsem jista, zda bych chtěla sledovat zprávy svých žáků třeba na FB, protože valná většina se bude týkat osobních věcí žáka. A já také asi nechci, aby žák viděl moje osobní zprávy.
Takže tady by chtělo asi popřemýšlet, jak vše nastavit... Máte někdo zkušenosti?
Příspěvek Napsal: úte 13. říj 2015 8:08:38
  Předmět příspěvku:  Re: 5. Od PLE učitelů k PLE studentů  Odpovědět s citací
Jardo, už mnohokrát se mi stalo, že žák přišel s nějakým zajímavým prográmkem, aplikací, kterou jsem neznal a po ukázce jsem zajásal, že to je to, co jsem hledal. Takové diskuze začínají většinou větou: „A pane učiteli, znáte...?“
Mně je celkem jedno, v čem si takové věci uchovává, v čem tvoří. Důležité je, že to jde nějakým způsobem sdílet, ukázat, pak také dokázat, že žák pracuje, že ovládá své úložiště, že si do něj ukládá nejdůležitější zajímavé věci a ukazuje zájemcům svůj posun ve vzdělávání. Je pravda, že takových žáků je málo, ale začínají přibývat.
Většinou se doptávám, co to umí, kam se to ukládá, jak to je bezpečné a jak to nasdílet ostatním.
Jsem rád, že se z žáků stanou na chvíli nadšení učitelé, rád jim svou pozici přenechávám, oni většinou konstatují, že to je těžké učit ostatní něco nového. :)
Příspěvek Napsal: sob 10. říj 2015 17:24:19
  Předmět příspěvku:  Re: 5. Od PLE učitelů k PLE studentů  Odpovědět s citací
Od začátku tohoto tématu jsme vycházeli z předpokladu, že to budou nejprve učitelé, kteří si vytvoří své PLE a potom svou zkušenost předají svým studentům.
Co kdyby to ale bylo naopak?
Co kdyby studenti předávali své zkušenosti s tvorbou PLE svým učitelům ?

A neděje se to tak?

Studenti často používají služby a aplikace, které učitelé neznají a které by mohly obohatit a doplnit jejich PLE.

Nenaskýtá se právě zde, při tvorbě PLE, výborná příležitost k tomu, aby se z našich studentů stali na okamžik učitelé a z nás učitelů studenti?

Nejenom, že bychom se naše role vyměnily, ale mohly by dočasně splynout.
Příspěvek Napsal: sob 10. říj 2015 13:57:51
  Předmět příspěvku:  Re: 5. Od PLE učitelů k PLE studentů  Odpovědět s citací
Bohuslav Hora píše:
Protože se ve škole používají intenzivně sdílené dokumenty, učíme to i žáky, tak má každý žák v podstatě svoje portfolio v nich.


Myslím, že jsi to Slávku vystihl dokonale.
Učitelé jsou často ti, kteří stanoví věkovou hranici, od kdy si žáci začnou tvořit své první PLE, právě tvorbou elektronických portfolií a sdílením svých prací pomocí Webu 2.0, komentováním prací druhých a participováním na společném obsahu. Pak už vidím jen krůček k tomu, ukázat žákům cestu, jak si své materiály, "roztroušené" v mnoha službách, mohou soustředit na jednom místě.

A co když žáci přichází do školy a již nějaké své PLE mají? Dokážeme na to zareagovat a využít toho?
Kam až se může tato věková hranice při tvorbě PLE posunout?
Příspěvek Napsal: sob 10. říj 2015 13:42:50
  Předmět příspěvku:  Re: 5. Od PLE učitelů k PLE studentů  Odpovědět s citací
Asi bych to nechala na rodičích, zda něco takového chtějí.
U žáků to asi bude chtít opatrně a spojit s bezpečností. Oni své PLN vlastně mají na FB. Jestli ho využívají správně, a tak jak bychom si představovali my, tím si nejsem jista. Ale určitě ho mají.
Příspěvek Napsal: pát 09. říj 2015 18:37:17
  Předmět příspěvku:  Re: 5. Od PLE učitelů k PLE studentů  Odpovědět s citací
Protože se ve škole používají intenzivně sdílené dokumenty, učíme to i žáky, tak má každý žák v podstatě svoje portfolio v nich. Je na každém z nich, jestli ho bude intenzivně používat. Už se mi mnohokrát stalo, že žáci využili svých výtvorů k prezentaci toho, co se naučili, bylo to ku prospěchu jejich i školy, ze které vyšli.
Často mě překvapuje, co všechno zvládnout zjistit - používáme nějakou „novou“ věc (aplikaci), a mnoho už hlásí, že to zná, že používá, že sleduje. Takže mají i oni svoji PLN.
PLN pro rodiče? Nevím. Já jako rodič svou PLN mám. :)
Příspěvek Napsal: stř 07. říj 2015 9:09:36
  Předmět příspěvku:  5. Od PLE učitelů k PLE studentů  Odpovědět s citací
1. Úvod do diskuse

Poté, co si jako učitelé vybudujeme své osobní vzdělávací prostředí (PLE), bychom mohli toto téma představit svým studentům a ukázat jim cestu k tvorbě jejich vlastního PLE.
V procesu tvorby PLE studentů může sehrát roli i PLE jejich rodičů.
Otázky níže se oběma tématům, tvorbě studentského i rodičovského PLE, věnují.


2. Otázky k diskusi

PLE studenta
1. Má smysl, aby si žáci budovali své PLE? Od kolika let?
2. Jakou formu výuky pro tvorbu PLE zvolit (např. prezenční - celoroční výuka na hodinách IIKT, distanční - seminární práce s praktickou částí, převrácená výuka, projektová výuka, apod.)?

PLE rodiče
1. Má smysl, aby měl také rodič své PLE?
2. Může PLE rodičem ovlivnit PLE dítěte? Jak?
3. Jak lze propojit PLE dítěte s PLE jeho rodičů?



Autor diskuse: Jaroslav Mašek
Příspěvek Napsal: stř 30. zář 2015 15:30:44


Přejít na:  
cron