Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Co je fiktivní firma |
 |
|
Fiktivní firma má opravdu zacíleno do několika směrů. Od získání lepší představy o realitě živnostenského prostředí, po další cíleněji zaměřené procvičování, přes jiný způsob výuky jako další metodu předávání znalostí a mohli bychom pokračovat. Jsme moc rádi za pozitivní zkušenosti.
Fiktivní firma má opravdu zacíleno do několika směrů. Od získání lepší představy o realitě živnostenského prostředí, po další cíleněji zaměřené procvičování, přes jiný způsob výuky jako další metodu předávání znalostí a mohli bychom pokračovat. Jsme moc rádi za pozitivní zkušenosti.
|
|
|
 |
Napsal: stř 26. říj 2011 13:42:22 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Co je fiktivní firma |
 |
|
Hrozně mne překvapilo, kolik se toho ve fiktivce naučili ti, kteří normálně nevnímají. Baví je to a jsou nesmírně aktivní. A dobrým žákům zase někdy výuka trochu srazí hřebínek, že všechno umí na jedničku a že se už nemusí učit.
Hrozně mne překvapilo, kolik se toho ve fiktivce naučili ti, kteří normálně nevnímají. Baví je to a jsou nesmírně aktivní. A dobrým žákům zase někdy výuka trochu srazí hřebínek, že všechno umí na jedničku a že se už nemusí učit.
|
|
|
 |
Napsal: stř 26. říj 2011 13:18:35 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Co je fiktivní firma |
 |
|
Fiktivní firmu chápu jako prostředek, který by měl žákům umožnit dotknout se reality, která je čeká po maturitě, protože jsme SOŠ zaměřenou na podnikání.
Fiktivní firmu chápu jako prostředek, který by měl žákům umožnit dotknout se reality, která je čeká po maturitě, protože jsme SOŠ zaměřenou na podnikání.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 23. čer 2011 11:17:25 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Co je fiktivní firma |
 |
|
Ráda bych zacitovala část příspěvku, který již zazněl. Jsem zcela přesvědčena o jeho pravdivosti. Klasická výuka je sice nezastupitelná, ale často si stěžujeme na naši mládež, na její neochotu se učit, vnímat, ... Budeme muset více a více hledat cesty, JAK vyučovat. Předmět fiktivní firma se dá propojit nejen s ekonomikou a účetnictvím, ale i s angličtinou, němčinou, hotelnictvím, cestovním ruchem až po jednotlivá řemesla (budoucí živnostníci na nástavbách a v učebních oborech). Předmět: Co je fiktivní firmaVladimíra Hokešová píše: Práce ve předmětu Fiktivní firma představuje - podle mého - jedinou úspěšnou budoucí formu vzdělávání. Podle mých zkušeností žáci teoretické předměty neberou moc vážně - vyučuji účetnictví, němčinu a obchodní korespondenci - a pokud chci, aby se zapojili opravdu všichni, musím pořád vymýšlet nějaké "praktické úlohy, projekty, problémové vyučování". Známe naše žáky: "Učiteli, bav mě!" (jinak spím nebo zlobím). A předmět FIF je IDEÁLNÍ - nemusí se "předvádět" jen učitel. Najednou se zjistí, že znalosti ze školního vyučování jsou k něčemu dobré - a jak chybí, když je nemám, co? Skutečný život už není jenom to něco daleko, až třeba někdy udělám maturitu, ale je sakra blízko - a teď se ukaž, studente. Většinou si ani nechtějí uříznout ostudu před schopnějšími nebo praktičtějšími kolegy, tak se najednou začnou snažit. A o to jde.
Ráda bych zacitovala část příspěvku, který již zazněl. Jsem zcela přesvědčena o jeho pravdivosti. Klasická výuka je sice nezastupitelná, ale často si stěžujeme na naši mládež, na její neochotu se učit, vnímat, ... Budeme muset více a více hledat cesty, JAK vyučovat. Předmět fiktivní firma se dá propojit nejen s ekonomikou a účetnictvím, ale i s angličtinou, němčinou, hotelnictvím, cestovním ruchem až po jednotlivá řemesla (budoucí živnostníci na nástavbách a v učebních oborech).
