Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - 7. A je ta technika vůbec nutná?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: 7. A je ta technika vůbec nutná?  Odpovědět s citací
Pavlína Hublová píše:
...Asi se shodneme, že nějaké ty "klikačky" už máme za sebou a že zkušenější uživatel IT (a zároveň učitel) požaduje něco, kde může žák např.:
  • hledat správné řešení a dělat při tom chyby
  • postupně pomocí různých kroků zjišťovat, co a jak funguje (objevovat)
  • volit si náročnost zadání úkolu, popř. hledat další/jiná řešení
Další požadavky na superaplikaci?


můžeme vycházet třeba z této infografiky?
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/o/20017/K ... KACE.html/
Příspěvek Napsal: pon 11. led 2016 16:19:24
  Předmět příspěvku:  Re: 7. A je ta technika vůbec nutná?  Odpovědět s citací
Asi trochu off-topic, ale pro Petra Vanického.
Sice matematiku neučím, ale ve fyzice rád používám Geogebru. A úžasná věc pod geogebrou je http://geotest.geometry.cz/
Příspěvek Napsal: ned 10. led 2016 15:51:16
  Předmět příspěvku:  Re: 7. A je ta technika vůbec nutná?  Odpovědět s citací
Budu souhlasit s Petrem a troufnu si říct, že žádná nástěnka matematiku neprocvičí. Na procvičení matematiky prostě jsou potřeba ty správné programy a aplikace. Pozor - mluvíme o procvičení, utvrzení, nebavíme se o nějakém průzkumu a odvození.
A "superaplikaci" ani žádnou nechci :D Raději něco úzce zaměřeného a pořádně.
Příspěvek Napsal: úte 05. led 2016 19:53:03
  Předmět příspěvku:  Re: 7. A je ta technika vůbec nutná?  Odpovědět s citací
Pavlína Hublová píše:
Další požadavky na superaplikaci?


Superaplikace asi neexistuje. :) Nebo sem s ní. :D
Příspěvek Napsal: úte 05. led 2016 15:33:39
  Předmět příspěvku:  Re: 7. A je ta technika vůbec nutná?  Odpovědět s citací
Bohuslav Hora píše:
Vím, jak jsme např. dokázali využít LinoIt nástěnky, které jsou prapůvodně určeny k něčemu úplně jinému. :) Až pod rukama pedagoga dostává aplikace pedagogický rozměr.

Souhlasím. Nakonec se všichni stejně vrátíme k nějakým univerzálním aplikacím (prostředím), která pak budeme používat přesně tak, jak aktuálně potřebujeme.
Aplikace pro konkrétní cvičení pak budou jen prostorem pro domácí procvičování, nebo opakování (dril).
Příspěvek Napsal: úte 05. led 2016 9:07:01
  Předmět příspěvku:  Re: 7. A je ta technika vůbec nutná?  Odpovědět s citací
Petr Vanický píše:
Techniku se sice snažím používat, ale ne za každou cenu a ve všech předmětech. Důvodů je několik, především je to nedostatek kvalitních aplikací, které skutečně přináší něco navíc (mluvím o M na střední škole, za zš je to jiné).

Možná bychom se mohli zamyslet, co je to to "něco navíc". Asi se shodneme, že nějaké ty "klikačky" už máme za sebou a že zkušenější uživatel IT (a zároveň učitel) požaduje něco, kde může žák např.:
  • hledat správné řešení a dělat při tom chyby
  • postupně pomocí různých kroků zjišťovat, co a jak funguje (objevovat)
  • volit si náročnost zadání úkolu, popř. hledat další/jiná řešení
Další požadavky na superaplikaci?
Příspěvek Napsal: úte 05. led 2016 9:02:29
  Předmět příspěvku:  Re: 7. A je ta technika vůbec nutná?  Odpovědět s citací
Přiznám se, že s využitím nějaké sdílené tabule ještě nemám zkušenosti, ale nebráním se nějakým radám.
Příspěvek Napsal: pon 04. led 2016 22:30:09
  Předmět příspěvku:  Re: 7. A je ta technika vůbec nutná?  Odpovědět s citací
Petr Vanický píše:
Techniku se sice snažím používat, ale ne za každou cenu a ve všech předmětech. Důvodů je několik, především je to nedostatek kvalitních aplikací, které skutečně přináší něco navíc (mluvím o M na střední škole, za zš je to jiné). Dále to, že například v matematice je podle mě prostě potřeba aby studenti co nejvíc sami počítali a nic je nerozptylovalo. To žádná aplikace nenahradí.
Jasně, existují aplikace na procvičování jednodušších oblastí matematiky jako rovnice, výrazy atd. Ale třeba na kombinatoriku, komplexní čísla, řady atd jsem zatím nic neobjevil.


Petře, opravdu potřebujeme speciální aplikace pro tu kterou oblast matematiky? Nemohli bychom např. použít aplikaci pro bílou tabuli, kde student řeší nějaké zadání, aby ukázal ostatním spolužákům, kde se ztrácí, nebo student učí ostatní studenty řešení příkladu, ostatní si mohou kdykoliv pustit? Myslím, že i na střední škole jsem zbavili studenty možnosti objevovat. Nebo tomu tak není?
Vím, jak jsme např. dokázali využít LinoIt nástěnky, které jsou prapůvodně určeny k něčemu úplně jinému. :) Až pod rukama pedagoga dostává aplikace pedagogický rozměr.
Příspěvek Napsal: pon 04. led 2016 11:24:29
  Předmět příspěvku:  Re: 7. A je ta technika vůbec nutná?  Odpovědět s citací
U této otázky si vždycky vzpomenu, jak v MOOCu kurzu Learning to teach online platilo základní pravidlo: nedělat aktivity s technikou, pokud nepřinášejí něco navíc. Dá se říct, že téměř každou aktivitu bych mohla nahradit jinou, bez techniky, dokonce i nahrávání a natáčení lze předvést před třídou. Ale i když nic navíc nenajdu, přesto se dá říct, že rozvíjíme digitální gramotnost a její dovednosti. A ty nutné jsou.
Příspěvek Napsal: úte 29. pro 2015 21:03:44
  Předmět příspěvku:  Re: 7. A je ta technika vůbec nutná?  Odpovědět s citací
Techniku se sice snažím používat, ale ne za každou cenu a ve všech předmětech. Důvodů je několik, především je to nedostatek kvalitních aplikací, které skutečně přináší něco navíc (mluvím o M na střední škole, za zš je to jiné). Dále to, že například v matematice je podle mě prostě potřeba aby studenti co nejvíc sami počítali a nic je nerozptylovalo. To žádná aplikace nenahradí.
Jasně, existují aplikace na procvičování jednodušších oblastí matematiky jako rovnice, výrazy atd. Ale třeba na kombinatoriku, komplexní čísla, řady atd jsem zatím nic neobjevil.
Příspěvek Napsal: ned 20. pro 2015 12:39:16


Přejít na: