Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - K dokumentu obecně
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně  Odpovědět s citací
A máme tu výsledek:

MŠMT: Záměr rozvoje čtenářské a matematické gramotnosti v základním vzdělávání

https://docs.google.com/viewer?url=http ... hrome=true
Příspěvek Napsal: stř 26. zář 2012 20:46:31
  Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně  Odpovědět s citací
Ty Vaše učebnice ale nejsou o nic lepší než běžné středoškolské učebnice...
Příspěvek Napsal: pon 27. srp 2012 11:51:19
  Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně  Odpovědět s citací
Ve svém příspěvku jsem vyjádřil hlubokou skepsi k tomu, že by ministerské strategie mohly něco změnit. Naopak věřím tomu (díky osobní zkušenosti z praxe), že překvapivě mnoho změní konkrétní změny v hodinách. Proto jsem napsal své středoškolské učebnice a proto teď začnu připravovat učebnice pro nižší gymnázium (2. stupeň). Kdyby se chtěl někdo přidat, podrobnosti najde na adrese http://www.realisticky.cz/clanky.php?id=ucebniceZS.
Příspěvek Napsal: ned 26. srp 2012 23:43:34
  Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně  Odpovědět s citací
Mgr. Zdeněk Sotolář píše:
Slovinci jsou konkrétnější než naše Strategie, ale:
Na konci základní školy žáci:

- samostatně tvoří písemné a ústní texty a berou zřetel na gramatická pravidla
- z přečteného a napsaného dokáží nalézt podstatu a kriticky ji zhodnotit
- plynně čtou a rychlost čtení dokáží přizpůsobit náročnosti textu
- vybírají si a používají vhodnou čtecí a psací strategii
- to, co si přečetli, dokáží využit v různých podmínkách
- samostatně si vybírají a používají knihovnický fond a jiné informační zdroje

Co z toho nenajdeme v našem RVP?


Podle mě v RVP ZV nenajdeme:

- z přečteného a napsaného dokáží nalézt podstatu a kriticky ji zhodnotit
- vybírají si a používají vhodnou čtecí a psací strategii
- to, co si přečetli, dokáží využit v různých podmínkách
- samostatně si vybírají a používají knihovnický fond a jiné informační zdroje
Příspěvek Napsal: sob 30. čer 2012 21:47:45
  Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně  Odpovědět s citací
Slovinci jsou konkrétnější než naše Strategie, ale:
Na konci základní školy žáci:

- samostatně tvoří písemné a ústní texty a berou zřetel na gramatická pravidla
- z přečteného a napsaného dokáží nalézt podstatu a kriticky ji zhodnotit
- plynně čtou a rychlost čtení dokáží přizpůsobit náročnosti textu
- vybírají si a používají vhodnou čtecí a psací strategii
- to, co si přečetli, dokáží využit v různých podmínkách
- samostatně si vybírají a používají knihovnický fond a jiné informační zdroje

Co z toho nenajdeme v našem RVP?
Příspěvek Napsal: sob 30. čer 2012 21:15:24
  Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně  Odpovědět s citací
Tip na jeden ze zdrojů k tématu:

Národní strategie pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve Slovinsku
http://www.npkk.cz/csk/rozvoj_cten.php
Příspěvek Napsal: sob 30. čer 2012 19:22:00
  Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně  Odpovědět s citací
Vážení diskutující! K 29.6. skončila oficiální diskuze. Znamená to, že k tomu dni vypracujeme oficiální shrnutí. Jinak samozřejmě můžete v debatě pokračovat!
Děkujeme vám za účast a příspěvky!
Příspěvek Napsal: sob 30. čer 2012 6:49:46
  Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně  Odpovědět s citací
Radek Sárközi píše:
...v ČR ... nic kvalitního nikdy neuvidíme...


To zní docela pesimisticky, ale uznávám, že různí lidé kolem mne se už zařizují podle tohoto scénáře, který v obou variantách povede ke vzniku placeného vzdělávacího sektoru soukromých škol a doučovacích služeb pro ty, kdo chtějí a mohou platit, a zbytkového veřejného školství pro ostatní.

Neustále se mne tu různí lidí ptají, proč proboha chci testování. Je to proto, že testování - a na tom se možná dokonce shodneme - je jedna z mála reforem, která nějak školy mění i na úrovni dění v jednotlivých vyučovacích hodinách.
Domnívám se, že ta neshoda je až v tom, že odpůrci testování se domnívají, že plošné testy sice školy mění, ale směrují je špatným směrem, protože neumíme udělat dobré testy, "spravedlivě" nastavit mechanismus odměn a trestů pro školy v závislosi na výsledku, dál s výsledky testů pracovat pro formativní hodnocení...
Plošné testy jsou tedy podle mne (a myslím i podle mých odpůrců) mmechanismem, který NĚJAK celkem důrazně změní veřejné školství. Shodneme se na tomto?
Příspěvek Napsal: pát 29. čer 2012 9:32:30
  Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně  Odpovědět s citací
Já tu vidím úplně jiné dvě skupiny - jedna říká, že za peníze, které jdou v ČR do školství, nic kvalitního nikdy neuvidíme, druhá skupina tam ty peníze nedává, naopak plánuje, že je ještě sníží...
Příspěvek Napsal: čtv 28. čer 2012 21:07:09
  Předmět příspěvku:  Re: K dokumentu obecně  Odpovědět s citací
Vidím to tak, že tady víceméně už od revoluce existují dva názorové proudy.

Jeden z nich si myslí, že ty hlavní cíle vzdělávání jsou netestovatelné, že perspektivní je dát škole a učiteli co největší autonomii, že potřeby společnosti budoucnosti se dost zásadně budou lišit od potřeb minulosti.

Na druhou stranu je tu proud, který věří v to, že z minulosti se nám toho hodí docela dost, že mnohé důležité cíle vzdělávání jsou testovatelné, že přinejmenším v současné situaci českého školství má vyšší míra akontability smysl...

Ostatně tady v té diskusi nakonec nejvíc šlo (kromě procesních aspektů tvorby Strategie) o to testování, které ty rozdílné názory dost srhnuje. Podobně jsou rozdílné názory celkem všude na světě.

Hloupé je, že v současné situaci se tu nerýsuje šance na kompromisní řešení. Mám pocit, že už to všichni vzdali, a to z obou stran. Tak se u nás dělá skoro veškerá politika: podívejte, už deset let se nedaří konsenzuální model důchodové nebo zdravotní reformy. Jde doslova o věci života a smrti, ale odkládají se nebo se musí vyřešit silově.

Aspoň mají obě skupiny možnost vyjadřovat a v diskusi precizovat ty názory. To je pozitivum, které na této debatě vidím. Nějaké to "jste trapnej" kvůli tomu stojí za to vydržet. Názorová monokultura by byla horší.
Příspěvek Napsal: čtv 28. čer 2012 20:39:43


Přejít na:  
cron