Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Je možné klasifikovat výchovy slovně?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Je možné klasifikovat výchovy slovně?  Odpovědět s citací
Zdravím Vás,
bohužel zatím ještě nemám zkušenosti se známkováním žáků, ale vzhledem k tomu, že končím studium hudební výchovy, tak si myslím, že zrovna v tomto předmětu by bylo lepší volit slovní hodnocení než klasické známkování, protože ve slovním hodnocení je možné lépe vystihnout, co žák zvládá a co ne oproti klasickému známkování, i když bude pro učitele jistě náročnější.
Zajímalo by mě - jak probíhá bodové známkování?
Příspěvek Napsal: čtv 24. lis 2011 9:47:22
  Předmět příspěvku:  Re: Je možné klasifikovat výchovy slovně?  Odpovědět s citací
Mgr. Andrea Baumannová píše:
Mě by ale docela zajímalo hodnocení žáků v běžném procesu výuky... tedy to, co předchází klasifikaci. Mám zkušenost s "klasickým" hodnocením známkami , s bodováním i s pomocnými hodnotícími prvky. Byla bych moc ráda, kdyby se někdo podělil o své zkušenosti s běžným hodnocením žáků.
Mě osobně se velmi líbilo bodování, žáci s tím nebyli od počátku zcela spokojeni, ale posléze se jim to i líbilo. Mám zpětné vazby od různých typů žáků (výborní i průměrní) a jsou pozitivní.

Jaké zkušenosti máte vy?

Přeji hezký den.

Andrea


Andreo,
díky za nový podnět do diskuse.
Aby se nám toto téma nezamotalo zde v debatě o slovním hodnocení, založila jsem pro něj nové téma TADY.
Příspěvek Napsal: pát 06. lis 2009 14:31:48
  Předmět příspěvku:  Re: Je možné klasifikovat výchovy slovně?  Odpovědět s citací
Dobrý den,
skočím zpátky k původnímu dotazu a chci říci, že píšeme klasické známky, jen v Pravidlech hodnocení ... máme jiná kritéria pro známky pro předměty s větším zaměřením na výchovu,než pro ty s teoretickou převahou.
A co se týká zkoušení a "známkování" tak bodování jsem nikdy nezkoušela,ale docela by mě to zajímalo. Občas při zkoušení nechávám klást otázky žáky, včetně zhodnocení odpovědi .Někdy je u toho i legrace, ale každopádně to udrží pozornost.
Příspěvek Napsal: pát 06. lis 2009 11:43:23
  Předmět příspěvku:  Re: Je možné klasifikovat výchovy slovně?  Odpovědět s citací
Zdravím všechny v diskusi!

Problematika hodnocení je dost důležitá, asi bychom si měli vyměňovat zkušenosti různého typu v této oblasti. Klasifikace je důležitá... souhlasím s tím, že slovní hodnocení by mělo být převeditelné do známky a obráceně pro případ změny školy. vypadá to sice na první pohled, že to tím pádem nic něřeší, ale je to praktické.

Mě by ale docela zajímalo hodnocení žáků v běžném procesu výuky... tedy to, co předchází klasifikaci. Mám zkušenost s "klasickým" hodnocením známkami , s bodováním i s pomocnými hodnotícími prvky. Byla bych moc ráda, kdyby se někdo podělil o své zkušenosti s běžným hodnocením žáků.
Mě osobně se velmi líbilo bodování, žáci s tím nebyli od počátku zcela spokojeni, ale posléze se jim to i líbilo. Mám zpětné vazby od různých typů žáků (výborní i průměrní) a jsou pozitivní.

Jaké zkušenosti máte vy?

Přeji hezký den.

Andrea
Příspěvek Napsal: úte 15. zář 2009 22:59:42
  Předmět příspěvku:  Re:Je možné klasifikovat výchovy slovně?  Odpovědět s citací
Jitko, prosím, můžeš být trošku konkrétnější?
Jaké "známky" teda používáte?
Jak byste tyto známky převáděli na klasickou pětistupňovou klasifikaci?
Děkuji.
Příspěvek Napsal: pon 06. říj 2008 18:43:34
  Předmět příspěvku:  Re: Je možné klasifikovat výchovy slovně?  Odpovědět s citací
Také dobrý den,
kromě řešení,které uvádí Marta se nabízí také možnost nastavit klasifikaci výchov odlišně od předmětů "teoretických".Znamenalo by to,že ve Vašich Pravidlech pro hodnocení výsledků vzdělávání žáků vydefinujete co se hodnotí v předmětech výchov a co v předmětech s převahou teoretické výuky.U nás se osvědčil tento způsob, na místo převádění slovního hodnocení do známek.
Příspěvek Napsal: stř 23. dub 2008 11:54:00
  Předmět příspěvku:  Re: Je možné klasifikovat výchovy slovně?  Odpovědět s citací
Dobrý den,
tuto problematiku řeší školský zákon, která výše uvedené připouští klasifikace, slovní hodnocení, kombinace obojího.
V ŠVP si nastavíte hodnocení "podle svého". To znamená hodnocení žáků klasifikačním stupněm, slovně nebo kombinací obojího. Škola musí být schopna nějakého převodu mezi slovním hodnocením a klasifikací "známkami" pro případ, že by žák přecházel na jinou školu, musí mít klasické vysvědčení.
Podmínky klasifikacece uvádíte v ŠVP v kapitole Hodnocení žáků a autevaluace školy.
Marta
Příspěvek Napsal: úte 22. dub 2008 15:16:00
  Předmět příspěvku:  Je možné klasifikovat výchovy slovně?  Odpovědět s citací
Dobrý večer, ráda bych získala odpověď na dotaz mých kolegů, kteří učí výchovy. Zajímalo by je, zda je možné klasifikaci v tělesné, výtvarné...atd. výchově provést slovně. Pokud ano, jakým způsobem a jak by takovéto hodnocení bylo zahrnuto do průměru studijních výsledků. Děkuji
Příspěvek Napsal: stř 16. dub 2008 18:21:07


Přejít na:  
cron