Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Předávání zkušeností žáků žákům
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Předávání zkušeností žáků žákům  Odpovědět s citací
Pokud se fiktivní firma vyučuje pouze ve 4. ročníku, což přivést třeťáky (budoucí pracovníky FF) za čtvrťáky, když to nejde opačně. Věřím, že domluva na škole by byla možná. Čtvrťáci se budou cítit dobře v roli učitelů a při formulování informací a odpovědí si jistě opět něco uvědomí nebo a něco zapadne na své místo. Třeťáci budou na začátku školního roku trochu orientovanější.
Příspěvek Napsal: stř 26. říj 2011 13:45:44
  Předmět příspěvku:  Re: Předávání zkušeností žáků žákům  Odpovědět s citací
Také máme FF ve čtvrtém ročníku. To asi nejde nějak udělat, aby měli užitek z předávání vzájemných zkušeností.
Příspěvek Napsal: stř 26. říj 2011 13:14:28
  Předmět příspěvku:  Re: Předávání zkušeností žáků žákům  Odpovědět s citací
Zatím jsem se nezabývala, ale pokud budu tento předmět vyučovat i nadále, pak bych chtěla, aby starší studenti zapracovali ty mladší.
Příspěvek Napsal: čtv 23. čer 2011 11:20:55
  Předmět příspěvku:  Re: Předávání zkušeností žáků žákům  Odpovědět s citací
Technická poznámka:
Poprosila bych "naše" učitele, ze sítě FF, pokud chceme napsat anonymní názor, můžete se připojit jako návštěvník. Někdy je dobře nadhodit i názor, který nechceme ztotožňovat se sebou, se školou, z různých důvodů. Pokud se představujeme, prosím, napišme z jaké jsme školy. Děkuji všem diskutujícím a zdravím. :lol: :D :roll:
Příspěvek Napsal: pát 27. kvě 2011 12:05:45
  Předmět příspěvku:  Re: Předávání zkušeností žáků žákům  Odpovědět s citací
U nás si žáci zkušenosti nepředávají z jednoho ročníku do nižšího a každá firma existuje jen jeden školní rok.
Zkušenosti a rady mezi firmami jednoho ročníku si vyměňují průběžně.

Střední odborná škola Uherský Brod
Příspěvek Napsal: pát 27. kvě 2011 10:24:07
  Předmět příspěvku:  Předávání zkušeností žáků žákům  Odpovědět s citací
Předávání zkušeností žáků žákům na Obchodní akademii v Přerově v předmětu fif není, protože se tento předmět na naší škole učí ve čtvrtém ročníku. Studenti končí výuku na začátku května a v tuto dobu nejsou ještě rozděleni studenti ze třetího ročníku do skupin, proto každý rok na začátku září obeznamuji studenty s jednotlivými činnostmi ve fif a až prakticky v únoru si uvědomuji, že opakující se činnosti zvládají sami. Jinak celou dobu "pendluji" mezi mimi obě vyučovací hodiny.
OA Přerov
Příspěvek Napsal: úte 24. kvě 2011 7:50:14
  Předmět příspěvku:  Re: Předávání zkušeností žáků žákům  Odpovědět s citací
Takže předávání zkušeností žáky žákům probíhá i tam, kde pracuje fiktivní firma jen jeden rok? Je to tak ještě jinde?
Příspěvek Napsal: pon 23. kvě 2011 14:07:54
  Předmět příspěvku:  Re: Předávání zkušeností žáků žákům  Odpovědět s citací
Žáci si předávají zkušenosti mezi sebou poslední hodinu FF. Nová skupina navštíví hodinu (předběžně mám rozdělené funkce) a "pracovník firmy" vysvětluje postup práce, tak jako v reálném zaměstnání. Velmi se mně to osvědčilo, jinak první hodiny FF jsou k nezvládnutí (12 - 15 nových zaměstnanců na jednotho vedoucího je moc)
Příspěvek Napsal: pon 23. kvě 2011 12:09:14
  Předmět příspěvku:  Předávání zkušeností žáků žákům  Odpovědět s citací
Jana Mouchová z OA Mariánské Lázně zavedla nové téma: Výběrové řízení na ředitele fiktivní firmy. Výběrové řízení pořádá nejedna škola, výborně.
Výběrové řízení není ale to jediné, kdy žáci z vyšších ročníků "pracují" s žáky nižšího ročníku.
Máme několik škol, kde např. pracují v jedné firmě žáci ze 2 ročníků (např. 3. a 4. ročník). Ti zkušenější učí nováčky, jak fiktivní firmu vést.
Další, již relativně častou alternativou je, že žáci při předávání FF na konci roku nebo začátkem nového školního roku, udělají pro nováčky přednášku a nabídnou jim pomoc.

Prosím, pokud u Vás spolupracuje více ročníků ve fiktivní firmě, jakýmkoliv způsobem, podělte se s námi o své nápady a zkušenosti.
Příspěvek Napsal: pon 23. kvě 2011 8:44:08


Přejít na: