Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - 2. Diagnostika nadaného žiaka
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Diagnostika nadaného žiaka  Odpovědět s citací
Návštěvník píše:
Já té slovenštině nerozumím. Jsme snad v České republice.

Věřím, že když se pokusíte, většině porozumíte.
Jsme rádi, že tu máme milé kolegy a přátele ze Slovenska, kteří jsou ochotní sdílet své zkušenosti. Obohacujeme se!
Příspěvek Napsal: ned 28. úno 2016 12:46:59
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Diagnostika nadaného žiaka  Odpovědět s citací
Já té slovenštině nerozumím. Jsme snad v České republice.
Příspěvek Napsal: pát 26. úno 2016 19:04:52
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Diagnostika nadaného žiaka  Odpovědět s citací
Súhlasím s názorom, že "vydreté" dovednosti by sa nemali klasifikovať ako nadanie. Nadanie by asi malo byť niečo, čo je vrodené a o čo má aj dieťa záujem a baví ho to. Aj keď, na druhej strane, dieťa niekedy podlieha trendom a "baví" ho to, čo sa mu páči napríklad u kamarátov a spolužiakov. Preto by mali kompetentní zistiť, či ide o dieťa nadané a vtedy by sme rozvíjali to, v čom má predpoklady vyniknúť.
Zároveň si myslím, že nemusí byť všestranne nadané a určite by malo v škole získať všeobecný prehľad.
Příspěvek Napsal: stř 24. úno 2016 22:15:16
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Diagnostika nadaného žiaka  Odpovědět s citací
Martina píše:
Specifika nadaného žáka jsou např. popsány ve vyhlášce č. 27 ze dne 21. ledna 2016. Konkrétně je to část IV- Vzdělávání nadaných žáků.

Ano, vyhlášku znám, ale o té se nebavím. Tedy ne až tak úplně. Je to vágní konstatování toho, co mě děsí např. u jedné z mých známých. Její dcera exceluje v němčině a na to konto je zařazena mezi "nadané žáky". Faktem je, že dívenka má od svých 4 let intenzivní výuku němčiny od rodilé mluvčí a to v rozsahu cca 8 - 10 hodin týdně. Je to tedy nadání, které bychom měli zohlednit, nebo víceméně zlo, páchané na dítěti, které jinak jazyky nebaví a podle vyjádření PPP je soustavně přetěžováno? Tatáž PPP ji ve stejné zprávě zařadila mezi "nadané" v oblasti jazyků. To je věc, kterou osobně považuji na celém konceptu za spornou a nevím, jestli současná poradenská pracoviště jsou schopna ji zohlednit.
Příspěvek Napsal: stř 24. úno 2016 9:25:26
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Diagnostika nadaného žiaka  Odpovědět s citací
Specifika nadaného žáka jsou např. popsány ve vyhlášce č. 27 ze dne 21. ledna 2016. Konkrétně je to část IV- Vzdělávání nadaných žáků.
Příspěvek Napsal: úte 23. úno 2016 13:28:00
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Diagnostika nadaného žiaka  Odpovědět s citací
Mě by spíš zajímalo, jak se vůbec určuje nadaný žák? Je to děvčátko, se kterým rodiče za cenu nezměrného úsilí nadrilovali už v pěti letech čtení? Nebo tříleté dítě, které jezdí denně s matkou tramvají a protože se nudí, naučilo se opakovat hlášení rozhlasu a tím pádem umí všechny zastávky MHD? (S jedním takovým jezdím denně do práce.) Nebo je to chlapec, který má o x let starší vystupování než jeho spolužáci, ale nemá všeobecný rozhled? Tedy, abych to popsala přesně: pokud má dítě podmínky pro velký rozvoj v jedné oblasti, zatímco v těch nepodporovaných zaostává, nejde spíše o jedince s nerovnoměrným vývojem, než o "nadaného žáka"? A máme ho potom podporovat? Samozřejmě tu jednu oblast si může a má rozvíjet, ale to lze i mimo školu. Ale jakýsi všeobecný rozhled a znalosti by měl mít aspoň na průměrné úrovni. A žáka, který by vynikal ve všem, jsem nikdy nepoznala.
Příspěvek Napsal: pon 22. úno 2016 12:36:05
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Diagnostika nadaného žiaka  Odpovědět s citací
Alena PÍšová píše:
Naliehajú niekdy na vás alebo na vedenie školy, aby sa ich dieťa vzdelávalo ako "nadaný žiak"?

Naléhat mohou, ale pouze odborný posudek může být podkladem pro IVP. Nicméně jsem přesvědčena, že každý dobrý učitel se snaží podporovat své žáky v tom, v čem jsou dobří a rozšiřovat jejich znalosti/dovednosti. A že na to nutně nemusí být nějaký papír.
Ovšem jedním dechem připojuji, že jsem ve třídě nikdy neměla dítě, které by opravdu podle "tabulek" spadalo do kolonky nadané.
Alena PÍšová píše:
Máte vo vašej škole prostriedky na vzdelávanie nadaného žiaka?

Vždy na začátku školního roku se sčítají počty a jedním z dotazů jsou také žáci se SVP (včetně nadaných). Následně na to se pak ve spolupráci se speciální pedagožkou řešil např. nákup speciálních pracovních sešitů či jiná podpůrná opatření.
Příspěvek Napsal: pon 08. úno 2016 14:38:57
  Předmět příspěvku:  Re: 2. Diagnostika nadaného žiaka  Odpovědět s citací
Nie je niekedy domnelé nadanie iba zbožným želaním rodičov? Naliehajú niekdy na vás alebo na vedenie školy, aby sa ich dieťa vzdelávalo ako "nadaný žiak"?
Příspěvek Napsal: úte 02. úno 2016 15:05:32
  Předmět příspěvku:  2. Diagnostika nadaného žiaka  Odpovědět s citací
Aby sme mohli žiaka integrovať, potrebujeme odborný posudok. Návrh na diagnostiku žiaka podáva rodič. Akú úlohu tu zohráva, môže zohrávať, učiteľ?

- Kto podľa legislatívy diagnostikuje nadaného žiaka v Čechách, na Slovensku?
- Kto rozhoduje o prijatí nadaného žiaka do bežnej triedy?
- Aké by malo byť zabezpečenie nadaného žiaka v bežnej triede: materiálne, finančné, personálne?

- Máte vo vašej škole prostriedky na vzdelávanie nadaného žiaka?
- Aké výhody a nevýhody prináša učiteľovi fakt, že má v triede nadaného žiaka?
Příspěvek Napsal: sob 23. led 2016 22:56:45


Přejít na:  
cron