Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Co a jak zapisujete do učebních plánů?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?  Odpovědět s citací
Dobrý večer,
asi to není v manuálech zrovna šťastně napsáno, respektive mělo se to tvářit jako příklad, ale nejspíš to mate. Tedy alespoň v tom gymnaziálním to měl být příklad :-).
S těmi maturitami to je tedy fakt, jak se to vlastně promítne do učebních plánů? Jak v rozvržení školního roku?
Příspěvek Napsal: úte 20. říj 2009 18:30:46
  Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?  Odpovědět s citací
Dobrý večer,
ano, vycházel jsem z manuálů. V "Manuálu pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích" je 36 týdnů ve školním roce uvedeno v kapitole 3.4.2 Tabulace učebního plánu ("škola určí počty hodin pro jednotlivé předměty za celé období školního roku, tj. asi za 36 týdnů"). V METODICE TVORBY ŠKOLNÍCH VZDĚLÁVACÍCH PROGRAMŮ SOŠ A SOU se píše: "Délka školního roku je 40 týdnů (neuvádějí se prázdniny, které také do školního roku patří); v posledním ročníku vzdělávacích programů poskytujících střední vzdělání s maturitní zkouškou je 37 týdnů (v případě absolutoria nejméně 30 týdnů)."
Mimochodem, další zajímavá "časová" otázka se týká nových maturit napřesrok, které ukousnou z výuky i nematuritních ročníků o dost více než současné. Rezervují si na ně školy v ŠVP potřebný čas?
Příspěvek Napsal: pon 19. říj 2009 21:12:00
  Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?  Odpovědět s citací
Dobrý den,

mohu se zeptat, kde jste údaj o 36 týdnech pro gymnaziální vzdělávání našel?

Já ho marně hledala v RVP G, domnívám se, že tam není. Je ale v Manuálu, jenže pouze jako příklad (str. 78n), jak se postupuje v případě, kdy chce škola zařadit do učebního plánu projekty. 36 týdnů tu je uveden jako příklad, právě proto, že toto číslo bývá lehce proměnlivé. Není to rozhodně žádná norma, podle které mají školy "rozpočítat" hodiny. Možná příklad nepracuje s nejvhodnějším počtem týdnů, ale nic nenařizuje. V každém školním roce se škola musí řídit příslušným počtem týdnů.

Myslím si tedy, že došlo k nedorozumění.
Příspěvek Napsal: úte 13. říj 2009 18:39:49
  Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?  Odpovědět s citací
S učebním plánem úzce souvisí tabulka přehledu využití týdnů ve školním roce, z níž se odvíjí počet vyučovaných hodin předmětů. Je zajímavé, jak se liší matematické kompetence odborníků z VÚP a NÚOV, kteří se jali sečíst dny školního roku a určit celkový počet týdnů školního roku. Ti první při těchto kupeckých počtech došli k 36 týdnům, ti druzí opsali z osnov 70. let minulého století (kdy nebyly jarní, podzimní, velikonoční prázdniny a řada svátků) 40 týdnů. A těmito počty nás zavázali v metodikách tvorby ŠVP. Jak jednoduché je spočítat dny ve školním roce, kdy žáci "mají" školu, stačí mít kalendář. V posledních dvou letech to bylo 192 a 195 dnů, tedy 38 - 39 týdnů. Takže v porovnání s realitou je třeba v ŠVP gymnaziálním nejméně dva týdny zatajit a v ŠVP odborného vzdělávání uvést 1 - 2 týdny jako fiktivní. Jak jste si s tím poradili, milí koordinátoři?
Příspěvek Napsal: stř 07. říj 2009 20:38:11
  Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?  Odpovědět s citací
Souhlasím s předchozí poznámkou Jitky Krausové.
Každá ušetřená hodinka je dobrá. Ale - zatím netušíme, jak to udělat. Nedaří se nám obsah učiva (resp. jeho časovou posloupnost) v různých předmětech natolik zkoordinovat, abychom mohli efektivně těchto přeshů využít. Dokonce se obávám, že ani pořádně nevíme, kde všude se učivo dubluje.
Asi půl roku vymýšlím mechanizmus, jak se do této problematiky ve škole pustit - nějakou rotaci osnov předmětů po předmětových komisích a s tím související diskuze - ale ještě jsem to nedoladil. Uvidíme, pokusíme se do toho pustit v dalším školním roce.
Příspěvek Napsal: ned 01. čer 2008 19:23:57
  Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?  Odpovědět s citací
Dobrý den,
připijím se k předcházející diskuzi.Pokud se někdo vyděsil připomenutí toho,že všichni studenti musí během studia "potkat" dané učivo nabízí se také jako jedno z řešení - integrovat mezi předměty.V těch předmětech, které jsou si blízké probírat učivo(to,které se nám objeví v obou předmětech)vždy jen v jednom.Každá ušetřená hodinka je dobrá :).
Příspěvek Napsal: pát 25. dub 2008 12:46:05
  Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?  Odpovědět s citací
hanka píše:
Ahoj všichni. Zrovna debatujeme o maturitě a seminářích. V rámcovém programu jsme našli tuto větu:Pro profilovou část maturitní zkoušky ředitel školy určí nabídku povinných zkoušek, jejichž obsah je v souladu s učebními osnovami povinných vyučovacích předmětů vymezených ve školním vzdělávacím programu a s učebními osnovami maturitních seminářů.
Rozumíme tomu dobře, když si myslíme, :P že učivo, které se neprobere v povinném předmětu a probere se v semináři, může být zařazeno jako součást maturitní zkoušky tohoto předmětu?
Příklad: student v povinné matematice neprobere komplexní čísla, toto učivo bude zařazeno do maturitním semináři z matematiky. Je možné, aby téma "Komlexní čísla" bylo zařazeno jako jedno z témat maturitní zkoušky?


Ano, to se ale týká jen profilové části maturit. V RVP se taky píše, že formuluje "očekávanou úroveň vzdělání stanovenou pro všechny absolventy jednotlivých etap vzdělávání". Zdůrazňuji "všechny absolventy" - nikoli maturanty. Tedy tím, co je předepsáno v RVP musí projít všichni absolventi a nemohou se tomu vyhnout volbou seminářů. Ty jsou vlastně jen k navýšení vzdělávacího obsahu nad rámec RVP a slouží třeba k profilaci školy. A mimochodem - ta komplexní čísla jsou v požadavcích k maturitě. Viz Katalog společné časti... :(
Příspěvek Napsal: úte 15. dub 2008 14:55:43
  Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?  Odpovědět s citací
Jitka Krausova píše:
Zamýšleli jste se někdo nad vypracováním maturitní práce, nad její obhajobou? Kdy práce zadávat, jak náročné,...

Ano, zamýšleli. Naši studenti už sedm let vypracovávají maturitní práce, každý má jednoho vedoucího práce, mají na to půl roku. Pak probíhají obhajoby. Úspěšné obhájení je podmínkou klasifikace z volitelného předmětu. To je stav dnes.
U maturit podle nových pořádků máme zařazeno, že jedna ze zkoušek profilové části je povinně obhajoba práce - mechanizmus zůstane stejný, jen bude o obhajobu víc - právě u maturitní zkoušky.
Máme s tím perfektní zkušenosti, každoročně tak deset úspěšných SOČek apod.
Příspěvek Napsal: pon 25. úno 2008 21:18:30
  Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?  Odpovědět s citací
Myslím si, že se tímto výše popsaným způsobem také dá zajistit určitá profilace školy.Ale při této souvislosti mne napadá další zajimavost - zavedení více forem zkoušek profilové části maturity.Zamýšleli jste se někdo nad vypracováním maturitní práce, nad její obhajobou? Kdy práce zadávat, jak náročné,...
Příspěvek Napsal: pon 25. úno 2008 20:11:17
  Předmět příspěvku:  Re: Co a jak zapisujete do učebních plánů?  Odpovědět s citací
Myslím, že jste to pochopili zcela správně. Profilová část maturitní zkoušky musí vycházet z Vašeho ŠVP, ale může být nad úrovní uvedenou v RVPG. Příklad, který jste použila, je, domnívám se, vhodný.
Příspěvek Napsal: čtv 21. úno 2008 16:03:54


Přejít na: