Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: 5. Kde zůstal člověk? |
 |
|
Citace: Prohlubuje používání mobilních technologií nebo systém BYOD větší uvědomování si sociálních (mentálních) rozdílů? Co s tím? Myslím, že tohle by také byl námět k diskuzi. V našem regionu pracuje 80% lidí v zemědělství nebo jako zedníci. Opravdu zedníci, ne majitelé stavebních firem. Mobil mají, aby si zavolali pomoc, když se jim něco stane, a PC mají, protože jim dítě nastoupilo na školu, která to vyžaduje - obvykle vyžebrají nějaký starý počítač na sběrném dvoře. Velká část z nich nemá ani bankovní účet a dost lidí v mém okolí ani řidičák. Nepotřebují nechávat část peněz bance (výplata je obvykle v hotovosti) a platit zbytečné výdaje na auto. Jak v takovém prostředí uplatňovat BYOD? A je jim to vůbec k něčemu, když se dalších pět nebo deset let po škole s technikou nesetkají? Základy určitě ano (v hospodě si dokáží zjistit sázky nebo jízdní řád a v obecní knihovně pošlou mail nebo napíší dopis), ale dál?
[quote]Prohlubuje používání mobilních technologií nebo systém BYOD větší uvědomování si sociálních (mentálních) rozdílů? Co s tím?[/quote]
Myslím, že tohle by také byl námět k diskuzi. V našem regionu pracuje 80% lidí v zemědělství nebo jako zedníci. Opravdu zedníci, ne majitelé stavebních firem. Mobil mají, aby si zavolali pomoc, když se jim něco stane, a PC mají, protože jim dítě nastoupilo na školu, která to vyžaduje - obvykle vyžebrají nějaký starý počítač na sběrném dvoře. Velká část z nich nemá ani bankovní účet a dost lidí v mém okolí ani řidičák. Nepotřebují nechávat část peněz bance (výplata je obvykle v hotovosti) a platit zbytečné výdaje na auto. Jak v takovém prostředí uplatňovat BYOD? A je jim to vůbec k něčemu, když se dalších pět nebo deset let po škole s technikou nesetkají? Základy určitě ano (v hospodě si dokáží zjistit sázky nebo jízdní řád a v obecní knihovně pošlou mail nebo napíší dopis), ale dál?
|
|
|
 |
Napsal: čtv 28. led 2016 11:19:40 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: 5. Kde zůstal člověk? |
 |
|
Čudujem sa, načo vlastne majú malé deti (prváci, druháci, ...) ktoré ani samé necestujú, v škole mobilný telefón? Iba preto, že ho má aj spolužiak? Veď, keby sa niečo stalo, číslo na rodičov má triedny učiteľ.
Čudujem sa, načo vlastne majú malé deti (prváci, druháci, ...) ktoré ani samé necestujú, v škole mobilný telefón? Iba preto, že ho má aj spolužiak? Veď, keby sa niečo stalo, číslo na rodičov má triedny učiteľ.
|
|
|
 |
Napsal: sob 23. led 2016 0:08:59 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: 5. Kde zůstal člověk? |
 |
|
Lenka Říhová píše: .. jednu zkušenost, která mě trochu zaskočila... Po počátečním nadšení a chuti dělat všechno, co jsem naplánovala, začali někteří z nich dávat poměrně razantním způsobem najevo nechuť, když byly iPady znovu na programu ... oni nikdy nebudou mít ipad (ani jiný dobrý tablet) a tak nemá cenu aby s ním pracovali (v jejich podání to znělo daleko víc frustrovaně a agresivně). Lenko, tohle je i v jiných předmětech. Na středním odborném učilišti žáci s okázalou nechutí bojkotují přesná laboratorní měření s krásnými, moderními a přesnými přístroji, které jinde neuvidí, protože jsou podle nich zbytečně vědecká a nikdy je nebudou potřebovat, ale jakmile si mají změřit něco, co je pro ně přímo použitelné, například měření nabíjení akumulátoru do auta nebo baterie, včetně křivky, změřit si výkon zesilovače, apod., je to pro ně zajímavé. Němčina (a podobně i ostatní jazyky) a gramatika je nebaví až do okamžiku, kdy se naskytne příležitost jazyk použít, buď s vidinou nastoupení do firmy s takto hovořící zemí původu, nebo pro práci nebo cestování do takto hovořící země. V předmětech IT žáky zajímá pouze to, co je pro ně použitelné, hlavně zábava - kopírování CD, DVD, instalace různého software, her, domácí wifi, úpravy fotografií a vkládání na web, legrační otitulkování videí, apod. Ale že se by někdo chtěl zabývat něčím složitějším, třeba i jednoduchým programováním, které ihned v praxi nepoužije, je vzácností. Při výuce základů tvorby webových stránek i žáci ZŠ mohou být nadšení a úspěšní, až do okamžiku, kdy pocítí marnost a zbytečnost své snahy se to učit, i kdyby jim to mělo prospět. Jednak vidí meze svých schopností a meze využití toho, co se učí.
