Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - 6. Je to všechno?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?  Odpovědět s citací
V rámci mezinárodního projektu Commenius, jsme ve škole v Belgii a Anglii měli možnost vidět a vyzkoušet zařízení s názvem omiVista. Jedná se o systém, který vytváří zážitkové audio vizuální efekty s projekcí dynamických obrazů na povrchy včetně podlah, stěn, stoly, trampolíny, bezbariérový podnosy, a jakékoli jiné svislé nebo vodorovné ploše.
https://www.youtube.com/watch?v=TzyyveUG_g0
Celý systém jde propojit s výukou například matematiky, gramatiky apod. Je ideálním nástrojem pro rozvoj jemné i hrubé motoriky, orientace a dalších sfér pro děti s tělesným postižením.
https://www.youtube.com/watch?v=BddxfbSjFwI
V školách ho nejčastěji využívají v samostatné místnosti nebo s propojením se snoezeleen.
Bohužel je toto zařízení skutečně finančně náročné. Nabídla se nám ale česká firma, která vyvíjí velmi podobnou věc. Spolu s jejími zástupci jsme se podíleli na doladění celého zařízení, včetně šablon pro výukové programy. Byly to skutečné porodní bolesti. Přesto jsem do školy finální verzi této interaktivní podlahy zakoupili. Dá se říct, že se stále ještě jedná o prototyp, ale pereme se s tím, zkoušíme, ladíme, používáme.
Ale sníme o originálu :)
Příspěvek Napsal: pon 18. led 2016 11:18:02
  Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?  Odpovědět s citací
Návštěvník píše:
Největší paradox je když hravý učitel žákům udělá spoustu mnohdy barevně ozdobených prográmků, které za žáky (středních odborných škol! nebo i gymnázií) ze zadaných hodnot spočítají výsledek.

Ani je nemusí tvořit - těch jsou plné "obchody" a opravdu nemají na žákovských zařízeních co dělat.
Příspěvek Napsal: ned 17. led 2016 15:24:02
  Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?  Odpovědět s citací
Miriam Sedláčková píše:
Není tedy něco špatně?

Pokud je využití techniky to "zlaté tele" a vlastní vzdělávání jde bokem, pak to špatně rozhodně je. Technika je jako oheň - dobrý sluha a špatný pán.
Příspěvek Napsal: ned 17. led 2016 15:19:13
  Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?  Odpovědět s citací
Miriam Sedláčková píše:
.. zneužití technologií do té míry, že kolegyně převážně dělají simulace a videa ... Ony nemusí učit (stahují hotové věci), žáci je doma chválí (dívali jsme se na video a bylo to úžasné) a ve finále vůbec nic neumí,..

Paní kolegyně, dal bych vám za vaše příspěvky pět žlutých hvězdiček. Trefila jste to přesně. Žáci si u těchto učitelů pochvalují, že nemusí vést sešity, dívají se na materiály postahované učiteli ze všech stran, včetně kradených ilustrací nebo i textu i bez uvedení pramenů. Progresivní a oblíbení učitelé jim to dají stáhnout na flešky a kluci nic neumí.

Simulace elektrických obvodů má smysl pokud má přímou návaznost na skutečné praktické obvody, kdy si žáci mohou obvoud skutečně uvést do chodu, měřit na něm, provádět změny zapojení, opět měřit a prakticky testovat jejich funkci. Pro zkrácení času při změnách zapojení jsou kvalitní simulace například Tina, Multisym apod. úžasné. K tomu samozřejmě vyhodnocení měření a grafy jak rukou na papíře, tak generované grafy z excelu a dalšího podobného software. Tohle kluky baví. Běda, jak mohou lenošit nebo je něco nebaví, pak s nimi nic nehne.

K vašemu předmětu: výborná je kniha Miro Božíka "Ako naprogramovať Arduino bez predchádzajucich znalostí" viz http://mirobozik.sk/ebook/ako-naprogram ... h-znalosti

Největší paradox je když hravý učitel žákům udělá spoustu mnohdy barevně ozdobených prográmků, které za žáky (středních odborných škol! nebo i gymnázií) ze zadaných hodnot spočítají výsledek. Učitel se s tím zdlouhavě morduje, programuje a žádkům dá hračku například na výpočet dvou odporů paralelně (nebo spousty jiných elektrotechnických nebo jiných příkladů, typických pro vyučovaný obor), což každý žák musí umět vypočítat normálně na papíru propiskou případně s kalkulačkou. Je to hezké a učitel dostane od ředitelky pochvalu, že je progresivní a využívá ve výuce moderní technologie, ale žáci neumějí nic, jen se naučí čekat, že dostanou zase další prográmek, o kterém ale vůbec nevědí, co je v něm a jak se to počítá, nebo jak vůbec ten program vypadá.
Příspěvek Napsal: čtv 14. led 2016 20:38:13
  Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?  Odpovědět s citací
Nemám ráda zjednodušující výroky typu "před 20 lety uměli to a to lépe". Jedná se jen o subjektivní pohled. Nemyslím, že by existovaly konkrétní důkazy a výzkumy k tématu, a pokud ano, sem s nimi. Ale možná na SŠ vstupují do hry i jiní hráči. Nehledě na to, že slyšívám učitele, kteří takto kritizují žáky, a sami neumějí otevřít e-mail. (také moje zkušenost)
Když to srovnám s češtinou, učitelé často tvrdí, že žáci dřív četli více. Ale já tvrdím opak - za svých 14 let učení. (také subjektivní)

Jestli technika pomůže? Podle mých zkušeností ano. Na vlastní oči jsem viděla, jak pomáhá např. Minecraft a jak se to projevuje na výsledcích v poradně i ve školních známkách. Nebo jen obyčejné přiřazovací cvičení (násobilka, pravopis).
Pokud se základní operace zanedbávají, tak to rozhodně není vina techniky použité ve škole - té se snad ani tolik nepoužívá, aby to mělo nějaký vliv. Otázkou je, jestli správně interpretujeme výzkumy používání techniky i mimo školu. Viz příšerná kniha Digitální demence, záměrně deformující výsledky směrem, kterým chce.
Ale samozřejmě ani technika není samospásná.
Příspěvek Napsal: stř 13. led 2016 17:39:00
  Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?  Odpovědět s citací
Pavlína Hublová píše:
Miriam Sedláčková píše:
Není tedy něco špatně?

Opět se mi potvrzuje, že problémem není technika, ale člověk ;)

Já se spíš snažím dobrat toho, co je za problém s tím člověkem. Paní učitelka dělá všechno, co po ní chce dnešní společnost a dokonce i to, co se líbí žákům. Výsledky jsou přesto tristní. Neučím matiku, ale učím hodně specifickou věc - programování pro neprogramátory, tedy pro technické obory, které nejsou primárně IT, ale s programováním se setkají v praxi. Propad logického myšlení za posledních 25 let je strašný. Dřív žáci ze ZŠ přišli s tím, že uměli úlohu rozebrat, vytáhnout to podstatné a zapsat postup. Na mě bylo ho pak zapsat v grafické formě a přepsat do libovolného jazyka (postupně jsem učila v pěti různých programovacích jazycích). Dneska věnuji většinu času rozborům úloh...proč? Pomůže věší zapojení techniky? V jakém smyslu? Je to "všechno" z úvodu diskuze ta technika, nebo se nám vytratila výuka principů? A pomůže je technika dohnat?
Příspěvek Napsal: stř 13. led 2016 16:46:30
  Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?  Odpovědět s citací
Miriam Sedláčková píše:
Není tedy něco špatně?

Opět se mi potvrzuje, že problémem není technika, ale člověk ;)
Příspěvek Napsal: stř 13. led 2016 9:26:11
  Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?  Odpovědět s citací
Právě to "smysluplné a důležité" mě děsí. Nedávno jsem se bavila s žákem, který si opakovaně stěžuje vedení školy, že používáme interaktivní tabule "jen jako projektor". Oni je na základce používali úplně jinak, paní učitelka tam něco tahala nebo animovala a někdo jeden ze třídy pak šel a zopakoval to. Na moji reakci, že pokud jenom opakovali po učitelce, tak to byla ztráta času, jsem dostala spontánní odpověď: "No to jo, ale já si stihl vyřídit všechno na FB a ještě napsat úkoly, kdežto tady musím dělat!" Podotýkám, že jde o velice talentovaného žáka, který studiem proplouvá bez větších problémů a vyhrává krajské soutěže, jen to hvízdá. V matice učíme používat mobil místo kalkulačky, ale neučíme rozbor slovní úlohy a násobilku. Finálně žáci střední školy počítají na prstech a určit 20% ze sta je nadlidský úkol. Není tedy něco špatně?
Příspěvek Napsal: stř 13. led 2016 9:19:18
  Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?  Odpovědět s citací
Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Co znamená umět používat technologie?

Zkouším se nad touto otázkou zamyslet

1. technologie pro každodenní použití (umět najít údaje, které potřebuji, administrativa, vytvořit si výukové materiály, elektronické bankovnictví, služby ...)
2. umět se pomocí technologií propojit s ostatními (email, sociální sítě, chaty ..)
3. umět se pomocí technologií vzdělávat (profesní weby, PLN ...)
4. umět s pomocí technologií spolupracovat s ostatními (učiteli)
5. umět s pomocí technologií prezentovat svou práci

Pokud toto umím a aktivně dělám sám, potom teprve to můžu někoho naučit. Další otázka je, jestli i když to sám umím používat, jestli také dokážu najít takové aktivity, díky kterým to přijde mým žákům smysluplné a důležité.
Příspěvek Napsal: pon 11. led 2016 16:13:51
  Předmět příspěvku:  Re: 6. Je to všechno?  Odpovědět s citací
Pak by se jednalo spíš o zneužití než využití. Jinak opravdu si myslím, že většina učitelů používat techniku neumí (moje zkušenost). Nebo ji vyloženě odmítají. K dalším otázkám se vyjadřuje diskuse, ale já bych spíš položila otázku - Co znamená umět používat technologie? Umět použít různé platformy? Být si vědom modelu SAMR?
Příspěvek Napsal: pon 11. led 2016 13:29:06


Přejít na:  
cron