Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - 2. Tablety
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Tablety  Odpovědět s citací
Bohuslav Hora píše:
Mgr. Ludmila Kovaříková píše:

Školení jsme sice měli, ale většinou stylem, kde to vlastně zapnout. Pokud tablet tedy učitelé při vyučování využívají, což je minimálně, tak jako vyhledávač do skupinek. Možná by se nějaké užitečné aplikace najít daly, např. QR čtečka, iXplain (oproti ExplainEverything dovoluje zvlášť kreslit a zvlášť mluvit). Ale takových aplikací moc není.


Je škoda, že takto ten projekt byl zadán - hodně času bylo věnováno technické stránce zařízení. Také jsem byl lektorem v této výzvě, vždy jsme se snažili technickou stránku spojit s metodickou. Kterou technickou část tabletu využijeme s konkrétní aplikací a jak, a jak posunout výukový model s rámci SAMR modelu, který tu už zmínil Tomáš Kováč.
Aplikací je celá řada a jdou napříč platformami, i když se tu a tam některá ztratí z obchodu, v poslední době se z Google Play ztratila výborná aplikace Tellagami EDU.
V tom je třeba výhodné sledovat učitelské komunity, které jdou napříč platformami - mám na mysli GEGy.


Naprosto se ztotožňuji s názorem SLávka Hory: jedna věc je naučit se zařízení ovládat a druhá věc propojit s metodikou a praktickým využitím v hodinách a pro přípravu pedagoga. Nejčastější věta, kterou jsem slýchala při školení pro školy z Výzvy: "Tak nám teda ukažte jak byste udělala hodinu matematiky s tabletama, v sedmé třídě s třiceti žáky." A v této souvislosti je třeba myslet i na třetí velmi důležitý bod a nepodcenit ho. Tablety nepřišly do škol jako všespása, díky které se naši žáci budou do školy těšit, připravovat se, budou aktivní a nadšení. Bohužel, je to stále ještě někde takto pojímáno spolu s přesvědčením, tak tady je máte a koukejte to pořádně používat ideálně celý den a ve všech hodinách. Mnozí pedagogové nedostali prostor najít si k zařízení vlastní cestu, přes své zájmy, záliby, předměty, které vyučují a z toho mnohdy pramení ne zcela smysluplné používání, mnohdy i přímo nechuť k jakémukoli využití kromě sledování sociálních sítí.
Příspěvek Napsal: pon 18. led 2016 9:56:06
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Tablety  Odpovědět s citací
Mgr. Ludmila Kovaříková píše:

Školení jsme sice měli, ale většinou stylem, kde to vlastně zapnout. Pokud tablet tedy učitelé při vyučování využívají, což je minimálně, tak jako vyhledávač do skupinek. Možná by se nějaké užitečné aplikace najít daly, např. QR čtečka, iXplain (oproti ExplainEverything dovoluje zvlášť kreslit a zvlášť mluvit). Ale takových aplikací moc není.


Je škoda, že takto ten projekt byl zadán - hodně času bylo věnováno technické stránce zařízení. Také jsem byl lektorem v této výzvě, vždy jsme se snažili technickou stránku spojit s metodickou. Kterou technickou část tabletu využijeme s konkrétní aplikací a jak, a jak posunout výukový model s rámci SAMR modelu, který tu už zmínil Tomáš Kováč.
Aplikací je celá řada a jdou napříč platformami, i když se tu a tam některá ztratí z obchodu, v poslední době se z Google Play ztratila výborná aplikace Tellagami EDU.
V tom je třeba výhodné sledovat učitelské komunity, které jdou napříč platformami - mám na mysli GEGy.
Příspěvek Napsal: pon 04. led 2016 11:31:51
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Tablety  Odpovědět s citací
Co se týká Acerů, souhlasím s P. Vanickým. Vyloženě protivné jsou časté "kazy": občas skáče ukzatel myši, neustále se odpojuje klávesnice, pro odpojení ji musím odpojit jako usb disk, často po zapnutí zůstane černá obrazovka, což řeším dlouhým přemlouváním nabíječky, tlačítka pro zapnutí a dalších kombinací kláves, které člověk najde v různých fórech, občas se zhroutí celý systém. Přirozené by bylo takový výrobek reklamovat, ale pokud tohle dělá více výrobků?

Školení jsme sice měli, ale většinou stylem, kde to vlastně zapnout. Pokud tablet tedy učitelé při vyučování využívají, což je minimálně, tak jako vyhledávač do skupinek. Možná by se nějaké užitečné aplikace najít daly, např. QR čtečka, iXplain (oproti ExplainEverything dovoluje zvlášť kreslit a zvlášť mluvit). Ale takových aplikací moc není.

Měli jsme školení na EduBasi, ale vlastně se nám neukázalo, jak tvořit materiály. Máte někdo s touto službou zkušenosti?
Příspěvek Napsal: úte 29. pro 2015 20:48:55
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Tablety  Odpovědět s citací
Tomáši, díky za nastínění SAMR modelu. Jitka to chtěla trochu rozvést, aby hned bylo patrné, o co jde. Díky za ostatní. :)
Příspěvek Napsal: úte 22. pro 2015 15:04:52
  Předmět příspěvku:  Re: Tablety  Odpovědět s citací
Jitka Rambousková píše:
panucitel píše:
Mě pomáhá při práci s iPady ... SAMR model

Znáte tento pojem? Zkusili jste ho někdo další?


... myslel jsem, že je to jasné z tohoto odkazu http://panucitel.wix.com/ischool#!samr-model/c17xj, kde jsem to částečně popsal. Děti si vytváří vlastní materiály (vyhledávají informace, zpracovávají), sdílí si je, mají je dostupné 24 hodin denně, dále s nimi pracují, dotváří je. Mají je shromažděné na jednom místě (disk).
Příspěvek Napsal: úte 22. pro 2015 13:58:41
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Tablety  Odpovědět s citací
Petr Vanický píše:
Ano, to je také jasné, snažíme se s tím něco dělat. Škoda, že náš realizátor na to nemyslel a nezařídil nám pokrytí v rámci projektu. Na některých školách to prý šlo.
V našem projektu jsme wi-fi pokrytí škol měli v žádosti, ale vyškrtli nám ho, v jiných to prošlo.

Petr Vanický píše:
Ano, to víme, ale to nejprve znamená připojit počítače do domény, protože jinak bych to musel všem kolegům neustále aktualizovat sám.
Licence Win Pro se pro tablety nedá získat? Jak máte licencované produkty MS?
Příspěvek Napsal: ned 20. pro 2015 15:38:24
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Tablety  Odpovědět s citací
Janek Wagner píše:
  • Na vině nejsou tablety, ale mizerně realizovaný projekt.

Tak o tom není sporu, že byl projekt špatně realizovaný, ale také si myslím, že za stejné nebo lepší peníze se daly pořídit mnohem vhodnější tablety pro výuku.

Janek Wagner píše:
  • Bez kvalitní wi-fi to s tablety ve škole nepůjde.

Ano, to je také jasné, snažíme se s tím něco dělat. Škoda, že náš realizátor na to nemyslel a nezařídil nám pokrytí v rámci projektu. Na některých školách to prý šlo.

Janek Wagner píše:
  • Aktualizace se dá vypnout a řídit.

Ano, to víme, ale to nejprve znamená připojit počítače do domény, protože jinak bych to musel všem kolegům neustále aktualizovat sám.
Příspěvek Napsal: ned 20. pro 2015 12:19:18
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Tablety  Odpovědět s citací
Petr Vanický píše:
Pomalé, časté a zdržující aktualizace, dlouho se probouzí, občas problémy se zapnutím, jen přední kamera, malé úložiště, nejdou připojit do školní sítě, protože nemáme wifi všude a kabel do nich nedám. Nepohodlná práce. Mají win 8.1 a ty podle mě nejsou vhodné pro tabletový režim, ještě tam spousta věcí není vychytaných. V desktop režimu zas pro změnu občas nereaguje na kliknutí. Atd, atd.

  • Na vině nejsou tablety, ale mizerně realizovaný projekt.
  • Bez kvalitní wi-fi to s tablety ve škole nepůjde.
  • Aktualizace se dá vypnout a řídit.
  • Desktop režim má smysl s obrazovkou alespoň 11,6", jinak je třeba nastavit velikost písma a ikon, ale není to stejně optimální.
Příspěvek Napsal: stř 16. pro 2015 8:10:03
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Tablety  Odpovědět s citací
Já bych ráda věděla, Tomáši, jak konkrétně SAMR model používáš?
Příspěvek Napsal: stř 16. pro 2015 6:03:05
  Předmět příspěvku:  Re: Tablety  Odpovědět s citací
panucitel píše:
Mě pomáhá při práci s iPady ... SAMR model

Znáte tento pojem? Zkusili jste ho někdo další?
Příspěvek Napsal: úte 15. pro 2015 20:04:15


Přejít na:  
cron