Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Brainstorming - interaktivní aplikace do školství |
 |
|
Prvně bych se chtěl omluvit všem, kteří mě zde žádali, abych je kontaktoval, že jsem tak neučinil - jsem v jednom kole a tak trochu jsem na tuto stránku pozapomněl.  Chtěl jsem zde spíše rozpoutat bouři nápadů, než se domlouvat na individuálním zpracování. Nicméně děkuji všem co se podělili o jakýkoli podnět! Davide, můžete se prosím více rozepsat o vašem tématu "Efektivní provoz školních tabletů se systémem Android"? Předpokládám, že jde spíše o teoretické téma. Janku, můžete mi prosím napsat, co přesně aplikace (generátor výukových aplikací a testů v Google Earth) dělá? Návštěvníku, děkuji za zajímavý nápad. Arduino neznám, nicméně předpokládám, že z funkčního hlediska se jedná o podobnou věc, jako jsou lego programovatelní roboti, což z praxe vím, že je na technických školách celkem rozšířené s dostatkem studijních materiálů. Toto téma mi bohužel není příliš blízké. Ohledně poznámky programování na základních školách: Mám dojem, že se do základních škol má dostat algoritmizace, nejsem si jistý, zda i samotné programování... Jsem podnikatel, školu studuji, protože mne baví a také bych rád našel téma, které mě bude bavit a které bude užitečné. Například: Vytvoření studijních materiálů do určitého předmětu je zbytečné, nebavilo by mne to a ve výsledku by posloužilo jen jednomu učiteli. Oproti tomu například online nástroj pro tvorbu výukových materiálů pro interaktivní tabuli a tablety s online úložištěm by jistě ocenilo daleko více učitelů. Co na takový nápad říkáte? Máte ještě nějaké další nápady?
Prvně bych se chtěl omluvit všem, kteří mě zde žádali, abych je kontaktoval, že jsem tak neučinil - jsem v jednom kole a tak trochu jsem na tuto stránku pozapomněl. :) Chtěl jsem zde spíše rozpoutat bouři nápadů, než se domlouvat na individuálním zpracování. Nicméně děkuji všem co se podělili o jakýkoli podnět!
[b]Davide[/b], můžete se prosím více rozepsat o vašem tématu "Efektivní provoz školních tabletů se systémem Android"? Předpokládám, že jde spíše o teoretické téma.
[b]Janku[/b], můžete mi prosím napsat, co přesně aplikace (generátor výukových aplikací a testů v Google Earth) dělá?
[b]Návštěvníku[/b], děkuji za zajímavý nápad. Arduino neznám, nicméně předpokládám, že z funkčního hlediska se jedná o podobnou věc, jako jsou lego programovatelní roboti, což z praxe vím, že je na technických školách celkem rozšířené s dostatkem studijních materiálů. Toto téma mi bohužel není příliš blízké. Ohledně poznámky programování na základních školách: Mám dojem, že se do základních škol má dostat algoritmizace, nejsem si jistý, zda i samotné programování...
Jsem podnikatel, školu studuji, protože mne baví a také bych rád našel téma, které mě bude bavit a které bude užitečné. [i]Například: Vytvoření studijních materiálů do určitého předmětu je zbytečné, nebavilo by mne to a ve výsledku by posloužilo jen jednomu učiteli. Oproti tomu například online nástroj pro tvorbu výukových materiálů pro interaktivní tabuli a tablety s online úložištěm by jistě ocenilo daleko více učitelů.[/i] Co na takový nápad říkáte? Máte ještě nějaké další nápady?
|
|
|
 |
Napsal: čtv 28. led 2016 23:26:58 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Brainstorming - interaktivní aplikace do školství |
 |
|
Návštěvník píše: .. vytvoření jednoduché primitivní programovatelné pomůcky například s Arduino .. s pár typickými periferiemi ..a k tomu Sbírku řešených úloh z praktického programování? Jak se zdá, do tématu názorné výuky programování s přímou aplikací se nikomu moc nechce. A přitom podle článku http://www.electronicproducts.com/Educa ... grade.aspx , kde se píše, že se programování začne brát v Austrálii již od 5. ročníku a počítá se se základy již od 7 let je mezi dalšími zeměmi, kde se programování začíná učit již na základních školách je i Česká republika. Citace: "In fact, a study conducted in October 2014 (around the time England made its decree) found that 11 other countries that are beginning to include computer programming in their primary school curriculums include: Bulgaria, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Greece, Ireland, Italy, Lithuania, Poland, and Portugal."
[quote="Návštěvník"].. vytvoření jednoduché primitivní programovatelné pomůcky například s Arduino .. s pár typickými periferiemi ..a k tomu Sbírku řešených úloh z praktického programování? [/quote] Jak se zdá, do tématu názorné výuky programování s přímou aplikací se nikomu moc nechce. A přitom podle článku http://www.electronicproducts.com/Education/Student/Australia_will_begin_teaching_coding_from_the_5th_grade.aspx , kde se píše, že se programování začne brát v Austrálii již od 5. ročníku a počítá se se základy již od 7 let je mezi dalšími zeměmi, kde se programování začíná učit již na základních školách je i Česká republika.
Citace: [i]"In fact, a study conducted in October 2014 (around the time England made its decree) found that 11 other countries that are beginning to include computer programming in their primary school curriculums include: Bulgaria, Cyprus, [u]Czech Republic[/u], Denmark, Estonia, Greece, Ireland, Italy, Lithuania, Poland, and Portugal[/i]."
|
|
|
 |
Napsal: čtv 28. led 2016 17:39:35 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Brainstorming - interaktivní aplikace do školství |
 |
|
Připadá vám téma programování Arduino příliš primitivní pro DP magisterského studia? Pokračujem tedy.
Kromě návrhu a vlastního testování je třeba vytvořit kompletní stavebnici, rozpisku všech dílů včetně drátků, zdroje, nepájivého kontaktního pole nebo jiné varianty připojovaných periferních modulů, atd. aby si ji ten, kdo si stavebnici nebo její díly pořídí, mohl sestavit s vědomím, že to jde podle návodu dotáhnout do konce, že to bude fungovat. Dále vytvořit srozumitelný text pro žáky i výklad pro učitele, kteří se to budou muset naučit také, aby to mohli učit.
Dále jednotlivé obvody nechat testovat na zkušebním vzorku žáků pro jejichž obor bude stavebnice určena.
Dále je třeba otestovat na dobrovolnících učitelích, jak problematiku podle vašich materiálů pochopí a jak ji jsou schopní učit.
Vzniknou tedy tři materiály: technické dokumentace k jednotlivým řešeným úlohám, výukové dokumentace pro žáky a výukové dokumentace s výkladem pro učitele.
Samozřejmě také vznikne nějaká metodika s dalšími poznámkami. Vhodné je navázat na stávající komunitu a jejich fóra a založit v nich vlákno pro učitele a pro tuto aplikaci. Není třeba aby vznikala samostatná webová stránka, ale navázat na již existující, což je také umění, které se cení.
Je vhodné počítat s tím, že je možné podle Sbírky řešených úloh spustit i moderovaný nebo nemoderovaný e-learning. No a výsledky vašeho snažení i s praktickými nálezy se mohou také stát součástí vaší DP… pokud to dovolují pravidla?
Připadá vám téma programování Arduino příliš primitivní pro DP magisterského studia? Pokračujem tedy.
Kromě návrhu a vlastního testování je třeba vytvořit kompletní stavebnici, rozpisku všech dílů včetně drátků, zdroje, nepájivého kontaktního pole nebo jiné varianty připojovaných periferních modulů, atd. aby si ji ten, kdo si stavebnici nebo její díly pořídí, mohl sestavit s vědomím, že to jde podle návodu dotáhnout do konce, že to bude fungovat. Dále vytvořit srozumitelný text pro žáky i výklad pro učitele, kteří se to budou muset naučit také, aby to mohli učit.
Dále jednotlivé obvody nechat testovat na zkušebním vzorku žáků pro jejichž obor bude stavebnice určena.
Dále je třeba otestovat na dobrovolnících učitelích, jak problematiku podle vašich materiálů pochopí a jak ji jsou schopní učit.
Vzniknou tedy tři materiály: technické dokumentace k jednotlivým řešeným úlohám, výukové dokumentace pro žáky a výukové dokumentace s výkladem pro učitele.
Samozřejmě také vznikne nějaká metodika s dalšími poznámkami. Vhodné je navázat na stávající komunitu a jejich fóra a založit v nich vlákno pro učitele a pro tuto aplikaci. Není třeba aby vznikala samostatná webová stránka, ale navázat na již existující, což je také umění, které se cení.
Je vhodné počítat s tím, že je možné podle Sbírky řešených úloh spustit i moderovaný nebo nemoderovaný e-learning. No a výsledky vašeho snažení i s praktickými nálezy se mohou také stát součástí vaší DP… pokud to dovolují pravidla?
|
|
|
 |
Napsal: úte 26. led 2016 20:11:10 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Brainstorming - interaktivní aplikace do školství |
 |
|
Bylo by ve vašem záběru také vytvoření jednoduché primitivní programovatelné pomůcky například s Arduino (aby to mělo i konektory pro snadné připojování periferií) s pár typickými periferiemi - LED, několik LED, tlačítko, několik tlačítek, tříbarevná LED, motorek, větráček, dva motorky, různá čidla, apod. a k tomu Sbírku řešených úloh z praktického programování? Tak, aby to podle návodu od á až do zet šlo sestavit, naprogramovat a uvést do chodu a dále podle fanztazie modifikovat, doplňovat a rozvíjet. Bylo by možné navázat na již existující literaturu, návody a webové stránky, například http://www.mirobozik.sk nebo http://www.arduino.cz apod. Občas se do výuky nabízejí už hotové robotické hračky například Edison viz http://meetedison.com/ a pod., ale to je zcela nepraktická černá skříňka nebo různé další programovatelné roboty - vozítka s čidly ale nesmírně drahé, takže z mnoha důvodů u nás nepoužitelné.
Bylo by ve vašem záběru také vytvoření jednoduché primitivní programovatelné pomůcky například s Arduino (aby to mělo i konektory pro snadné připojování periferií) s pár typickými periferiemi - LED, několik LED, tlačítko, několik tlačítek, tříbarevná LED, motorek, větráček, dva motorky, různá čidla, apod. a k tomu Sbírku řešených úloh z praktického programování? Tak, aby to podle návodu od á až do zet šlo sestavit, naprogramovat a uvést do chodu a dále podle fanztazie modifikovat, doplňovat a rozvíjet.
Bylo by možné navázat na již existující literaturu, návody a webové stránky, například http://www.mirobozik.sk nebo http://www.arduino.cz apod.
Občas se do výuky nabízejí už hotové robotické hračky například Edison viz http://meetedison.com/ a pod., ale to je zcela nepraktická černá skříňka nebo různé další programovatelné roboty - vozítka s čidly ale nesmírně drahé, takže z mnoha důvodů u nás nepoužitelné.
|
|
|
 |
Napsal: úte 26. led 2016 11:25:45 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Brainstorming - interaktivní aplikace do školství |
 |
|
Zdravím. Myslím, že mám skvělý nápad na interaktivní aplikaci do školství, která bude zábavná i pro dospělé a zapojí hned několik smyslů najednou.. Bohužel nedokážu takovou aplikaci vytvořit, potřeboval bych radu na koho se v takovém případě obrátit...Koficz@seznam.cz
Zdravím. Myslím, že mám skvělý nápad na interaktivní aplikaci do školství, která bude zábavná i pro dospělé a zapojí hned několik smyslů najednou.. Bohužel nedokážu takovou aplikaci vytvořit, potřeboval bych radu na koho se v takovém případě obrátit...Koficz@seznam.cz
|
|
|
 |
Napsal: pon 25. led 2016 14:32:40 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Brainstorming - interaktivní aplikace do školství |
 |
|
Já jsem dělal kdysi jednoduchý generátor výukových aplikací a testů v Google Earth. Chtělo by to profesionálnější verzi 
Já jsem dělal kdysi jednoduchý generátor výukových aplikací a testů v Google Earth.
Chtělo by to profesionálnější verzi ;-)
|
|
|
 |
Napsal: ned 20. pro 2015 15:47:42 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Brainstorming - interaktivní aplikace do školství |
 |
|
Dobrý den všem, tak taková forma spolupráce by byla hodna větší pozornosti. Budu respektovat nastartovanou komunikaci s kolegou Jirmanem.
Kdyby se přece jen našel ještě někdo další, předhazuji téma, které dle mého soudu stojí za uchopení a poněkud důslednější rozklad => Efektivní provoz školních tabletů se systémem Android. Dal jsem si to sice jako úkol pro "volné dny do konce roku", ale už teď vím, že je to nad mé možnosti.
Dobrý den všem, tak taková forma spolupráce by byla hodna větší pozornosti. Budu respektovat nastartovanou komunikaci s kolegou Jirmanem.
Kdyby se přece jen našel ještě někdo další, předhazuji téma, které dle mého soudu stojí za uchopení a poněkud důslednější rozklad => Efektivní provoz školních tabletů se systémem Android. Dal jsem si to sice jako úkol pro "volné dny do konce roku", ale už teď vím, že je to nad mé možnosti.
|
|
|
 |
Napsal: sob 19. pro 2015 12:16:05 |
|
|
 |
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Brainstorming - interaktivní aplikace do školství |
 |
|
Už jen ten způsob rozpoutání diskuze je natolik zajímavý, že i já bych se s vámi rád seznámil. Prosím, nezapomeňte do své DP zařadit i to, jak jste k tématu dospěl. Nebude to úplně snadné, protože aplikací je mnoho a problém nasazení technologií není primárně v nich, ale hlavně v nedostatku představivosti, co vhodného s nimi ve výuce dělat. Přeji, ať se to povede.
Už jen ten způsob rozpoutání diskuze je natolik zajímavý, že i já bych se s vámi rád seznámil. Prosím, nezapomeňte do své DP zařadit i to, jak jste k tématu dospěl. Nebude to úplně snadné, protože aplikací je mnoho a problém nasazení technologií není primárně v nich, ale hlavně v nedostatku představivosti, co vhodného s nimi ve výuce dělat. Přeji, ať se to povede.
|
|
|
 |
Napsal: pát 18. pro 2015 15:40:41 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Brainstorming - interaktivní aplikace do školství |
 |
|
Dobrý den, rád bych si na toto téma s Vámi popovídal, je možné mi zaslat telefonní číslo a domluvit se na telefonickou konzultaci při počítači (vzdáleně)? jiri.jirman@spsnome.cz
Dobrý den, rád bych si na toto téma s Vámi popovídal, je možné mi zaslat telefonní číslo a domluvit se na telefonickou konzultaci při počítači (vzdáleně)? jiri.jirman@spsnome.cz
|
|
|
 |
Napsal: pát 18. pro 2015 13:18:04 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Brainstorming - interaktivní aplikace do školství |
 |
|
To je slovo do pranice 
To je slovo do pranice ;-)
|
|
|
 |
Napsal: pát 18. pro 2015 13:09:12 |
|
|
 |
|