Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - 7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: 7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení  Odpovědět s citací
Já bych začala od toho, jak vlastně se třídou pracuji. V podstatě od začátku podchytávám netypické odpovědi nebo rychlost řešení úloh a postupně se dopracovávám ke způsobu, jakým vůbec budu ve třídě učit - přípravy vkládám do ClassRoomu pro každou třídu jinak, takže i když mám tentýž předmět v souběžných třídách a probírám tutéž látku, nedá se vyloučit, že každá třída bude studovat jiný materiál nebo mít jiný výklad. Hodně využívám hotové elearningové kurzy, kdy žáci pracují sami, já ale kontroluji ne to, jestli pracují, ale jakým tempem a jak si řídí zpracování úloh, případně kdo komu pomáhá. Od začátku smí rychlejší radit pomalým, ovšem nesmí jim třeba sáhnout na myš. Pomalejší musí udělat příslušný úkon sami. Tuhle práci ale za mě nikdo neudělá, tu si musím ve svých předmětech (aprobace informatika - ekonomika) udělat sama. Jinak roli učitele chápu asi jinak, než je tradiční - podle mě je motivační a snažím se být spíš mentor, než učitel. Pokud někdo ze žáků vede výklad nebo pomáhá s instalací, já se stáhnu a pomáhám jen tam, kde to hoří. A večer pak v soukromé diskuzi proberu postupy a případně se poradíme, co dál. Samozřejmě to nejde všude, mám třídu, kde preferují hotové materiály k samostudiu a tam je nutné si dávat pozor např. na to, že když jsem materiály přesunula v neděli odpoledne, tak část třídy přišla s už hotovými úlohami do školy :-) Takže moji roli učitelky určitě neohrozí to, že žák něco umí. Naopak - posílim ji tím, že ukáži, že mě to nevadí a že uznávám znalosti a schopnosti u jiných.
Příspěvek Napsal: stř 10. úno 2016 10:09:40
  Předmět příspěvku:  Re: 7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení  Odpovědět s citací
Miriam Sedláčková píše:
Teď právě vede výuku žák, který se specializuje na Linux a programování doplňků - pomáhá spolužákům instalovat svůj produkt, který umožní přenosy databází mezi učebnami ve virtuálním prostředí. Běžně spolupracujeme na tvorbě testů nebo osnov hodin - večer prokonzultujeme, ráno se odučí. Samozřejmě s tím, že i žáci musí respektovat Časový plán - jsou tedy konfrontováni s omezeními školního prostředí.

To je naprosto skvělé. Znamená to ale, že je třeba žáky/studenty znát, což na vyšších stupních vzdělávání není tak snadné. Pomohly by třeba společné konzultace s třídním učitelem? Jak jste se o jeho znalostech dozvěděla?

Ne každý učitel umí "stoupnout si do pozadí". Nemáte pak problém s tím, že by žáci méně uznávali Vaši roli učitelky?
Příspěvek Napsal: stř 10. úno 2016 8:54:37
  Předmět příspěvku:  Re: 7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení  Odpovědět s citací
Učím nejrůznější předměty z okruhu používání PC a denně se setkávám s tím, že žáci na SŠ už běžně např. pomáhají otci ve firmě a umí podstatně víc, než kdokoliv z nás - ovšem v jedné úzké oblasti, na kterou se specializují. Ano, využívám toho. Teď právě vede výuku žák, který se specializuje na Linux a programování doplňků - pomáhá spolužákům instalovat svůj produkt, který umožní přenosy databází mezi učebnami ve virtuálním prostředí. Běžně spolupracujeme na tvorbě testů nebo osnov hodin - večer prokonzultujeme, ráno se odučí. Samozřejmě s tím, že i žáci musí respektovat Časový plán - jsou tedy konfrontováni s omezeními školního prostředí.
Příspěvek Napsal: úte 09. úno 2016 15:19:32
  Předmět příspěvku:  Re: 7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení  Odpovědět s citací
Títo žiaci mi najviac ležia na srdci. Vieme o nich ale nemáme na nich čas. Keď ich potrebujeme do nejakej súťaže alebo projektu, spomenieme si na nich, ale systematické vedenie to nie je. Máte nejaký nápad?
Příspěvek Napsal: stř 03. úno 2016 8:23:52
  Předmět příspěvku:  7. Nadaní žiaci, ktorí nie sú individuálne začlenení  Odpovědět s citací
V školách máme žiakov, ktorí nie sú začlenení, ako nadaní žiaci, ale v určitých predmetoch prejavujú zručnosti, schopnosti, talent, ktoré presahujú mieru dovedností ostatných žiakov v škole/triede.

- Darí sa vám na vyučovaní dostatočne venovať aj nezaradeným talentovaným žiakom a rozvíjať ich talent? Akým spôsobom?
- Venujete takýmto žiakom aj čas mimo vyučovacích hodín?
- Je učiteľ, ktorý sa venuje talentovaným žiakom nejako odmenený?
- Ako spolupracovať s rodičmi, talentovaného dieťaťa? Aká je predstava spolupráce z ich strany?
- Zapájate takých žiakov do súťaži? Akých? Sú v nich úspešní? Ako ich môže odmeniť škola za reprezentáciu?
Příspěvek Napsal: sob 23. led 2016 0:25:07


Přejít na: