Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - 3. Mobily a BYOD vůbec
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec  Odpovědět s citací
V únoru očekávejte webinář na toto téma na Metodickém portálu RVP.CZ :)
Příspěvek Napsal: pon 18. led 2016 10:47:14
  Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec  Odpovědět s citací
Jak se vypořádávají s BYOD v různých zemích EU lze najít zde.
Příspěvek Napsal: pon 18. led 2016 10:25:09
  Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec  Odpovědět s citací
Jsou však ještě žáci, kteří z různých důvodů, většinou především finančních, používají tlačítkové telefony, tzn. nikoli smartphony. Raději výuku tímto způsobem vypustíte? Těm pár jedincům zapůjčíte tablet nebo jiné zařízení. Jak takovou situaci řešíte nebo byste řešili?
Příspěvek Napsal: pon 18. led 2016 10:07:53
  Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec  Odpovědět s citací
Souhlasím s tím, že použití mobilní techniky musí mít svá pravidla a od učitele musí být rozmyšleno, musí to být účelné, tedy ne jen čárka - využívám mobilní technologie. A jak píše Jitka - je nutné k použití mobilních zařízení žáky vychovat. :)
Příspěvek Napsal: pon 11. led 2016 10:57:51
  Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec  Odpovědět s citací
Podstatný problém vidím v metodice. Ve většině hodin pouštím žáky na net (učím ICT, takže BYOD neřeším) a nevidím v tom problém. Ovšem hodina pak vypadá jinak, než klasická a je nutné mít aktivity dobře rozmyšlené. Nejsem si jistá, nakolik nárazové činnosti typu "teď se tady rozeběhněte a něco si nahrajte" jsou smysluplným rozšířením výuky nebo jsou jen náhražkovou aktivitou, i když hodně populární. Mobily využívám hlavně ve výuce digitální fotografie, ovšem taktéž striktně jako pomůcku - tedy nafotíme, nahrajeme, zpracujeme.
Příspěvek Napsal: pon 11. led 2016 10:19:18
  Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec  Odpovědět s citací
Je to vše o výchově a o lidech - před katedrou i za katedrou.
Pokud je rozumná třída a je jí nabídnutá smysluplná činnost, tak problém většinou není. (Bez mučení se ale přiznám, že jsem potkala i třídy, kde bych nikdy z mobilem nepracovala.)

Představa, že žáci vytáhnout mobily a budou se sami nějak aktivně pomocí mobilu je lichá. S mobilem musí umět sám učitel a nabídnout žákům vhodné aktivity a nabídnout vhodné aplikace. Podle mé zkušenosti jen minimum žáků má na mobilu něco jiného než socsítě a hry. Většinou je třeba je nějak popostrčit a zaujmout.
Příspěvek Napsal: úte 05. led 2016 19:47:49
  Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec  Odpovědět s citací
Ale mobil by nemusel být zase takovou překážkou, vždyť to většinou umí to, co tablet, jen to je menší. Tak v čem je problém? Že to zvoní? Tablet taky. Jen jsme si nezvykli na to, že telefon umí i něco víc. Pusťme ho taky do školního ringu. Samozřejmě s pravidly.
Příspěvek Napsal: úte 05. led 2016 15:37:39
  Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec  Odpovědět s citací
Řekla bych, že také chybí praktické informace/inspirace učitelů pro učitele. Nemluvím o školení, ale o sdílení zkušeností, jak kdo konkrétně mobil využil ve výuce. Vždyť i ta zkratka BYOD (i když o ní už bylo dost napsáno) je v reálném světě českého školství spíš něčím magickým, než obvyklou praxí.
Tablety (např. díky aktivitám Google Education Group ČR, nebo iSEN) jsou už poměrně dobře - prakticky - zpracované a z čeho čerpat. Mobily na takové pokrytí zatím čekají. Nebo se pletu a něco mi uniklo?
Příspěvek Napsal: úte 05. led 2016 9:15:33
  Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec  Odpovědět s citací
Bohuslav Hora píše:
Lidko, zkusili jste také nějakou hlas nahrávající aplikaci, aby si žáci mohli poslechnout sebe, svoji výslovnost?


Někteří žáci si nahrávali svoje povídání o nějakém tématu, ale spíš proto, aby si je přehrávali několikrát dokola a tímto způsobem se (auditivně) učili. Tedy ne kvůli výslovnosti.
Nahrávali jsme ale třeba zprávy do dějepisu, konkrétně jsme takto upravovali popravu Marie Antoinetty. Nebo vítězné písně Slavíka. K nim jsem potom vygenerovala QR kód a děti si je mohly poslechnout z nástěnky.
Příspěvek Napsal: pon 04. led 2016 19:54:02
  Předmět příspěvku:  Re: 3. Mobily a BYOD vůbec  Odpovědět s citací
Na gymnáziu v Novém Jičíně máme následující zkušenosti:

1. WiFi

Otevřená pro všechny bez obsahového nebo rychlostního omezení. Jeden společný vlan pro všechny (učitelé i studenti). Rychlost 100 Mbps symetricky, plánujeme letos navýšit na alespoň 150 (nejlépe 200) Mbps.

2. Využívání BYOD je zcela na zvážené učitele. Někteří podporují, někteří neřeší (negativně ani pozitivně), menšina si využívání techniky ve své hodině nepřeje.

3. Drtivá většina žáků má smartphone, v třídě (30 žáků) může být odhadem 25 smartphonů, 3 - 4 tablety, do 5 notebooků. To vše visí na školních AP :)

4. Aplikace, které využívají studenti ve spojitosti se školou - aplikace ŠkolaOnLine (to mají všichni), Gmail a Drive (ve škole vše sdílíme), Hangouts (komunikace s částí učitelů přes hangout raději než mailem), Google Classroom (když se sejdou určití učitelé ve třídě, mají studenti min. 3 předměty v rozvrhu, kde se využívá Classroom).

Radovan Jansa, www.gnj.cz | www.gegnovojicinsko.cz
Příspěvek Napsal: pon 04. led 2016 19:28:06


Přejít na:  
cron