Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - 8. Otevřené vzdělávání
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: 8. Otevřené vzdělávání  Odpovědět s citací
Jitko, rozhodně souhlasím. Boční prostory blogu či vložené statické stránky na něm, tj. tam, kde nepublikujeme své blogové příspěvky, mohou snad mít potenciál na to, aby se takový blog stal centrálním místem našeho PLE.
Veřejná část vybraného cloud. úložiště se sdílenými materiály by potom mohla mít někde v těchto prostorách blogu své místo.
Otázkou zůstavá, jestli forma blogu není pro jedno centrální místo, kde bude naše kompletní PLE, limitující resp. dostatečná.
Příspěvek Napsal: ned 25. říj 2015 17:33:44
  Předmět příspěvku:  Re: 8. Otevřené vzdělávání  Odpovědět s citací
Pavlína Hublová píše:
Máte také svůj web? A nebo používáte nějaké veřejné úložiště (Dumy.cz, RVP.CZ, Uloz.to apod.)?

Tady se možná motají dvě věci dohromady.
Blog/stránky vidím jako prostor pro články, sdílení zkušeností, úvahy, nápady do hodin, ..., které mohou být doplněny nějakým vložným souborem, ale rozhodně bych blog neviděla jako nějaké tříděné úložiště.
Pokud bych chtěla sdílet opravdu soubory, pak GoogleDisk, DropBox, OneDrive,... a na tato úložiště sdílet odkazy. Zkusila jsem si kdysi vytvořit stránky na WordPressu, kam jsem dávala jen hotové pracovní listy, ale nebylo to ono. Už jenom něco někam přehodit byl vlastně problém, nebo zaktualizovat soubor dalo taky dost práce.
Příspěvek Napsal: ned 25. říj 2015 10:50:48
  Předmět příspěvku:  Re: 8. Otevřené vzdělávání  Odpovědět s citací
Já vnímám výhodu třídních/učitelských webových stránek nejen jako "úložiště materiálů", ale jako prostor pro sdílení zkušeností formou článků, či krátkých textových komentářů. Myslím, že to má o level vyšší hodnotu, než jen samotné nahrávání souborů...
Příspěvek Napsal: pát 23. říj 2015 7:48:23
  Předmět příspěvku:  Re: 8. Otevřené vzdělávání  Odpovědět s citací
Pavlína Hublová píše:
Máte také svůj web? A nebo používáte nějaké veřejné úložiště (Dumy.cz, RVP.CZ, Uloz.to apod.)?


Mám svoje webové stránky na eStránkách. V současné době přemýšlím, že je přesunu na nějaké příjemnější místo, zřejmě do WordPressu. Protože ráda experimentuji, zkoušela jsem i jiná prostředí, např. Google Sites nebo blogy na RVP, digifolio. Postupně jsem zjistila, že čím více stránek mám, tím méně někam přispívám, proto se kloním k jednomu sběrnému místu.
Veřejná úložiště nepoužívám, na Portálu materiály musejí projít recenzemi, s DUMY.cz nemám zkušenost. Pouze školní DUMY jsem vložila do OneDrivu. Když na své stránky vkládám nějaký pracovní list, vždy se ho snažím okomentovat, např. odkud jsem čerpala, jak probíhala výuka s PL apod. (Podobně jako Slávek.) Nenapadlo mě zatím vkládat pracovní listy jen tak pod sebou.
Příspěvek Napsal: čtv 22. říj 2015 17:02:54
  Předmět příspěvku:  Re: 8. Otevřené vzdělávání  Odpovědět s citací
Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Zúčastnili jste se nějakých MOOC kurzů? Zajímaly by mě konkrétní zkušenosti.

Prošla jsem 2 kurzy na http://www.europeanschoolnetacademy.eu/. Nijak extra jsem se neidentifikovala, snad že je to opravdu pro učitele a budou patřit k těm jednodušším. Oba byly zaměřeny na věci kolem ICT ve výuce.
Každý týden vyjde nový modul rozdělený na několik sekcí, v něm vždycky minimálně jedno video a spousta odkazů. Některé týdny i live webinář. U každého tématu se předpokládala reflexe - komentář, osobní zkušenost, zajímavý odkaz k tématu - vše na nástěnce Padlet. Na závěr se vypracovává nějaký výukový celek a další 2 účastníci ho slovně hodnotí.
Zajímavá zkušenost, spousta inspirace a když se k tématu vyjádří 200, 300 učitelů nejen z Evropy, tak se vždycky něco zajímavého najde - minimálně zjištění, že všude jsou nějaké potíže a problémy.
Příspěvek Napsal: úte 20. říj 2015 9:21:44
  Předmět příspěvku:  Re: 8. Otevřené vzdělávání  Odpovědět s citací
Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Sdílení vlastních zdrojů
1. Sdílíte své materiály a nápady do výuky pomocí nějakých web. služeb? Jakých?
2. Používáte ke sdílení toho, co umíte, nějakou konkrétní službu, aplikaci nebo e-portfolio? Nebo jste něco podobného dokonce vytvořili?

Jsem nastavena na sdílení. Zjistila jsem, že je mnohem jednodušší, když pro své kurzy a semináře vše připravím webové stránky (v současnosti používám Google Sites) s texty a podklady, než abych před/po každém kurzu zasílala materiály e-mailem, jak jsem dělala "v pravěku".
Když je třeba, stačí web zneviditelnit pro veřejnost. I když to už není moc otevřené vzdělávání, že?!.
Máte také svůj web? A nebo používáte nějaké veřejné úložiště (Dumy.cz, RVP.CZ, Uloz.to apod.)?
Příspěvek Napsal: úte 20. říj 2015 8:04:39
  Předmět příspěvku:  Re: 8. Otevřené vzdělávání  Odpovědět s citací
Zúčastnili jste se nějakých MOOC kurzů? Zajímaly by mě konkrétní zkušenosti.

Osobně jsem vyzkoušela Courseru a FutureLearn. V obojím člověk prochází řadu videí, čte články, plní testy,popř. diskutuje. V Courseře jsem navíc musela psát tři práce na zadané téma. Bylo poměrně nepříjemné, když ostatní účastníci práce hodnotili velmi nízko (což byla zkušenost více z nás). Často jsme nevěděli proč.
U Coursery se také setkáte s ověřením identity, např. se musíte vyfotit a několikrát ověřit, jakým stylem píšete (píšete zadanou větu do klávesnice).

U obou kurzů jsem měla pocit, že nestíhám podrobně pročíst všechny materiály. A také že kurzy jsou spíš teoretické a k praktickým radám se dostávám až na konci jednotlivých týdnů, kdy už je člověk vyčerpaný. Ale možná to bylo dáno kurzy, které jsem volila.

Nakonec ale musím říct, že jsem nadšená, protože se takto můžu dostat k dalším vědomostem, navíc prezentovaných jinými učiteli než českými, a proto občas i jiným úhlem pohledu.

A jaké zkušenosti máte vy? Jaké úkoly jste plnili? Museli jste nějakým způsobem doložit, že se jedná právě o vás?
Příspěvek Napsal: pon 19. říj 2015 21:36:24
  Předmět příspěvku:  Re: 8. Otevřené vzdělávání  Odpovědět s citací
Připojila jsme k Janě Zárubové a společně jsem si vytvořily web s odkazy pro matematiku - https://sites.google.com/site/matikanaberanku/

Vyzkoušela jsem kurzy na http://www.europeanschoolnetacademy.eu/ - rozhodně zajímavá zkušenost, i když s mou chabou angličtinou mi určitě spousta věcí unikla. A před lety kurz tady na rvp.cz u B.Brdičky a ten mne úplně nakopl a ukázal spoustu možností.
Příspěvek Napsal: pát 09. říj 2015 18:31:34
  Předmět příspěvku:  Re: 8. Otevřené vzdělávání  Odpovědět s citací
Bohuslav Hora píše:
Stále přemýšlím o Blogu. Výmluva? Čas. :)

Je pravda, že pokud člověk přispívá pravidelně na školní stránky a ještě odkazy na sítě, už se mu nedostává času na další sepisování. Napadlo mě, že by se to dalo obejít nějakým svým vlastním portfoliem pouze s odkazy a drobnými poznámkami. Samozřejmě v případě, že si chceme svoje aktivity "schovávat" na jednom místě. Blog chápu spíš jak místo pro vlastní úvahy.
Příspěvek Napsal: stř 07. říj 2015 20:24:23
  Předmět příspěvku:  Re: 8. Otevřené vzdělávání  Odpovědět s citací
Vlastní materiály sdílím přes webové stránky školy, následně pak do G+ školy a přes můj „soukromý“ účet. :) Některé nápady sdílím také v komunitě i-SEN. Vždy je to kompletně s popisem a přípravami, výstup je vždy samozřejmostí. Přidám i upozornění na rizika, nebo zhodnotím, co funguje a co třeba skřípalo s výhledem do budoucna, jak to udělám příště jinak.
Alespoň jedenkrát za rok s kolegy z GEG Učte s námi natočím nějaký vzdělávací hangout, kde si ukážeme využití nějakého nápadu ve vzdělávacím prostředí, aktivně kolegy sleduji a doptávám se, když nerozumím.
Stále přemýšlím o Blogu. Výmluva? Čas. :)
Příspěvek Napsal: stř 07. říj 2015 8:57:23


Přejít na: