Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Portfolio jako nástroj autoevaluce a hodnocení žáka
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Portfolio jako nástroj autoevaluce a hodnocení žáka  Odpovědět s citací
O využití portfolia v hodinách cizího jazyka informuje tento zajímavý článek Ivany Frýbové. Ukazuje jak portfolio může vést k větší motivaci žáků a zlepšit jejich dovednost sebehodnocení.
Příspěvek Napsal: stř 05. led 2011 9:23:04
  Předmět příspěvku:  Re: Portfolio jako nástroj autoevaluce a hodnocení žáka  Odpovědět s citací
Výtečné téma, jako učitel informatiky a ICT metodik přidám trošku ze svého mlýna. :-)

"Portfolio" používám tak, že moji žáci v hodinách informatiky vkládají vše do školního MOODLE a tam mají během školního roku a dokonce i po jeho skončení přístup k těmto datům a souborům. MOODLE neumí u úkolů sebehodnocení žáka, ale moje hodnocení žáci vidět mohou, časem možná promyslím vylepšení i ksebehodnocení. Příklad "portfolia" žáka 6tř v IKV za minulý školní rok přikládám (jen struktura).
http://cihlinek.posterous.com/portfolio-6c

Při seminářích KURIKULUM G, které jsem lektoroval, jsem doporučoval učitelům, aby si portfolio v informatice zavedli (forma sdílené složky ve škole, MOODLE, google dokumenty, blog a podobně) tak, aby k souborům žáků mělo přístup více učitelů a mohli je hodnotit z více úhlů - např. prezentaci z dějepisu učitel informatiky i dějepisu.

A do třetice - doporučuji vaší pozornosti projekt INGOT (http://ingots.cz/), ve kterém žáci vytvářejí své digitální portfolio, sami sebe hodnotí, nakolik dosáhli předem určené úrovně (úkolu), učitel jim schvaluje toto sebehodnocení a sám jim vystavuje "medialy" (zlatou, stříbrnou nebo bronzovou) žákovi je pak i vydán certifikát. Jde o nenásilnou motivaci žáků k osvojování digitálních dovedností. V Anglii již takto bylo vydáno na tisíce certifikátů, projekt se aktuálně rozšiřuje i v ČR.

A na závěr - velké zkušenosti s portfolii mají v projektu RWCT, viz například
http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty2_portfolio
http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty9_portfolio
http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=klisty6_portfolio
a mnoho dalších :-)

Hezkou neděli, Petr Naske

P.S. No a máme tu i související koncepce
DIGIFOLIO na RVP :-)
http://umim.to/
Příspěvek Napsal: ned 28. lis 2010 18:27:31
  Předmět příspěvku:  Re: Portfolio jako nástroj autoevaluce a hodnocení žáka  Odpovědět s citací
Přidám ještě jeden odkaz na článek z Metodického porátlu Jak efektivně využívat žákovské portfolio...

...a něco z blogu Lukáše Bajera: Učitelské portfolio - jak (se) vlastně učím.

Chápu smysl i význam portfolií. Jen netuším, kde na ti aktivisté berou čas. Když jsem pátrala, tak v převážné většině na to padly volné hodiny, pauzy v době oběda apod. Opravdu je to nutné? Takhle to po nás někdo chce?
Příspěvek Napsal: ned 28. lis 2010 10:27:08
  Předmět příspěvku:  Portfolio jako nástroj autoevaluce a hodnocení žáka  Odpovědět s citací
V článcích se objevil velmi zevrubný popis využívání portfolia k sebehodnocení žáka. Používáte i vy tuto formu? Jaké s ní máte zkušenosti?
Příspěvek Napsal: sob 27. lis 2010 20:11:21


Přejít na: