Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Sportovní text - nástroj k rozvoji čtenářství
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Sportovní text - nástroj k rozvoji čtenářství  Odpovědět s citací
Středa 29. 5. 2019, 20:00
Sportovní text - nástroj k rozvoji čtenářství


Setkání s Františkem Brožem je zaměřeno na možnosti využití sportovních textů k rozvoji čtenářských dovedností a čtenářství vůbec. Ideovým východiskem setkání je předpoklad, že výuka je efektivnější s texty, které mají potenciál žáky zaujmout.

Cíle setkání:
  • Přispět k rozšiřování kompetencí vyučujících, které mohou uplatnit při motivaci žáků ke čtení, při rozvoji i ověřování jejich čtenářských dovedností;
  • nabídnout učitelům, případně i žákům a rodičům aktivity využitelné k rozvoji dílčích čtenářských dovedností žáků;
  • pomoci žákům v rozvíjení jejich čtenářských dovedností prostřednictvím sportovních textů, ke kterým má řada z nich blízko a škola jim zpravidla práci s takovými texty nenabízí.

Komu je setkání určeno:
Primární cílovou skupinou setkání jsou učitelé, kteří hledají různé cesty k tomu, aby učinili žákům čtení a práci s textem obecně přitažlivější činností a nebojí se k tomu použít texty se sportovní tematikou. Setkání je ale určeno všem vyučujícím českého jazyka a literatury na 2. stupni základních škol a na školách středních, případně učitelům žáků 4. a 5. tříd základních škol.

Setkání je ZDARMA.

Program:
  • Čtenářská gramotnost a čtenářské dovednosti – typologie textů – typologie úloh jako základní pilíře práce s texty obecně;
  • rozmanitost forem sportovních textů (sport v umělecké literatuře, knihy o sportovcích a sportovních událostech, texty o sportovních odvětvích a jejich pravidlech, texty o průběhu sportovních akcí a utkání, on-line reportáže, výsledkové texty …);
  • jak překonat obavy žáků (i některých učitelů), že sportovnímu textu neporozumí;
  • nápady na práci se sportovními texty (dva typy textů současně, tabulky, výsledky, komplexní úlohy nebo svazky úloh k vybrané sportovní události, interdisciplinární žákovské projekty);
  • Uplatnění různých typů úloh při práci se sportovními texty (ve vztahu k různých čtenářským dovednostem).

Lektor:
František Brož - lektor vzdělávacích kurzů pro učitele (rozvoj a ověřování čtenářských a jazykových dovedností v mateřském jazyce, ověřování výsledků vzdělávání, světová literatura); autor řady publikací, článků a výukových materiálů (http://www.procestinu.com/424861616); provozování webových stránek procestinu.com a vydávání elektronického časopisu PROČeštinu; dlouholetá praxe na různých typech škol; účast na projektech ve vzdělávání

Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady.
V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze.


V digifoliu najdete o webinářích více podrobností!

Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
Příspěvek Napsal: čtv 23. kvě 2019 10:08:13


Přejít na: