Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti  Odpovědět s citací
Mgr. Irena Savková píše:
Jana Kneřová píše:
Námět pro toto hlasování vyplynul z Vaší diskuze:
Klára Soldánová píše:
Krásný den!
Napadla mne další otázka: Máte pro práci v místnosti Snoezelen určeného konkrétního pracovníka (třebas i s nějakým školením? - existuje nějaké?), který s dětmi provádí terapii a nebo se tam pracovníci střídají, aby každý pracoval s dětmi, které zná nejlépe?

Předem děkuji za odpovědi a nabádám k další diskuzi - lepší jeden pracovník, který dokonale zná terapii nebo více pracovníků, kteří dokonale znají děti :?:
Klára

Dobrý den,
přikláním se k druhé verzi-k více pracovníkům, kteří znají dokonale děti. Na Snoezelen není žádné školení, aspoň o žádném nevím. Také si myslím, že i školený pracovník bez kreativního přístupu by úspěšný v místnosti nebyl. Je to záležitost každého pedagoga. Musí znát co nejlépe dítě, vědět, co je zapotřebí u něho rozvíjet, jak ho vhodně motivovat. Znát jeho diagnózu, IVP. Pokud toto zná, je schopen vhodně použít i zařízení i pomůcky Snoezelenu. Také je nezbytná důvěra dítěte k pedagogovi. Snoezelen u nás se používá jak k výuce-RV,SV což je v kompetenci pedagoga dané třídy, k bazální stimulaci-také pedagog, který zná dítě nejlépe, k individuální fyzioterapii což provádí jeden pracovník fyzioterapeutka. Zde dochází v dny, kdy nemůže cvičit s imobilními dětmi v tělocvičně z různých důvodů, např. canisterapie, nižší teplota, apod.
Přeji příjemný den
Irena
Příspěvek Napsal: pon 08. led 2018 12:12:38
  Předmět příspěvku:  Re: Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti  Odpovědět s citací
Denní stacionář je ambulantní sociální služba. Z dotazu mi není jasné, zda se dotazujete na pracovní pozici sociálního pracovníka nebo pedagogického pracovníka (pedagog, asistent, vychovatel). Požadavky na vzdělání jsou u těchto pozic totiž velmi rozdílné, protože se řídí různou legislativou. Můžete svůj dotaz upřesnit?
Příspěvek Napsal: stř 14. kvě 2014 11:40:28
  Předmět příspěvku:  Re: Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti  Odpovědět s citací
Dobrý deň prajem.
Chcela by som vás poprosiť o radu.
V budúcnosti plánujem zriadiť multisenzorickú miestnosť v dennom stacionári pre mentálne postihnuté detičky, pre deti s autizmom ... atď... Mám ukončené nadstavbové dvojročné štúdium - Špeciálnu pedagogiku, ďalej vysokoškoslké štúdium I.stupňa (Bc.) - odbor Predškolská a elementárna pedagogika a o dva týždne absolvujem kurz Snoezelen v teorii a praxi – základní pojetí moderního interaktivního multismyslového konceptu a Úvod do strukturovaných hodin Snoezelen terapie, který se koná dne 28. 05. 2014 v OStrave.
Chcela by som sa opýtať v akom rozsahu môžem pracovať v snoezelen miestnosti. Ako voľnočasové aktivity či aj pedagogicko podporný prístup???
Za odpovede a cenné rady vopred ďakujem.
Příspěvek Napsal: ned 11. kvě 2014 14:40:51
  Předmět příspěvku:  Re: Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti  Odpovědět s citací
Dobrý den,
v odloučeném pracovišti zřizujeme samostatné místnosti arteterapie, Snoezelen. Zde budou s dětmi pracovat konkrétní pedagog,např. asistentka pedagoga arteterapeutka bude mít na statrost materiál, úklid, co tvořit a kdy, zde bude šéfovat svým kolegům i ředitelce, ti zde budou s dětmi pracovat pod jejím vedením. To se sice přiklání k první verzi-terapeut odborník, ale aby mohl dobře volit pracovní postupy, výběr náročnosti výrobku je nutné znát děti. Teď se přikláním k druhé verzi. Kombinace je nejlepší. Ale těchto lidí je pořád málo.
Irena
Příspěvek Napsal: stř 02. pro 2009 12:27:09
  Předmět příspěvku:  Re: Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti  Odpovědět s citací
Dle mých zkušností, ale i mých kolegyň na našem typu školy by to rušivé bylo. Samozřejmě, každá škola je jiná, jiné děti, jiné činnosti. Např. dítěti je nepříjemné, aby se ho v daném okamžiku nějaké činnosti dotýkaly 4 ruce, tzn. 2 pracovníci např. bazál. stimulace, rehabilitace, pomoc při pohybu. nedokáže rozdělit svou pozornost na obě osoby, více osob, více podnětů, jsou rozrušené, odmítají spolupracovat. Nicméně veškerou činnost doprovázíme slovem, tudíž aspoň v našem případě nereálné. I dospělému zdravému jedinci je nepříjemné, že v případě pomoci se ho dotýkají 2 páry rukou. To je můj názor.
Irena
Příspěvek Napsal: čtv 10. zář 2009 20:00:50
  Předmět příspěvku:  Re: Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti  Odpovědět s citací
Krásný den!
Když je potřeba pracovník, který dokonale zná dítě (a s tím plně souhlasím), co říkáte na kombinaci dvou lidí při terapii (daného pracovníka a terapeuta)? Nepůsobilo by to pak třeba příliš rušivě?

Klára
Příspěvek Napsal: čtv 10. zář 2009 19:41:28
  Předmět příspěvku:  Re: Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti  Odpovědět s citací
Ahoj Leni,
tak jak zní naše odpověď na otázku uvádějící téma? Ani a), ani b), volíme možnost c), která tam není: odborný pedagog-terapeut znající děti :D .
Trošku jsem to ztížily viď?
Přeji všem příjemnývečer
Irena
Příspěvek Napsal: čtv 10. zář 2009 17:30:31
  Předmět příspěvku:  Re: Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti  Odpovědět s citací
ahoj Irko i ostatní,
souhlasím s tebou, nejdůležitější je znát děti a mít chuť to zkusit (cokoliv, nejen snoezelen). Kdo chce, ten si cestu najde...je to o empatii, instinktu a ochotě se učit něco nového.
Takto jsem si to vyzkoušeli i s "trampoterapií" - cvičení na trampolíně. Fyzioterapeut a speciální pedagog dali hlavy dohromady, vytvořili metodiku vhodnou pro děti postižené i zdravé a dnes si nejenom školíme vlastní pracovníky, ale máme i kurzy pro zájemce z dalších škol. Takže můj názor je pracovník, který zná děti a zároveň se (třeba postupně) chce stát na své pozici odborníkem 8-)
Příspěvek Napsal: úte 08. zář 2009 20:55:06
  Předmět příspěvku:  Re: Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti  Odpovědět s citací
A proč si myslím, že školení v Snoezelenu by bylo nedostačující? Protože není konkrétní verze, jak má místnost vypadat, jaké pomůcky musí mít. Není dána konkrétní činnost co se zde musí zvládnout. Těžko vytvořit na toto speciální odborné školení. Co se dá a to by bylo určitě přínosem, sesbírat postupy práce ve Snoezelenu, jejich vybavení, práce v nich. Např.Přínos Snoezelenu v českých školách-mapovala by vznik místností v různých školách, co je provázelo, co to stálo, kde na to vzali, jak je zažídili a proč, kdo a za jakým účelem je používá. Tyto názory z různých koutů republiky by určitě ustálily názor na Snoezelen, ujasnily, co to vlastě je, co je podstatou místnosti. Každá organizace by určitě v publikaci našla ten svůj problém, který právě řeší a také jak pomoci zřízením místnosti problém řešit, jak si místnost zařídit, že zde mají plně volnou ruku.
Přeji příjemný den
Irena
Příspěvek Napsal: úte 08. zář 2009 11:26:44
  Předmět příspěvku:  Re: Terapeut odborník x ped. pracovník znající děti  Odpovědět s citací
Jana Kneřová píše:
Námět pro toto hlasování vyplynul z Vaší diskuze:
Klára Soldánová píše:
Krásný den!
Napadla mne další otázka: Máte pro práci v místnosti Snoezelen určeného konkrétního pracovníka (třebas i s nějakým školením? - existuje nějaké?), který s dětmi provádí terapii a nebo se tam pracovníci střídají, aby každý pracoval s dětmi, které zná nejlépe?

Předem děkuji za odpovědi a nabádám k další diskuzi - lepší jeden pracovník, který dokonale zná terapii nebo více pracovníků, kteří dokonale znají děti :?:
Klára

Dobrý den,
přikláním se k druhé verzi-k více pracovníkům, kteří znají dokonale děti. Na Snoezelen není žádné školení, aspoň o žádném nevím. Také si myslím, že i školený pracovník bez kreativního přístupu by úspěšný v místnosti nebyl. Je to záležitost každého pedagoga. Musí znát co nejlépe dítě, vědět, co je zapotřebí u něho rozvíjet, jak ho vhodně motivovat. Znát jeho diagnózu, IVP. Pokud toto zná, je schopen vhodně použít i zařízení i pomůcky Snoezelenu. Také je nezbytná důvěra dítěte k pedagogovi. Snoezelen u nás se používá jak k výuce-RV,SV což je v kompetenci pedagoga dané třídy, k bazální stimulaci-také pedagog, který zná dítě nejlépe, k individuální fyzioterapii což provádí jeden pracovník fyzioterapeutka. Zde dochází v dny, kdy nemůže cvičit s imobilními dětmi v tělocvičně z různých důvodů, např. canisterapie, nižší teplota, apod.
Přeji příjemný den
Irena
Příspěvek Napsal: úte 08. zář 2009 11:14:40


Přejít na: