Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Právní změna podmínek vzdělávání
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Právní změna podmínek vzdělávání  Odpovědět s citací
Po sledování vývoje českého školství a směřování výchovy rodičů dnešních dětí bych byla pro zcela zásadní změnu ve vzdělávacím systému. Současné školství je nastaveno tak, že pojem učitel, jeho právní postavení, jeho možnosti a pravomoci jsou znehodnoceny a podhodnoceny (nejen platově). Žák a jeho rodič je ten, kdo diktuje. To je pro mě nepochopitelné. Pro mě je dnešní učitel spíše entuziasta a hlavně chudák. A to je chyba.Učitel musí být jako dříve Pan Někdo.
Zkráceně a velmi stručně se pokusím popsat stěžejní body změn:
Změna by měla spočívat v první řadě v právním nastavení systému vzdělávání a to tak, že:
Základní teze - škola je v podstatě firma a má svoji firemní kulturu.
1. Rodič uzavírá se školou Smlouvu o vzdělávání a podepisuje Školní řád.
2. V tomto řádu jsou přesně stanoveny práva a povinnosti jejich dětí.
3. Při porušení jejich povinností následuje: a) domluva, b) písemná výtka c) vyhazov ze školy.
4. Učitel tu není od výchovy dětí, ale od toho, aby je učil daný předmět. Výchova je věcí rodičů.
5. Milí rodiče, nelíbí se Vám, že se s Vaším problémvým dítětem, které se neumí chovat a Vy je v tom ještě podporujete proti učitelům, nechce nikdo nad rámec svých povinností ( tedy povinnost učit daný předmět) zaobírat? Najděte si placenou soukromou školu, tam to za peníze jistě bude rád někdo dělat.
Další podstatná změna by byla v hodnocení žáků a to tak, že:
1. Budou ke každému předmětu jednotné automatizované testy. Výsledná známka bude tedy jednoznačná. Rodiče nebudou moci chodit "orodovat" za lepší známku a poplivávat učitele a spekulovat o nesmyslech a poté zdržovat třídní schůzky a otravovat ostatní normální rodiče líčením toho, jaký že je jejich Pepíček chudáček (a přitom je jen třídní blbeček).
2. Maturita na gymnáziu je logicky jiná než např. maturita na nějaké střední odborné škole. Nutně tedy nemusí a ani nemůže být ze stejných předmětů. Proč tedy trvat na maturitě z matiky, když např. zdravotní sestra ze střední školy nebude potřebovat v nemocnici řešit limitu blížící se k někonečnu ani integrál a naopak gymnazista nemusí vědět, jak se píchají injekce. Přesto budou mít oba střední vzdělání, každý však jiného zaměření. Vysokoškolský diplom je přece také každý jiný a státní zkoušky taky různé. Inženýr stavař přece není Doktor medicíny a naopak. A že matika je nutná k podpoře logického myšlení? Není a všichni nemohou, nechtějí a ani nepotřebují ve svém životě a práci myslet logicky. Logické a jednoduché.
Třetí změna by byla v tom, že žáci, kteří z důvodu své snížené inteligence nestačí výuce a nejsou tedy schopni jako většina dodržovat pravidla vzdělávání, budou navštěvovat speciální školy, kde se jim bude věnovat speciálně pro různá postižení školený personál. Na tom není nic špatného, je to bohužel realita.
Domnívám se, že kdyby se naše školství začalo ubírat v souladu s těmito pravidky, časem by se nastavil řád, systém a pořádek a někteří rodiče a žáci by si uvědomili, že škola je tu kvůli nim a ne obráceně.
Příspěvek Napsal: pát 30. zář 2016 12:39:20


Přejít na: