Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Maturita ve světě
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Maturita ve světě  Odpovědět s citací
Tady se, milý Honzo, takto nepracuje - jaképak kritické myšlení. Svět je složen z faktů. A "o čem nelze mluvit, o tom je nutno mlčet," že. V HN řekl Jan Macháček, že růst hospodářství svědčí o tom, že převažují úspěšné transakce. Už ale pomíjí analýzu jejich kvality: jsou za "úspěšnými obchody" zdefraudované veřejné prostředky, jsou to spekulace na finančních trzích, burzách komodit, jsou to geniální "certifikáty", jsou to forexové spekulace, vládními politikami vyprovokované realitní bubliny (irský model: domeček za městem + byt 2KK v Dublinu nebo řecké železnice do hor...) Tím se přeci nelze zabývat, že! Zeptejme se v současné době rozhodujících lidí, co svým výrokem v 7 kapitole Traktátu logicko-filosofického L. W. myslel. Půjdou do knihovny a přečtou si dobrodružné putování na dno "rigorózní" logiky (kde autor nalézá prostor pro morálku) na pozadí světové krize v době válečného běsnění, a nebo si řeknou, že je to triviální úvaha? (...)
Musíme počkat, až tady přestanou vládnout strojaři. Můj táta je strojař, kvalitář, takže vím, že o něčem se s ním bavit lze - třeba o čínské poezii, šachách a nebo o plánech do budoucna ("o co usilovat a čeho dosahovat" :) ). O složitých otázkách sociální soudržnosti, o životním prostředí ve městech a plánování "urbánního designu" neřku-li o vzdělávání a výchově mládeže však ne.
Už to, že všichni od krajů výš papouškují blábol, že gymnázia vychovávají "humanitně vzdělanou mládež"; sic!! ukazuje, že diskuse o nastavení české školské soustavy je chromá. Gymnázia jsou u nás reálky, určitě větší část absolventů odchází na obory technické a přírodovědné či ekonomické než na čistě humanitní obory jako je teologie, filologie či společenskovědní studia; a díky většímu soustředění se na obecné souvislosti tam odcházejí daleko lépe připraveni než absolventi "technických" SOŠ. Možná se mýlím, cítím však, že je to marný!
Příspěvek Napsal: stř 14. zář 2011 8:26:24
  Předmět příspěvku:  Re: Maturita ve světě  Odpovědět s citací
Zajímavé srovnání našeho pojetí maturit a ve Francii podává Zuzana Loubet del Bayle, češka, která učí na francouzké střední škole v Paříži. Srovnání pro nás nevyznívá moc lichotivě. Posuďte sami.
Příspěvek Napsal: pát 08. dub 2011 9:08:21
  Předmět příspěvku:  Re: Maturita ve světě  Odpovědět s citací
Zajímavý pohled na maturity na Slovensku najdete zde. Článek nás informuje o výsledcích maturit a o tom, že je několikanásobně levnější než má být ta naše.
Příspěvek Napsal: ned 19. zář 2010 14:29:56
  Předmět příspěvku:  Re: Maturita ve světě  Odpovědět s citací
Přehled o tom, jak to chodí v evropských zemích naleznete v seriálu ve Zpravodaji NÚOV:

http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2009/Zp0909a.pdf
http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2009/Zp0910a.pdf
http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2009/Zp0911a.pdf
http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2009/Zp0912a.pdf
http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2010/Zp1001a.pdf
http://www.nuov.cz/uploads/Periodika/ZPRAVODAJ/2010/Zp1002a.pdf

Zvláště závěrečné srovnání v posledním díle je obzvláště výživné. Takže až uslyšite zase nějakého ministerského úředníka lhát o tom, že jsme jediní nebo poslední, kdo nemá státní maturitu, již budete bezpečně vědět, kam ho poslat ;-)

Země, v nichž je celostátní zadání maturitní zkoušky alespoň v jednom vyučovacím předmětu shodné pro všeobecně vzdělávací i odborné školy, jsou jen tři: Itálie, Polsko, Slovensko.

Země, v nichž maturitní zkoušky pořádají jednotlivé školy jsou Belgie, Island, Lichtenštejnsko, Rakousko, Řecko, ve Švédsku, Španělsku a Turecku závěrečné zkoušky nedělají.
Příspěvek Napsal: sob 20. úno 2010 19:07:02
  Předmět příspěvku:  Re: Maturita ve světě  Odpovědět s citací
Upoutala mne poznámka Zuzany Loubet del Boyle v jejím blogu o kvalifikaci pro učitelství dějepisu, kde se zmiňuje o maturitě z dějepisu" Francii:
Mimochodem ve Francii maturují z dějepisu všichni, ale na programu jsou jen dějiny po roce 1945.
Příspěvek Napsal: úte 16. úno 2010 10:55:59
  Předmět příspěvku:  Re: Maturita ve světě  Odpovědět s citací
Podobně i v Norsku zkouší tento způsob maturity s využitím Internetu.
viz: http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2328
Příspěvek Napsal: stř 09. pro 2009 16:22:58
  Předmět příspěvku:  Maturita ve světě  Odpovědět s citací
Je vždy dobré nejprve se podívat jak to dělají jiní a pak posuzovat a vybírat nejvhodnější řešení. Proto doporučuji článek na Učitelském spomocníkovi o maturitě v Dánsku:
http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2406
Máte zkušenosti z jiných zemí?
Příspěvek Napsal: pon 07. pro 2009 23:13:22


Přejít na: