Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Mediální výchova
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Mediální výchova  Odpovědět s citací
Já myslím, že toto se ve školách učí. :-) Učitelky denně nakupují, takže o tom vědí...
Příspěvek Napsal: ned 10. čer 2012 14:05:48
  Předmět příspěvku:  Re: Mediální výchova  Odpovědět s citací
Hezký den

Moc děkuji za reakce. Možná, že pro mě není ale špatná zpráva, že místo pro vyučování samostatného předmětu nejspíš neseženu. Popravdě řečeno bych si na to ani netroufl takhle hned odzačátku. Možná bych mohl být právě užitečný těm učitelům, kterým mediální výchova spadla do klína, ač jsou specialisté na něco jiného, třeba na češtinu, a nemají takové metodologické zázemí. Asi mi tudíž nezbude, než pár škol kontaktovat a otestovat zájem.

JP: Sbírání kartiček je moc pěkný nápad na zasvěcení do retail marketingu. Princip kartiček určitě znáte: U pokladny je dostanete při nákupu 200 Kč a více, děti je chtějí sbírat, jejich rodiče chtějí udělat radost/nedokážou říci ne, a tak při menších nákupech přihazují do košíku další věci, aby to na ty dvě stovky bylo. Menší děti by se mohli zamyslet nad tím, proč takhle rozdávají zrovna samolepky a proč zrovna zvířátka a mohly by navrhnout, o co jiného by mohly mít děti zájem a proč. Starší děti by mohli navrhnout jiný způsob, jak zákazníky donutit nakupovat více, než potřebují. Dalo by se to spojit s nějakými fotkami z hypermarketu, na kterých odhalí, proč jsou u pokladen regály plné sladkostí, proč musíte v hypermarketech často projít několik řad regálů, než dojdete konečně k pečivu, proč si firmy platí za konkrétní místa v regálu a za jaké, nebo o jaké odlišné výrobky by mohli mít zákazníci zájem současně a tak je dobré, jim je podstrčit pod nos (hovězí svíčková a červené víno, čipsy a velké balení piva apod.) apod.

V.
Příspěvek Napsal: ned 10. čer 2012 12:42:18
  Předmět příspěvku:  Re: Mediální výchova  Odpovědět s citací
V posledních týdnech mi naše obchodní řetězce poskytly ideální materiál pro mediální výchovu v první třídě - samolepky, resp. kartičky zvířátek, teď ještě alba. Děti je sbírají, vyměňují, jsou nadšené, já jim je ze svých nákupů nosím... Ale mám také příležitost se zeptat, proč asi to ty obchody dělají? Co tím sledují? Výroba určitě stojí nějaké peníze - jak to, že se jim to vyplatí? Děti teoreticky vědí, ale zatím nedokáží (většina) odolat. Ale dohodli jsme se, že alespoň nebudou nutit rodiče, aby tam nakupovali :)
Příspěvek Napsal: čtv 24. kvě 2012 16:06:12
  Předmět příspěvku:  Re: Mediální výchova  Odpovědět s citací
Problém asi bude v tom, že mediální výchova není vyučovací předmět, ale průřezové téma. Na většině škol se tudíž nevyučuje samostatně, ale jako součást ostatních vyučovacích předmětů. Musíte tedy objevit školu, která z mediální výchovy udělala samostatný vyučovací předmět. Ta ale zřejmě už učitele má, jinak by se takto nerozhodla...

Ale kdybyste chtěl, můžete nám pomoci s těmito stránkami (jsou určeny pro učitele ZŠ): http://www.ctenarska-gramotnost.cz/kate ... ni-vychova
Příspěvek Napsal: čtv 24. kvě 2012 15:58:34
  Předmět příspěvku:  Re: Mediální výchova  Odpovědět s citací
Hezký den

Pátrám po informacích o výuce mediální výchovy a narazil jsem na toto vlákno. Myslím, že jsem na tom pravém místě, kde bych snad mohl získat radu.

Rád bych totiž mediální výchovu vyučoval (alespoň na nějaký minimální úvazek se symbolickou mzdou). Vystudoval jsem bakaláře v oboru mediální studia, mám dvouletou praxi v oblasti reklamy a také novinářskou zkušenost (Český rozhlas). Hlavní problém ale je, že nemám pedagogické vzdělání.

Vždycky jsem chtěl učit, ale nechal jsem si to rodiči rozmluvit. Na vysoké škole jsem pak narazil na kurz mediální gramotnost, kterou garantují pánové Jirák a Wolák a naprosto mě to nadchlo. Vyzkoušel jsem si tvorbu plánu hodiny, pak jsem si pár hodin i zkušebně odučil a hrozně mě to baví.

Myslím si, že zkušenosti i znalosti médií mám dostatečné na to, abych mohl před studenty předstoupit, alespoň na nějakou jednu hodinu týdně třeba na ZŠ. Neměl jsem ale odvahu žádnou školu zatím oslovit, právě proto, že mi chybí pedagogické vzdělání.

Chtěl bych Vás proto požádat, zda byste mi mohli prosím poradit, jestli by mohly být moje znalosti pro nějaký typ školy dostatečné a vítané? Uvažuji, že bych si pedagogické vzdělání časem doplnil, ale nevím, zda stačí nějaké pedagogické minimum nebo musím odstupovat celé magisterské studium na pedagogické fakutlě.

Moc děkuji za jakoukoliv radu!
Viktor
Příspěvek Napsal: čtv 24. kvě 2012 10:40:37
  Předmět příspěvku:  Re: Mediální výchova  Odpovědět s citací
V jiném vláknu diskuze se objevil zajímavý příspěvek, který patří i sem:
Miloš Kafka píše:
Dobrý den,

jeden nápad, který bych chtěl realizovat ve svých třídách, až na to přijde čas - reklamy. Reklamy jsou všude kolem nás a určitým způsobem nás ovlivňují a velice záleží na tom, jak je "prokoukneme".

Dal bych žákům určitou věc (špendlík), na kterou mají zpracovat reklamu. Pracovali by jednak sami a v druhém kole (příští hodinu) ve skupinách. V další hodině bych nechal žáky shlédnout některé vybrané reklamy a společně bychom je rozebrali.

Tento příklad je u mě zrovna u zrodu, tak možná jen pro inspiraci.

Miloš

Miloši, dáte vědět, až se pustíte do akce?
Najde se někdo, kdo by přidal zkušenost z podobné aktivity ve výuce?
Příspěvek Napsal: čtv 08. bře 2012 10:02:10
  Předmět příspěvku:  Re: Mediální výchova  Odpovědět s citací
Letos jsem si vybral tyto výstupy:
Receptivní činnosti
-vyhledá hodnotící prvky v mediálním sdělení,-rozliší bulvární prvky od informativních
-uvede příklady vlivu médií na každodenní život,-rozpozná v mediálním sdělení projevy manipulace
-vysvětlí rozdíl mezi reklamou a zprávou,-rozezná druhy reklamy
Produktivní činnosti
-vytvoří různé typy mediálních sdělení
-využije vhodné technologické možnosti,-zpracuje text v textovém editoru,-vyfotí a upraví digitální fotografii
-spolupracuje v redakčním týmu,-přejímá různé role v týmové práci
Příspěvek Napsal: úte 23. srp 2011 12:37:32
  Předmět příspěvku:  Re: Mediální výchova  Odpovědět s citací
Pokusím se ;) Právě na tom dělám.
Děkuji všem za příspěvky.
Příspěvek Napsal: úte 23. srp 2011 11:44:49
  Předmět příspěvku:  Re: Mediální výchova  Odpovědět s citací
Tak tedy konkrétně pro Janu a všechny:

Nenechme se zblbnout novou příručkou!

Vyčkejme revize RVP a tyhlety výkřiky neberme až tak vážně. V samostatném předmětu musíme nějaké výstupy formulovat, ale to zvládneme sami i bez kurately VÚP. Hlavně (Jano) buďme v plánech volitelných předmětů (seminářů) skromnější, volme méně témat a formulujme konkrétnější a splnitelné výstupy.
Příspěvek Napsal: úte 23. srp 2011 9:50:48
  Předmět příspěvku:  Re: Mediální výchova  Odpovědět s citací
Souhlas.
A tady navrhuji vrátit se tu k tomu, co začala Jana v tomto tématu 7. srpna. Bude učit seminář a radí se s námi, jak na to.
Lenka
Příspěvek Napsal: úte 23. srp 2011 8:51:12


Přejít na: