Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Úkol: Jak čelit pomluvám?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Úkol: Jak čelit pomluvám?  Odpovědět s citací
ÚKOL: 2/2 Jak komunikovat ?

Jak lze čelit pomluvám?
Promyslete si odpověď a napište ji do diskuse.
-----------------------------------------------------------------------

To je hodně náročené a je to jedna z oblastí, která osobnost člověka dokáže značně rozvinout. Následovně jsem sestavila průběh, o kterém si myslím, že by mohl být nápomocný.

Jak jim čelit:

- být připravený/á

- práce s vlastními emocemi: nejdříve si musím najít bezpečný zdroj, kterým mohu ventilovat negativní emoce, které mi pomluvy způsobily, např. Sport ve volném čase je perfektní pro odreagování; svěřit se důvěrné osobě je taky přínosné, protože najdete psychickou oporu a víte, že se máte komu svěřit

- práce s rozumem: po té, co jsem emocionálně v pohodě se zaměřím na práci s rozumem; jedná se o formulování vět, které chci dotyčné osobě, sdělit
A) zhodnocení pro a proti – budu na pomluvy reagovat? Nebo je nechám být? Stojí mi to za to? Vadí mi to vůbec? Opakuje se to, nebo to bylo jednorázové? Byla to opravdu pomluva, nebo mi dotyčná chce něco sdělit a neví jak? Nejednalo se spíše o komunikační šum?
B) formulování kontextu, který dotyčné osobě chci sdělit – při formulování vět je vhodné v začátcích dbát na přeznačkování slova pomluva

- rozhovor s osobou, která měla údajnou pomluvu sdělit: Z očí do očí a osamotě, postup rozhovorů dělím následovně:
A) Sdělím, že jsem se doslechla o její obavě vůči mému přístupu a zeptám se jí, zda je tu něco, co by mi chtěla říct. Někdy pouhé pojmenování stačí.
B) ...pokud nestačí, jdu v rozhovoru dál. Zeptám se jí na její poněty k mé práci, zjišťuji, co jí vadí. Přistupuji tak, že jsem opravdu mohla udělat chybu a právě ona ji mohla vidět. Vybídnu jí ke konkrétnímu řešení situace, kterou za mými zády popisovala – jak by ji řešila ona. V tomto bodě se může stát, že opravdu má návrhy, ale bála se mi je říci. Díky tomuto rozhovoru si můžeme tyto návrhy prodiskutovat a situaci si vyjasnit. Nebo...
C) ...daná osoba nemá konktérní řešení, je emociálně rozhozená. V tomto případě jí sdělím, že si nepřeji, aby tímto způsobem o mě za zády mluvila a vyzvu ji, aby dané výtky sdělovala mě osobně. Sdělím jí, že ostatní kolegové její sdělení chápou jako pomluvu, což škodí vztahům v kolektivu, a také že mají dopad na děti, které podobné chování mezi kolegy vycítí.
D) ...po všem výše sděleném, bude-li se její chování opakovat, otevřu téma na supervizi.
E) ...nepomůže-li ani supervize, budu sbírat důkazy o pomluvách a opět si s danou osobou promluvím, tentokrát jí sdělím, že očekávám od svých kolegů profesionální přístup a pomluvy mezi ně nepatří. Dále podotknu, že je pomluva trestně postihnutá a pokud toho nezanechá, budu nucena se obrátit na vedení a případně na policii ČR.
F) ...pokud i nadále toho daná osoba nenechá, zrealizuji postup v bodě E).
Příspěvek Napsal: pon 13. kvě 2019 13:17:11


Přejít na:  
cron