[quote="Lenka Říhová"].. jednu zkušenost, která mě trochu zaskočila... Po počátečním nadšení a chuti dělat všechno, co jsem naplánovala, začali někteří z nich dávat poměrně razantním způsobem najevo nechuť, když byly iPady znovu na programu ... oni nikdy nebudou mít ipad (ani jiný dobrý tablet) a tak nemá cenu aby s ním pracovali (v jejich podání to znělo daleko víc frustrovaně a agresivně). [/quote] Lenko, tohle je i v jiných předmětech. Na středním odborném učilišti žáci s okázalou nechutí bojkotují přesná laboratorní měření s krásnými, moderními a přesnými přístroji, které jinde neuvidí, protože jsou podle nich zbytečně vědecká a nikdy je nebudou potřebovat, ale jakmile si mají změřit něco, co je pro ně přímo použitelné, například měření nabíjení akumulátoru do auta nebo baterie, včetně křivky, změřit si výkon zesilovače, apod., je to pro ně zajímavé.
Němčina (a podobně i ostatní jazyky) a gramatika je nebaví až do okamžiku, kdy se naskytne příležitost jazyk použít, buď s vidinou nastoupení do firmy s takto hovořící zemí původu, nebo pro práci nebo cestování do takto hovořící země.
V předmětech IT žáky zajímá pouze to, co je pro ně použitelné, hlavně zábava - kopírování CD, DVD, instalace různého software, her, domácí wifi, úpravy fotografií a vkládání na web, legrační otitulkování videí, apod. Ale že se by někdo chtěl zabývat něčím složitějším, třeba i jednoduchým programováním, které ihned v praxi nepoužije, je vzácností.
Při výuce základů tvorby webových stránek i žáci ZŠ mohou být nadšení a úspěšní, až do okamžiku, kdy pocítí marnost a zbytečnost své snahy se to učit, i kdyby jim to mělo prospět. Jednak vidí meze svých schopností a meze využití toho, co se učí.
|
|
|
 |
Napsal: úte 19. led 2016 15:34:16 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: 5. Kde zůstal člověk? |
 |
|
Trochu vás nechápu. Mít většinou nějaký program v družině je alespoň u nás samozřejmostí. Kromě toho žáci mají v družině spoustu alternativ - kamarádů, her, atd. Alternativa - vytáhnout si mobil nebo tablet prostě a jednoduše u nás není a doufám ani nebude. (Samozřejmě - dle selského rozumu - pokud zavolá rodič, nebránil bych dítěti mobil použít.)
Trochu vás nechápu. Mít většinou nějaký program v družině je alespoň u nás samozřejmostí. Kromě toho žáci mají v družině spoustu alternativ - kamarádů, her, atd. Alternativa - vytáhnout si mobil nebo tablet prostě a jednoduše u nás není a doufám ani nebude. (Samozřejmě - dle selského rozumu - pokud zavolá rodič, nebránil bych dítěti mobil použít.)
|
|
|
 |
Napsal: úte 19. led 2016 0:21:32 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: 5. Kde zůstal člověk? |
 |
|
Bohuslav Hora píše: Ivo, určitě se podělím, ještě je krátká doba na vyhodnocení. A také se musím dostat na hospitaci do školní družiny.  Tak to jsem jim teď zavařila 
[quote="Bohuslav Hora"]Ivo, určitě se podělím, ještě je krátká doba na vyhodnocení. A také se musím dostat na hospitaci do školní družiny. :)[/quote] Tak to jsem jim teď zavařila :)
|
|
|
 |
Napsal: pon 18. led 2016 11:18:43 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: 5. Kde zůstal člověk? |
 |
|
Ivo, určitě se podělím, ještě je krátká doba na vyhodnocení. A také se musím dostat na hospitaci do školní družiny. 
Ivo, určitě se podělím, ještě je krátká doba na vyhodnocení. A také se musím dostat na hospitaci do školní družiny. :)
|
|
|
 |
Napsal: pon 18. led 2016 10:51:35 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: 5. Kde zůstal člověk? |
 |
|
Bohuslav Hora píše: Pavlína Hublová píše: ... a chceme vůbec kontrolovat, jak (a jak často) děti techniku používají? Asi bychom měli nastavit nějaká pravidla používání techniky. Chceme přece, aby děti rozvíjely sociální kompetence, bavily se mezi sebou. Máte nastavená ve škole pravidla také mimo hodiny - o přestávkách? Řešíme, jestli ve školní družině mobilní zařízení omezit. Jednak to s sebou přináší problémy s krádežemi, poškozením, jednak nechceme, aby děti trávily odpoledne nad mobily a tablety. Dohodli jsme se proto se vychovatelkami a vychovateli, že v rámci školní družiny nabídnou tak atraktivní program, aby děti k mobilním zařízením utíkaly minimálně. Tak jsem zvědav.  Podělíš se o výsledky? Jsem velice zvědavá jak to dopadne.
[quote="Bohuslav Hora"][quote="Pavlína Hublová"]... a chceme vůbec kontrolovat, jak (a jak často) děti techniku používají?[/quote] Asi bychom měli nastavit nějaká pravidla používání techniky. Chceme přece, aby děti rozvíjely sociální kompetence, bavily se mezi sebou. Máte nastavená ve škole pravidla také mimo hodiny - o přestávkách? Řešíme, jestli ve školní družině mobilní zařízení omezit. Jednak to s sebou přináší problémy s krádežemi, poškozením, jednak nechceme, aby děti trávily odpoledne nad mobily a tablety. Dohodli jsme se proto se vychovatelkami a vychovateli, že v rámci školní družiny nabídnou tak atraktivní program, aby děti k mobilním zařízením utíkaly minimálně. Tak jsem zvědav. :)[/quote]
Podělíš se o výsledky? Jsem velice zvědavá jak to dopadne.
|
|
|
 |
Napsal: pon 18. led 2016 10:33:51 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: 5. Kde zůstal člověk? |
 |
|
Chtěla bych se s vámi podělit o jednu zkušenost, která mě trochu zaskočila. Učím informatiku nejstarší žáky u nás ve škole (8.9.tř ZŠ praktické - dnes lehké mentální postižení, od září 2016 žáci "s potřebou podpory druhého stupně" ). Většina těchto dětí je z rodin, kde nemají peníze nazbyt. Jejich telefony (případně tablety) patří k těm levnějším a mnoho toho neumí, případně se do nich nic nevejde. Celkem běžně používáme školní iPady, nejen v Informatice. Po počátečním nadšení a chuti dělat všechno, co jsem naplánovala, začali někteří z nich dávat poměrně razantním způsobem najevo nechuť, když byly iPady znovu na programu (pracujeme i na PC). Nechápala jsem, co se děje, kde dělám chybu, snažila jsem se vysvětlovat, proč se co učíme a jak se jim to může hodit. (Mimochodem není úplně jednoduché vysvětlovat smysl například prezentací někomu, kdo se v lepším případě bude živit jako přidavač). Po nějaké době byl ten "komunikačně a sociálně nejzdatnější" schopen zformulovat důvod: oni nikdy nebudou mít ipad (ani jiný dobrý tablet) a tak nemá cenu aby s ním pracovali (v jejich podání to znělo daleko víc frustrovaně a agresivně). Od té doby ještě víc přemýšlím nad smyslem, proč a jak iPady zařadit, snažím se hledat aktivity, které i pro ně budou užitečné, případně používat aplikace, které fungují i na PC, vysvětlovat... Jde to těžko. I ve vašich třídách jsou žáci, kterým to moc nemyslí nebo jsou z chudých rodin. Setkali jste se s něčím podobným? Prohlubuje používání mobilních technologií nebo systém BYOD větší uvědomování si sociálních (mentálních) rozdílů? Co s tím?
Chtěla bych se s vámi podělit o jednu zkušenost, která mě trochu zaskočila. Učím informatiku nejstarší žáky u nás ve škole (8.9.tř ZŠ praktické - dnes lehké mentální postižení, od září 2016 žáci "s potřebou podpory druhého stupně" ). Většina těchto dětí je z rodin, kde nemají peníze nazbyt. Jejich telefony (případně tablety) patří k těm levnějším a mnoho toho neumí, případně se do nich nic nevejde. Celkem běžně používáme školní iPady, nejen v Informatice. Po počátečním nadšení a chuti dělat všechno, co jsem naplánovala, začali někteří z nich dávat poměrně razantním způsobem najevo nechuť, když byly iPady znovu na programu (pracujeme i na PC). Nechápala jsem, co se děje, kde dělám chybu, snažila jsem se vysvětlovat, proč se co učíme a jak se jim to může hodit. (Mimochodem není úplně jednoduché vysvětlovat smysl například prezentací někomu, kdo se v lepším případě bude živit jako přidavač). Po nějaké době byl ten "komunikačně a sociálně nejzdatnější" schopen zformulovat důvod: oni nikdy nebudou mít ipad (ani jiný dobrý tablet) a tak nemá cenu aby s ním pracovali (v jejich podání to znělo daleko víc frustrovaně a agresivně). Od té doby ještě víc přemýšlím nad smyslem, proč a jak iPady zařadit, snažím se hledat aktivity, které i pro ně budou užitečné, případně používat aplikace, které fungují i na PC, vysvětlovat... Jde to těžko. I ve vašich třídách jsou žáci, kterým to moc nemyslí nebo jsou z chudých rodin. Setkali jste se s něčím podobným? Prohlubuje používání mobilních technologií nebo systém BYOD větší uvědomování si sociálních (mentálních) rozdílů? Co s tím?
|
|
|
 |
Napsal: ned 17. led 2016 18:04:06 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: 5. Kde zůstal člověk? |
 |
|
Súhlasím, že deťom treba ponúknuť atraktívny program. U nás sa o to snažme najmä cez voľné hodiny a keď deti čakajú na autobusy. Počas pekného počasia je to jednoduchšie, lebo v krabici na chodbe je stále niekoľko futbalových, volejbalových a basketbalových lôpt, ktoré si deti môžu vziať a hrať sa. Horšie je to v zimnom sychravom období. Čiastočne to riešime školskou knižnicou. Aké máte ďalšie nápady?
Súhlasím, že deťom treba ponúknuť atraktívny program. U nás sa o to snažme najmä cez voľné hodiny a keď deti čakajú na autobusy. Počas pekného počasia je to jednoduchšie, lebo v krabici na chodbe je stále niekoľko futbalových, volejbalových a basketbalových lôpt, ktoré si deti môžu vziať a hrať sa. Horšie je to v zimnom sychravom období. Čiastočne to riešime školskou knižnicou. Aké máte ďalšie nápady?
|
|
|
 |
Napsal: úte 12. led 2016 0:30:30 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: 5. Kde zůstal člověk? |
 |
|
Proto nejdeme cestou zákazu, stejně to budou nosit, jen v té družině chceme ten atraktivní program, aby neutíkali k plackám a mobilům. To, že si to přinesli, to je jejich odpovědnost.
Proto nejdeme cestou zákazu, stejně to budou nosit, jen v té družině chceme ten atraktivní program, aby neutíkali k plackám a mobilům. To, že si to přinesli, to je jejich odpovědnost.
|
|
|
 |
Napsal: úte 05. led 2016 15:39:33 |
|
|
 |
|