Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Talentovaný žák v běžné třídě |
 |
|
Měl jsem několikrát možnost učit nadané dítě, bohužel nevím o tom, že by se u nás studium nadaných dětí podporovalo. Podporu si představuji minimálně jako stipendium, které výjimečně nadaným dětem (například jednomu z celé školy, z celého regionu) umožní pokračovat v bezplatném studiu na prestižní střední nebo jiné škole. Abychom mohli říci, že se pokoušíme pečovat o talentované, či nadané, žáky, musí prvotní impulz vzejít z Ministerstva školství. Zatím jsou k dispozici pouze řeči o péči o ty talentované, aniž by byl stanoven cíl, výsledek.
Měl jsem několikrát možnost učit nadané dítě, bohužel nevím o tom, že by se u nás studium nadaných dětí podporovalo. Podporu si představuji minimálně jako stipendium, které výjimečně nadaným dětem (například jednomu z celé školy, z celého regionu) umožní pokračovat v bezplatném studiu na prestižní střední nebo jiné škole. Abychom mohli říci, že se pokoušíme pečovat o talentované, či nadané, žáky, musí prvotní impulz vzejít z Ministerstva školství. Zatím jsou k dispozici pouze řeči o péči o ty talentované, aniž by byl stanoven cíl, výsledek.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 27. úno 2014 18:31:35 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Talentovaný žák v běžné třídě |
 |
|
Mgr. Jan Zouhar píše: Ahoj, dozvěděl jsem se, že ve Zlíně existuje škola zaměřená na talentované děti. Nemáte na ně nějaké kontakty? Tamní učitelé by nám asi mohli hodně říci. Jenda ZŠ Malenovice, Zlín http://cc.bingj.com/cache.aspx?q=Z%c5%a ... a,887340d3
[quote="Mgr. Jan Zouhar"]Ahoj, dozvěděl jsem se, že ve Zlíně existuje škola zaměřená na talentované děti. Nemáte na ně nějaké kontakty? Tamní učitelé by nám asi mohli hodně říci. Jenda[/quote] ZŠ Malenovice, Zlín http://cc.bingj.com/cache.aspx?q=Z%c5%a0+Zl%c3%adn+Malenovice&d=4595353144788035&mkt=en-ww&setlang=en-US&w=d57bc22a,887340d3
|
|
|
 |
Napsal: stř 29. zář 2010 9:47:57 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Talentovaný žák |
 |
|
Mgr. Slavěna Rolencová píše: Zdravím vás! Máte pravdu v tom, že s každým žákem se musí pracovat jinak  a vždy je důležité zkusit, co bude nejlepší. Pravdou je, že nám čato PPP dodá určitá doporučení, ale budou skutečně fungovat? Myslím si, že neexistuje jednotný recept a každý žák je jiný. Prostě co kus, to originál....  Slávka Mám dobrou zkušenost s PPP Brno, Mgr.Marta Beníčková, diagnostika mimořádně nadaných žáků kontakt: http://www.sppzidlochovice.cz/index.php?page=10#
[quote="Mgr. Slavěna Rolencová"]Zdravím vás! Máte pravdu v tom, že s každým žákem se musí pracovat jinak :shock: a vždy je důležité zkusit, co bude nejlepší. Pravdou je, že nám čato PPP dodá určitá doporučení, ale budou skutečně fungovat? Myslím si, že neexistuje jednotný recept a každý žák je jiný. Prostě co kus, to originál.... :geek: Slávka[/quote] Mám dobrou zkušenost s PPP Brno, Mgr.Marta Beníčková, diagnostika mimořádně nadaných žáků kontakt: http://www.sppzidlochovice.cz/index.php?page=10#
|
|
|
 |
Napsal: stř 29. zář 2010 9:45:14 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Talentovaný žák v běžné třídě |
 |
|
Dobrý den, o tom, jak pečovat o matematické talenty se diskutovalo v Jánských Lázních, VÚP zastupovala RNDr. Eva Zelendová. Vybráno z článku VÚP O MaKoS se dočtete zde. Je tam mimo jiné zajímavý odkaz na PIKOMAT - korespondenční soutěž pro Zš.
