Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Metoda CLIL na gymnáziích a odborných školách
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Metoda CLIL na gymnáziích a odborných školách  Odpovědět s citací
Souhlasím s Návštěvníkem a s jeho příspěvkem :P .
Zdravím ty učitele, které nebolí překonat úsilí ve výuce vlastního odborného předmětu a nabídnout žákům i něco víc, tj výuku svého předmětu v cizím jazyce.
Jistě, co se týká použití cizího jazyka v odborných předmětech, tak jsou na tom nejlépe technické obory - např. strojírenské a dále následují ekonomické obory, kde se používá ustálené spojení definic a obchodních frází. :idea: 8-).
Pokud máte další zkušenosti, podělte se s nimi o ně se svými kolegy na tomto portále.
Příspěvek Napsal: pon 22. lis 2010 11:28:24
  Předmět příspěvku:  Re: Metoda CLIL na gymnáziích a odborných školách  Odpovědět s citací
Víc je najdete na http://www.lmgtfy.com/?q=CLIL+-+Content ... d+Learning
V odborném vzdělávání (například v elektrotechnických nebo strojírenských oborech) se cizí jazyky používají především ve formě názvosloví, názvů technických parametrů, technických popisů (s jednoduchou gramatikou), práci s technickou dokumentací, literaturou, texty na webu, apod...

Pro skutečnou praxi je důležitá pracovní konverzace, komunikace v pracovním styku, což se ve škole dá učit pouze okrajově, nejlépe ve skutečném provozním prostředí, což je zcela samozřejmé u služeb, kde žáci přicházejí do styku se zákazníky (veřejné stravování, ubytovací služby), nebo ve výrobě a servisu ve firmách se zaměstnanci a vedením hovořícími jazykem země původu firmy, nebo některým světovým jazykem.

Na výuku cizího jazyka v odborných předmětech nemusí být vyučující učitel cizího jazyka, ale vyučované termíny, formulace, typické věty, musí učit správně a se správnou výslovností. Je to od něj spíš benefit pro žáky než přikázaný způsob výuky.

Učitelky (učitelé) cizího jazyka mají svůj rozsah výuky, do kterého se jim odborná terminologie a odborný jazyk vyučovaný navíc nad rámec daný osnovou většinou nevejde, navíc odbornou terminologii a konverzaci neznají, ale mohou s učiteli odborných předmětů úspěšně spolupracovat.

Když se chce, tak to jde. Ale především musejí chtít žáci. Nejlepší je, když žáci mají sami zájem o čtení odborných textů nebo komunikaci v cizím jazyku a aktivně je provádějí. Nejlépe jsou na tom uživatelé IKT, kteří si vše co potřebují vědět zjistí i v cizím jazyku.
Příspěvek Napsal: čtv 18. lis 2010 11:34:38
  Předmět příspěvku:  Re: Metoda CLIL na gymnáziích a odborných školách  Odpovědět s citací
A již se objevuje první vlaštovka - použití metody CLIL na gymnáziu. Jedná se o propojení němčiny a matematiky.
Příspěvek Napsal: pon 18. říj 2010 22:38:38
  Předmět příspěvku:  Metoda CLIL na gymnáziích a odborných školách  Odpovědět s citací
Ve světě se začíná úspěšně používat metoda CLIL - Content and Language Integrated Learning. Je to souhrnné označení, používané Radou Evropy jako zastřešující termín pro různé formy vyučování nejazykových předmětů nebo jejich částí v cizím jazyce.
Zahrnuje spoustu různých konkrétních metod. V sekci základnch škol se již také rozběhla diskuse na toto téma. Objevilo se tam již mnoho zajímavých postřehů.

Pokud je tato věc pro Vás nová a měli byste zájem se o této progresivní metodě dozvědět více, podívejte se na některý z těchto odkazů na rvp.cz:

Co je vlastně CLIL, vs. bilingvní výuka:
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZVAB/8879 ... YUKY.html/

A ještě jednou o CLIL, na 2. stupni ZŠ:
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZVAB/2965 ... CLIL.html/

O tzv. scaffoldingu (strategie, jak pomoci dětem rozvíjet znalosti a dovednosti v rámci metody CLIL, pracuje se se zónou nejbližšího vývoje):
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZVAB/9541 ... LILU.html/

CLIL v belgických školách: http:
http://clanky.rvp.cz/clanek/c/ZVAB/7787 ... LGII.html/
Příspěvek Napsal: stř 13. říj 2010 9:20:31


Přejít na:  
cron