Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Alternativní a augmentativní komunikace |
 |
|
Lenko díky za ozřejmění věcí kolem e-knihy a její využití dětí.
Lenko díky za ozřejmění věcí kolem e-knihy a její využití dětí.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 26. kvě 2011 7:03:49 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Alternativní a augmentativní komunikace |
 |
|
Výhodou e-knihy není v tomto případě ani tak její využitelnost pro AAK, jako jednoduchá možnost obracení dotykem i osobám s problémy v jemné motorice  Příloha:
IMAG0166.jpg [ 81.04 KiB | Zobrazeno 1525 krát ]
Výhodou e-knihy není v tomto případě ani tak její využitelnost pro AAK, jako jednoduchá možnost obracení dotykem i osobám s problémy v jemné motorice :-) [attachment=0]IMAG0166.jpg[/attachment]
|
|
|
 |
Napsal: pon 23. kvě 2011 8:30:38 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Alternativní a augmentativní komunikace |
 |
|
Dívala jsem se teď na program výstavy Svět knihy. Mají být prezentovány také e-knihy. Napadlo mě,zda by se dala e-kniha využít v AAK. Zkoušeli jste to někdo? Nebo myslíte, že je využitelnější iPad? O něm začala Lenka Říhová s kolegyněmi diskutovat tady.
Dívala jsem se teď na program výstavy [url=http://www.bookworld.cz/cz/menu/uvodni-informace/]Svět knihy[/url]. Mají být prezentovány také e-knihy. Napadlo mě,zda by se dala [url=http://www.bookworld.cz/userdata/files/2011/program/tematicke-svet-e-knih.pdf]e-kniha[/url] využít v AAK. Zkoušeli jste to někdo? Nebo myslíte, že je využitelnější iPad? O něm začala Lenka Říhová s kolegyněmi diskutovat [url=http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=165&t=17783]tady[/url].
|
|
|
 |
Napsal: čtv 12. kvě 2011 10:32:17 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Alternativní a augmentativní komunikace |
 |
|
Práce s logopedickými materiály je různá. Z vlastní zkušenosti vím, že každý logoped či speciální pedagog se stejným materiálem pracuje zcela jinak. Cesta většinou vede ke stejnému výsledku. Spojit zkušenosti s různorodým přístupem, znamená pro dítě zábavnější a tím pro něj i přijatelnější reedukaci popř. edukaci. Takže jakým způsobem pracujete s logopedickými tištěnými materiály a jakými metodami se snažíte přimět dítě ke spolupraáci či udržíte jeho pozornost? http://digifolio.rvp.cz/interaction/forum/topic.php?id=451
Práce s logopedickými materiály je různá. Z vlastní zkušenosti vím, že každý logoped či speciální pedagog se stejným materiálem pracuje zcela jinak. Cesta většinou vede ke stejnému výsledku. Spojit zkušenosti s různorodým přístupem, znamená pro dítě zábavnější a tím pro něj i přijatelnější reedukaci popř. edukaci. Takže jakým způsobem pracujete s logopedickými tištěnými materiály a jakými metodami se snažíte přimět dítě ke spolupraáci či udržíte jeho pozornost? [url]http://digifolio.rvp.cz/interaction/forum/topic.php?id=451[/url]
|
|
|
 |
Napsal: čtv 14. říj 2010 19:09:18 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Alternativní a augmentativní komunikace |
 |
|
Dobrý den, budu velice ráda pokud se připojíte ke skupině tématického vstupu logopedie a vady řeči. Napište 
Dobrý den, budu velice ráda pokud se připojíte ke skupině tématického vstupu logopedie a vady řeči. Napište ;)
|
|
|
 |
Napsal: pon 11. říj 2010 9:32:28 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Alternativní a augmentativní komunikace |
 |
|
Dnes se nám otevřelo nové digifólio zaměřené na logopedii a vady řeči. Oddíl AAK vám nabízí přehledně vše, co se podařilo nashromáždit. Mrkněte, použijte, inspirujte se a klidně nám napiště, jak se vám to jde.
Dnes se nám otevřelo nové [url=http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=3215]digifólio zaměřené na logopedii a vady řeči[/url]. Oddíl AAK vám nabízí přehledně vše, co se podařilo nashromáždit. Mrkněte, použijte, inspirujte se a klidně nám napiště, jak se vám to jde.
|
|
|
 |
Napsal: pon 11. říj 2010 8:44:29 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Alternativní a augmentativní komunikace |
 |
|
Na začátku jsme měli položené otázky: Jakou formu AAK používáte na Vaší speciální škole? S kterou jste spokojeni? Která je pro Vás zajímavá, kterou byste chtěli používat a proč? A toto jsme si zatím řekli: ♦ Osvědčila se nám komunikace zpočátku pomocí konkrétních předmětů - hraček, posléze podle vlastních fotografií dítěte v dané činnosti a následně přechod na černobílé piktogramy. ♦ Využíváme znakovou řeč (spíš prvky), znak do řeči, komunikační knížky, různé PC programy, piktogramy,fotky... ♦ Jsou samozřejmostí piktogramy a fotografie, ve dvou třídách k tomu Makaton. V jedné třídě se používají piktogramy, makaton a VOKS. Zvládají vše na jedničku. Děti i pedagogy komunikace baví. Občas se přistihneme, že makatujeme mezi sebou. Do nonverbální komunikace se snažíme zapojovat i rodiče a správní zaměstnance. Docela se daří. ♦ Makaton používají i doma. Samozřejmě také závisí na spolupráci rodičů. Rodiče nepřesvědčujeme. Nejprve ve škole s dítětem pracujeme, naučíme pár základních znaků a pak při osobní schůzce ukážeme rodičům, jak to jejich dítě krásně zvládá, jak si dokáže samo říct-ukázat, že chce na WC, jíst nebo pít, pozdravit. Rodiče bývají překvapeni, co jejich dítě zvládne. Takže dítě může "makatovat" i doma, rodina ví, co chce říct. ♦ S komunikací autistického dítěte nejlépe poradí v APLA (asociace pomáhající lidem s autismem) http://www.hk.apla.cz/ ♦ V Praze je SPC, které se zabývá speciálně AAK http://www.alternativnikomunikace.cz/in ... ge=centrum, nabízejí i zajímavé semináře a kurzy. Máte-li někdo ještě zkušenosti s AAK, napište nám sem o tom. Díky.
Na začátku jsme měli položené otázky:
Jakou formu AAK používáte na Vaší speciální škole? S kterou jste spokojeni? Která je pro Vás zajímavá, kterou byste chtěli používat a proč?
A toto jsme si zatím řekli:
♦ Osvědčila se nám komunikace zpočátku pomocí konkrétních předmětů - hraček, posléze podle vlastních fotografií dítěte v dané činnosti a následně přechod na černobílé piktogramy. ♦ Využíváme znakovou řeč (spíš prvky), znak do řeči, komunikační knížky, různé PC programy, piktogramy,fotky... ♦ Jsou samozřejmostí piktogramy a fotografie, ve dvou třídách k tomu Makaton. V jedné třídě se používají piktogramy, makaton a VOKS. Zvládají vše na jedničku. Děti i pedagogy komunikace baví. Občas se přistihneme, že makatujeme mezi sebou. Do nonverbální komunikace se snažíme zapojovat i rodiče a správní zaměstnance. Docela se daří. ♦ Makaton používají i doma. Samozřejmě také závisí na spolupráci rodičů. Rodiče nepřesvědčujeme. Nejprve ve škole s dítětem pracujeme, naučíme pár základních znaků a pak při osobní schůzce ukážeme rodičům, jak to jejich dítě krásně zvládá, jak si dokáže samo říct-ukázat, že chce na WC, jíst nebo pít, pozdravit. Rodiče bývají překvapeni, co jejich dítě zvládne. Takže dítě může "makatovat" i doma, rodina ví, co chce říct. ♦ S komunikací autistického dítěte nejlépe poradí v APLA (asociace pomáhající lidem s autismem) http://www.hk.apla.cz/ ♦ V Praze je SPC, které se zabývá speciálně AAK http://www.alternativnikomunikace.cz/index.php?page=centrum, nabízejí i zajímavé semináře a kurzy.
Máte-li někdo ještě zkušenosti s AAK, napište nám sem o tom. Díky.
|
|
|
 |
Napsal: pon 13. zář 2010 7:32:01 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Alternativní a augmentativní komunikace |
 |
|
Miroslava Sedlárová píše: Dobrý den, milé kolgyně ve třídě (2. tř.) mám dívenku se SP. Bohužel nenosí žádné naslouchátko a rodina vůbec nekomunikuje se školou. Do školy přišla až nyní, jelikož byli v Anglii. Zatím se spolu dorozumíváme jak se dá. Jsem speciální pedagog se zaměřením na NKS. Zkoušíme znakovou řeč se zapojením ostatních dětí ve třídě. Děti to moc baví, ale bohužel dívenka chodí do školy velmi málo, a tak jsme stále na začátku. Třída je ve složení 8 žáků ZVŠ - tři žáci II.roč.pět žáků III.roč. a jeden žák III.roč. PŠ (LMR,SMR,SP,ZP) celkem dvět žáků. Určitě máte více zkušeností, ráda bych přijala rady a náměty. Děkuji. Mirka Dobrý den Miroslovo, obávám se, že pokud dívenka nezačne chodit do školy, nemohou se očekávat pokroky. Zlepšilo se něco v této situaci s počátkem školního roku? Objevili jste nějaké možnosti na zlepšení komunikace?
[quote="Miroslava Sedlárová"]Dobrý den, milé kolgyně ve třídě (2. tř.) mám dívenku se SP. Bohužel nenosí žádné naslouchátko a rodina vůbec nekomunikuje se školou. Do školy přišla až nyní, jelikož byli v Anglii. Zatím se spolu dorozumíváme jak se dá. Jsem speciální pedagog se zaměřením na NKS. Zkoušíme znakovou řeč se zapojením ostatních dětí ve třídě. Děti to moc baví, ale bohužel dívenka chodí do školy velmi málo, a tak jsme stále na začátku. Třída je ve složení 8 žáků ZVŠ - tři žáci II.roč.pět žáků III.roč. a jeden žák III.roč. PŠ (LMR,SMR,SP,ZP) celkem dvět žáků. Určitě máte více zkušeností, ráda bych přijala rady a náměty. Děkuji. Mirka[/quote] Dobrý den Miroslovo, obávám se, že pokud dívenka nezačne chodit do školy, nemohou se očekávat pokroky. Zlepšilo se něco v této situaci s počátkem školního roku? Objevili jste nějaké možnosti na zlepšení komunikace?
|
|
|
 |
Napsal: pon 13. zář 2010 7:04:54 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Alternativní a augmentativní komunikace |
 |
|
Dobrý den, bohužel neporadím, zaměřujeme se na jiné děti. Přeji příjemný den Irena
Dobrý den, bohužel neporadím, zaměřujeme se na jiné děti. Přeji příjemný den Irena
|
|
|
 |
Napsal: stř 02. pro 2009 12:55:27 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Alternativní a augmentativní komunikace |
 |
|
Dobrý den, milé kolgyně ve třídě (2. tř.) mám dívenku se SP. Bohužel nenosí žádné naslouchátko a rodina vůbec nekomunikuje se školou. Do školy přišla až nyní, jelikož byli v Anglii. Zatím se spolu dorozumíváme jak se dá. Jsem speciální pedagog se zaměřením na NKS. Zkoušíme znakovou řeč se zapojením ostatních dětí ve třídě. Děti to moc baví, ale bohužel dívenka chodí do školy velmi málo, a tak jsme stále na začátku. Třída je ve složení 8 žáků ZVŠ - tři žáci II.roč.pět žáků III.roč. a jeden žák III.roč. PŠ (LMR,SMR,SP,ZP) celkem dvět žáků. Určitě máte více zkušeností, ráda bych přijala rady a náměty. Děkuji. Mirka
Dobrý den, milé kolgyně ve třídě (2. tř.) mám dívenku se SP. Bohužel nenosí žádné naslouchátko a rodina vůbec nekomunikuje se školou. Do školy přišla až nyní, jelikož byli v Anglii. Zatím se spolu dorozumíváme jak se dá. Jsem speciální pedagog se zaměřením na NKS. Zkoušíme znakovou řeč se zapojením ostatních dětí ve třídě. Děti to moc baví, ale bohužel dívenka chodí do školy velmi málo, a tak jsme stále na začátku. Třída je ve složení 8 žáků ZVŠ - tři žáci II.roč.pět žáků III.roč. a jeden žák III.roč. PŠ (LMR,SMR,SP,ZP) celkem dvět žáků. Určitě máte více zkušeností, ráda bych přijala rady a náměty. Děkuji. Mirka
|
|
|
 |
Napsal: pát 27. lis 2009 19:42:45 |
|
|
 |
|