Dobrý den, o tom, jak pečovat o matematické talenty se diskutovalo v Jánských Lázních, VÚP zastupovala RNDr. Eva Zelendová. Vybráno z [url=http://www.vuppraha.cz/aktualita/1/232]článku[/url] VÚP O MaKoS se dočtete [url=http://mks.mff.cuni.cz/index.php?lang=0]zde[/url]. Je tam mimo jiné zajímavý odkaz na PIKOMAT - korespondenční soutěž pro Zš.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 15. říj 2009 14:50:04 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Talentovaný žák v běžné třídě |
 |
|
Na téma nadaných dětí jsem našla tento článek, jsou tam vyjmenované znaky nadaných a myslím, že to celkem sedí: http://www.detskestranky.cz/clanek/1438-nadane_deti.htmV bývalé škole jsme částečně spolupracovali s Mensou, mají skupinu Centrum nadání - pořádají kurzy pro předškoláky, provádí poradenství a hlavně mají zkušenosti. Doporučuji jejich stránky http://www.centrumnadani.cz/
Na téma nadaných dětí jsem našla tento článek, jsou tam vyjmenované znaky nadaných a myslím, že to celkem sedí: [url]http://www.detskestranky.cz/clanek/1438-nadane_deti.htm[/url]
V bývalé škole jsme částečně spolupracovali s Mensou, mají skupinu Centrum nadání - pořádají kurzy pro předškoláky, provádí poradenství a hlavně mají zkušenosti. Doporučuji jejich stránky [url]http://www.centrumnadani.cz/[/url]
|
|
|
 |
Napsal: pon 28. zář 2009 16:28:20 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Talentovaný žák v běžné třídě |
 |
|
Mgr. Petra Stanjurová píše: Dobrý den, zajímá mne, zda má někdo z vás zkušenosti s žáky, kteří nastoupí do školy v pěti letech. Mám. Nastoupil jsem do školy v pěti letech a byl to problém. V učení jsem sice v pohodě zvládal, ale moje chování se srovnalo až ve třetí třídě. Učil jsem víc než 25 let na prvním stupni, tak ještě podotknu, že při rozhodování o předčasném nástupu nebo naopak odkladu hraje roli i pohlaví. Moje zkušenost je takové, že u chapců se obecně vyplatí být v této věci opatrnější.
[quote="Mgr. Petra Stanjurová"]Dobrý den, zajímá mne, zda má někdo z vás zkušenosti s žáky, kteří nastoupí do školy v pěti letech.[/quote] Mám. Nastoupil jsem do školy v pěti letech a byl to problém. V učení jsem sice v pohodě zvládal, ale moje chování se srovnalo až ve třetí třídě. Učil jsem víc než 25 let na prvním stupni, tak ještě podotknu, že při rozhodování o předčasném nástupu nebo naopak odkladu hraje roli i pohlaví. Moje zkušenost je takové, že u chapců se obecně vyplatí být v této věci opatrnější.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 03. zář 2009 21:55:26 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Talentovaný žák v běžné třídě |
 |
|
Mgr. Zdeněk Sotolář píše: Co je to vlastně mimořádně talentovaný žák? Že má o něco mimořádný zájem, nemusí znamenat mimořádný talent. Tuhle otázku jsem si před dvěma lety položili s kolegyní Evou Zelendovou a začali jsme dělat rozhovory s lidmi, o kterých je zjevné, že jsou talentovaní. Ptali jsme se na to, jak prožívali svá školní léta a taky jsem se na ně ptali jejich učitelů. Prakticky všichni souhlasili s následujícím tvrzením, které je pokusme o stručnou a obecnou odpověď na položenou otázku: "Nadaný/talentovaný žák se učit snadno a rád, je k tomu disponován, zpravidla dosahuje dobrých nebo výborných výsledků v oblasti svého nadání. Není nutné ho k učení nijak zvláště motivovat. Mimořádně nadaný žák se učit musí. Jeho vnitřní nutkání má mimořádnou intenzitu. Nejen, že nepotřebuje žádné pobízení, aby se věnoval hluboce a velmi intenzivně věnoval oblasti svého zájmu, ale v případě, že se jí věnovat nemůže v rozsahu nebo způsobem, který mu vyhovuje, vykazje prožívá situaci podbně, jako je obvykle prožívána frustrace nebo při dlouhodobém působení i deprivace s obdobnými projevy chování. Takový žák psychicky strádá." Shrnuto - Nadaný se učit může a zpravidla chce, mimořádně nadný se učit musí, nemá jinou volbu. Rozhovory jsou v tématickém vstupu Nadaní. http://www.rvp.cz/sekce/688 Jak se tento názor jeví vám?
[quote="Mgr. Zdeněk Sotolář"]Co je to vlastně mimořádně talentovaný žák? Že má o něco mimořádný zájem, nemusí znamenat mimořádný talent.[/quote] Tuhle otázku jsem si před dvěma lety položili s kolegyní Evou Zelendovou a začali jsme dělat rozhovory s lidmi, o kterých je zjevné, že jsou talentovaní. Ptali jsme se na to, jak prožívali svá školní léta a taky jsem se na ně ptali jejich učitelů. Prakticky všichni souhlasili s následujícím tvrzením, které je pokusme o stručnou a obecnou odpověď na položenou otázku: "Nadaný/talentovaný žák se učit snadno a rád, je k tomu disponován, zpravidla dosahuje dobrých nebo výborných výsledků v oblasti svého nadání. Není nutné ho k učení nijak zvláště motivovat. Mimořádně nadaný žák se učit musí. Jeho vnitřní nutkání má mimořádnou intenzitu. Nejen, že nepotřebuje žádné pobízení, aby se věnoval hluboce a velmi intenzivně věnoval oblasti svého zájmu, ale v případě, že se jí věnovat nemůže v rozsahu nebo způsobem, který mu vyhovuje, vykazje prožívá situaci podbně, jako je obvykle prožívána frustrace nebo při dlouhodobém působení i deprivace s obdobnými projevy chování. Takový žák psychicky strádá." Shrnuto - Nadaný se učit může a zpravidla chce, mimořádně nadný se učit musí, nemá jinou volbu. Rozhovory jsou v tématickém vstupu Nadaní. http://www.rvp.cz/sekce/688 Jak se tento názor jeví vám?
|
|
|
 |
Napsal: čtv 03. zář 2009 21:51:30 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Talentovaný žák v běžné třídě |
 |
|
Dobrý den, zajímá mne, zda má někdo z vás zkušenosti s žáky, kteří nastoupí do školy v pěti letech.
Dobrý den, zajímá mne, zda má někdo z vás zkušenosti s žáky, kteří nastoupí do školy v pěti letech.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 03. zář 2009 5:09:58 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Talentovaný žák v běžné třídě |
 |
|
Reaguji na Zdeňka. Souhlasím s ním. Kdo je vlastně "talentovaný". A co a proč potřebujeme rozvíjet talent a kreativitu u žáků? To jsou pro nás učitele důležité pojmy. Asi bychom si to měli ujasnit. V této souvislosti mne oslovil článek na České škole. Ne že bych se vším souhlasil, ale jako základ diskuse stojí za přečtení včetně diskuse: http://www.ceskaskola.cz/2009/07/pavel- ... hodne.html
Reaguji na Zdeňka. Souhlasím s ním. Kdo je vlastně "talentovaný". A co a proč potřebujeme rozvíjet talent a kreativitu u žáků? To jsou pro nás učitele důležité pojmy. Asi bychom si to měli ujasnit. V této souvislosti mne oslovil článek na České škole. Ne že bych se vším souhlasil, ale jako základ diskuse stojí za přečtení včetně diskuse: http://www.ceskaskola.cz/2009/07/pavel-laskavec-davejte-malo-berte-hodne.html
|
|
|
 |
Napsal: pon 31. srp 2009 10:16:19 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Talentovaný žák v běžné třídě |
 |
|
Co je to vlastně mimořádně talentovaný žák? Že má o něco mimořádný zájem, nemusí znamenat mimořádný talent.
Co je to vlastně mimořádně talentovaný žák? Že má o něco mimořádný zájem, nemusí znamenat mimořádný talent.
|
|
|
 |
Napsal: stř 29. črc 2009 22:19:56 |
|
|
 |
|