[url=http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?p=51271#p51271]Předmět: Co je fiktivní firma[/url]
[quote="Vladimíra Hokešová"][b]Práce ve předmětu Fiktivní firma představuje - podle mého - jedinou úspěšnou budoucí formu vzdělávání. [/b]Podle mých zkušeností žáci teoretické předměty neberou moc vážně - vyučuji účetnictví, němčinu a obchodní korespondenci - a pokud chci, aby se zapojili opravdu všichni, musím pořád vymýšlet nějaké "praktické úlohy, projekty, problémové vyučování". Známe naše žáky: "Učiteli, bav mě!" (jinak spím nebo zlobím). A předmět FIF je IDEÁLNÍ - nemusí se "předvádět" jen učitel. Najednou se zjistí, že znalosti ze školního vyučování jsou k něčemu dobré - a jak chybí, když je nemám, co? Skutečný život už není jenom to něco daleko, až třeba někdy udělám maturitu, ale je sakra blízko - a teď se ukaž, studente. Většinou si ani nechtějí uříznout ostudu před schopnějšími nebo praktičtějšími kolegy, tak se najednou začnou snažit. A o to jde.[/quote]
|
|
|
 |
Napsal: pon 30. kvě 2011 10:48:09 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Co je fiktivní firma |
 |
|
Obsahem vyučování předmětu fiktivní firma je systematický výcvik zejména v oblastech ekonomiky, managementu, marketingu, účetnictví a práva. Při výuce předmětu se postupuje od jednoduchého ke složitějšímu, žáci navazují na znalosti z přemetů vyučovaných v předchozích ročnících, kterými jsou zejména předměty – ekonomika a právo, účetnictví, komunikace, obchodní korespondence, informační a komunikační technologie a techniky administrativy. V rámci výuky žáci zakládají fiktivní firmu, popř. přebírají některou z firem stávajících, které jsou již na škole zavedeny. Fiktivní firma pracuje jako firma skutečná. Žáci si tak osvojí činnosti spojené s prací ve firmě, např. výpočet mezd, odvody sociálního a zdravotního pojištění, propagační činnost ve firmě, tvorba katalogu, prezentace, webových stránek, marketingovou činnost, činnosti spojené s obchodováním, komunikací s obchodními partnery, založení účtu u fiktivní banky atd. Získávání praktických dovedností v linii studia není cílem, ale prostředkem ke snazšímu chápání odborné teorie, ověřování praktických principů v oboru peněžní manipulant a uplatnění absolventů v praxi. Součástí praxe je také účast na veletrzích fiktivních firem.
V jednotlivých ročnících je organizována praxe v odborných učebnách, odpovídajících náplni tematických celků v učebních osnovách.
Nedílnou součástí učiva je seznámení žáků s Ústavou ČR, Zákoníkem práce, Dohodou o hmotné odpovědnosti, problematikou bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci zahrnující znalost předpisů, volbu a používání osobních ochranných pracovních prostředků, první pomoc při úrazech, dodržování pracovní a technologické kázně.
SŠT Most
Obsahem vyučování předmětu fiktivní firma je systematický výcvik zejména v oblastech ekonomiky, managementu, marketingu, účetnictví a práva. Při výuce předmětu se postupuje od jednoduchého ke složitějšímu, žáci navazují na znalosti z přemetů vyučovaných v předchozích ročnících, kterými jsou zejména předměty – ekonomika a právo, účetnictví, komunikace, obchodní korespondence, informační a komunikační technologie a techniky administrativy. V rámci výuky žáci zakládají fiktivní firmu, popř. přebírají některou z firem stávajících, které jsou již na škole zavedeny. Fiktivní firma pracuje jako firma skutečná. Žáci si tak osvojí činnosti spojené s prací ve firmě, např. výpočet mezd, odvody sociálního a zdravotního pojištění, propagační činnost ve firmě, tvorba katalogu, prezentace, webových stránek, marketingovou činnost, činnosti spojené s obchodováním, komunikací s obchodními partnery, založení účtu u fiktivní banky atd. Získávání praktických dovedností v linii studia není cílem, ale prostředkem ke snazšímu chápání odborné teorie, ověřování praktických principů v oboru peněžní manipulant a uplatnění absolventů v praxi. Součástí praxe je také účast na veletrzích fiktivních firem.
V jednotlivých ročnících je organizována praxe v odborných učebnách, odpovídajících náplni tematických celků v učebních osnovách.
Nedílnou součástí učiva je seznámení žáků s Ústavou ČR, Zákoníkem práce, Dohodou o hmotné odpovědnosti, problematikou bezpečnosti práce a ochrany zdraví při práci zahrnující znalost předpisů, volbu a používání osobních ochranných pracovních prostředků, první pomoc při úrazech, dodržování pracovní a technologické kázně.
SŠT Most
|
|
|
 |
Napsal: pon 30. kvě 2011 10:10:42 |
|
|
 |
Radomila Prokůpková, GaSOŠE Sedlčany |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Co je fiktivní firma |
 |
|
Tento předmět mají žáci rádi, těší se na něj. Vždy čas pro něj určený plyne všem velice rychle. Vyučujeme ho dvě hodiny týdně ve třetím ročníku. Žáci si prakticky ověří dovednosti z ekonomických předmětů, jazykové a počítačové znalosti. Na začátku hodiny svolá ředitelka operativní poradu, určí každému pracovní činnost. Velice přínosná a motivující k práci je účast na veletrzích, kde žáci mohou porovnat úroveň a výsledky své práce s jinými firmami, komunikovat, obchodovat. Fiktivní firma je opravdu praktický předmět. Jednotlivci si musí umět obhájit svůj názor, prosadit se. Zároveň se učí spolupracovat s ostatními tak, aby výsledek činnosti firmy byl ten nejlepší.
Tento předmět mají žáci rádi, těší se na něj. Vždy čas pro něj určený plyne všem velice rychle. Vyučujeme ho dvě hodiny týdně ve třetím ročníku. Žáci si prakticky ověří dovednosti z ekonomických předmětů, jazykové a počítačové znalosti. Na začátku hodiny svolá ředitelka operativní poradu, určí každému pracovní činnost. Velice přínosná a motivující k práci je účast na veletrzích, kde žáci mohou porovnat úroveň a výsledky své práce s jinými firmami, komunikovat, obchodovat. Fiktivní firma je opravdu praktický předmět. Jednotlivci si musí umět obhájit svůj názor, prosadit se. Zároveň se učí spolupracovat s ostatními tak, aby výsledek činnosti firmy byl ten nejlepší.
|
|
|
 |
Napsal: úte 10. kvě 2011 22:21:39 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Co je fiktivní firma |
 |
|
Práce ve předmětu Fiktivní firma představuje - podle mého - jedinou úspěšnou budoucí formu vzdělávání. Podle mých zkušeností žáci teoretické předměty neberou moc vážně - vyučuji účetnictví, němčinu a obchodní korespondenci - a pokud chci, aby se zapojili opravdu všichni, musím pořád vymýšlet nějaké "praktické úlohy, projekty, problémové vyučování". Známe naše žáky: "Učiteli, bav mě!" (jinak spím nebo zlobím). A předmět FIF je IDEÁLNÍ - nemusí se "předvádět" jen učitel. Najednou se zjistí, že znalosti ze školního vyučování jsou k něčemu dobré - a jak chybí, když je nemám, co? Skutečný život už není jenom to něco daleko, až třeba někdy udělám maturitu, ale je sakra blízko - a teď se ukaž, studente. Většinou si ani nechtějí uříznout ostudu před schopnějšími nebo praktičtějšími kolegy, tak se najednou začnou snažit. A o to jde.
[b]Práce ve předmětu Fiktivní firma představuje - podle mého - jedinou úspěšnou budoucí formu vzdělávání. [/b]Podle mých zkušeností žáci teoretické předměty neberou moc vážně - vyučuji účetnictví, němčinu a obchodní korespondenci - a pokud chci, aby se zapojili opravdu všichni, musím pořád vymýšlet nějaké "praktické úlohy, projekty, problémové vyučování". Známe naše žáky: "Učiteli, bav mě!" (jinak spím nebo zlobím). A předmět FIF je IDEÁLNÍ - nemusí se "předvádět" jen učitel. Najednou se zjistí, že znalosti ze školního vyučování jsou k něčemu dobré - a jak chybí, když je nemám, co? Skutečný život už není jenom to něco daleko, až třeba někdy udělám maturitu, ale je sakra blízko - a teď se ukaž, studente. Většinou si ani nechtějí uříznout ostudu před schopnějšími nebo praktičtějšími kolegy, tak se najednou začnou snažit. A o to jde.
|
|
|
 |
Napsal: pon 09. kvě 2011 16:20:15 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Co je fiktivní firma |
 |
|
To je velká pravda. A zrovna v obchodních oborech toho není tolik, co by přitáhlo právě ty žáky s horšími výsledky v klasických předmětech.
To je velká pravda. A zrovna v obchodních oborech toho není tolik, co by přitáhlo právě ty žáky s horšími výsledky v klasických předmětech.
|
|
|
 |
Napsal: pát 29. dub 2011 8:00:14 |
|
|
 |
Irena Nováková, SPŠD Plzeň |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Co je fiktivní firma |
 |
|
Fiktivní firma je předmět, který je náročnější pro učitele, finance, metody výuky, ...Žáky zpravidla baví a uplatní se tam (často více) žáci, kteří mají horší výsledky v klasických předmětech. Je to zařazení teorie do praxe.
Fiktivní firma je předmět, který je náročnější pro učitele, finance, metody výuky, ...Žáky zpravidla baví a uplatní se tam (často více) žáci, kteří mají horší výsledky v klasických předmětech. Je to zařazení teorie do praxe.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 28. dub 2011 12:56:47 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Co je fiktivní firma |
 |
|
Vážení kolegové, ráda bych Vás také přívítala v tomto diskuzním fóru a věřím, že se zde budeme pravidelně setkávat. Jsme po celé republice a když se na některé akci fiktivních firem potkáme, vyměníme si řadu zkušeností, názorů, dotazů. Řada povinností nás po chvilce od sebe odvede. Tento nástroj nám, doufám, bude sloužit, abychom se "setkávali" a vyměňovali si názory častěji. Fiktivní firma je jeden z nástrojů výchovy k podnikavosti. Jedním cílem je, že se mají naši žáci něco naučit o systému živnostenského podnikání u nás. Někteří jsou již dospělí a někteří brzy budou. Nejednoho z nich čeká opravdové zakládání fiktivní firmy, protože trh práce je k tomuto kroku přiměje. Ve fiktivní firmě se toho děje mnoho. Dalším cílem fiktivní firmy jistě je, aby teoreticky nabyté vědomosti se dostaly žákům pod kůži. Praktickým používáním se řada vědomostí pro ně má stát samozřejmostí, něčím, co se nezapomene, když se odsedne od učiva.
Vážení kolegové, ráda bych Vás také přívítala v tomto diskuzním fóru a věřím, že se zde budeme pravidelně setkávat. Jsme po celé republice a když se na některé akci fiktivních firem potkáme, vyměníme si řadu zkušeností, názorů, dotazů. Řada povinností nás po chvilce od sebe odvede. Tento nástroj nám, doufám, bude sloužit, abychom se "setkávali" a vyměňovali si názory častěji. Fiktivní firma je jeden z nástrojů výchovy k podnikavosti. Jedním cílem je, že se mají naši žáci něco naučit o systému živnostenského podnikání u nás. Někteří jsou již dospělí a někteří brzy budou. Nejednoho z nich čeká opravdové zakládání fiktivní firmy, protože trh práce je k tomuto kroku přiměje. Ve fiktivní firmě se toho děje mnoho. Dalším cílem fiktivní firmy jistě je, aby teoreticky nabyté vědomosti se dostaly žákům pod kůži. Praktickým používáním se řada vědomostí pro ně má stát samozřejmostí, něčím, co se nezapomene, když se odsedne od učiva.
|
|
|
 |
Napsal: stř 17. úno 2010 15:14:53 |
|
|
 |
|