Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostředí
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř  Odpovědět s citací
Našla jsem na svém Diigu :P "výpisky" z článků přímo k PLE z roku 2011.
Bohužel odkaz už jsou dnes jiné, tak jen screenshoty
Obrázek

Obrázek

Obrázek
Příspěvek Napsal: stř 28. říj 2015 10:40:03
  Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř  Odpovědět s citací
Moje PLE začalo tady na Portále a já jsem moc ráda, že pořád trvá, i když jsme se trochu přesunuly na G+.
Za sebe bych řekla, že profesní věci mám na G+, osobní na Fb. Twitter využívám málo, tak jej moc do svého PLE neřadím.
Příspěvek Napsal: ned 18. říj 2015 16:51:22
  Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř  Odpovědět s citací
Jindřich Zdráhal píše:
Pak jsem zjistil, že na soc. sítích (převážně G+, trochu i FB) se s těmi lidmi "pracuje" tak nějak jinak.

To je skvělý popis, díky. Třeba napomůže tomu, aby se někteří učitelé přestali bát sociálních sítí ;)
Příspěvek Napsal: stř 14. říj 2015 7:50:02
  Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř  Odpovědět s citací
Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Začal jste oslovovat lidi, kteří byli zajímaví? Myslíte třeba diskusi na G+?


Nejdřív jsem je začal oslovovat přes e-mail. Občas jsme si napsali 1-2 e-maily a tím to zhaslo. Občas jsme si "kápli do noty" a vyklubala se z toho delší spolupráce.
Pak jsem zjistil, že na soc. sítích (převážně G+, trochu i FB) se s těmi lidmi "pracuje" tak nějak jinak.
1) Můžu si najít víc informací "kolem toho člověka", co píše, co ho zajímá, co sleduje...
2) Nemusím si s ním psát "aktivně" = sleduji ho, občas okomentuji, ...
3) Není to jako bych si povídal s ním, ale jenom jako bychom byli ve stejné místnosti, občas se zaslechli, občas po sobě hodili očkem...
Příspěvek Napsal: úte 13. říj 2015 22:13:58
  Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř  Odpovědět s citací
Monika Josefíková píše:
Na školní email nám přišla nabídka webinářů. Zkusila jsem a líbilo se mi to. Už jsem přihlášena i na další.

Dají se nějak takové webináře využít pro rozšíření/upřesnění své PLE?
Začnu lektorem - pokud hovoří o tématu, které je mi blízké, není nic jednoduššího, než se podívat, na kterých sítích "se pohybuje" a sledovat ho, popř. prohledat i ty, které zase sleduje on.
A pak jsou tu účastníci webináře. Pokud je téma zaujalo jako mne, nejsou také na stejné vlně jako já? ;)
Příspěvek Napsal: úte 13. říj 2015 7:49:37
  Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř  Odpovědět s citací
Jistě, důležitá je kvalita PLE. Každý se obklopí za svou profesní dráhu nějakými kontakty, otázkou je, jestli jsou to „ty správné“. :)
Příspěvek Napsal: pon 12. říj 2015 13:29:20
  Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř  Odpovědět s citací
Jsem nadšen, kolik lidí to téma uchvátilo. Jen připomínám, že PLE má každý, nemá smysl se ptát, zda ano či ne. Kardinální otázkou je to, jak vypadá. Nezapomínejme, že se to týká i našich žáků!
Příspěvek Napsal: pon 12. říj 2015 13:18:20
  Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř  Odpovědět s citací
Jindřich Zdráhal píše:
2.1.: Bez PLE si to už tak nějak neumím dost dobře představit i když na druhou stranu se trochu bojím, aby se z toho nestala má "komfortní zóna", ze které nevytáhnu paty...

Tomu rozumím. Ale pokud mám ve svém "komfortním PLE" všechno co v tuto chvíli hledám a potřebuju, tak snad není nutné pořád hledat cosi dalšího. Abychom pro ten on-line život nepřestali stíhat ten reálný :). (Občas si to musím připomínat).
Příspěvek Napsal: sob 10. říj 2015 22:36:47
  Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř  Odpovědět s citací
1. Máte své osobní vzdělávací prostředí (PLE)?
Nevím, jestli to úplně odpovídá definici PLE, ale asi mám. Sleduji pár lidí na G+ a na Twitteru.
2. Jak a k čemu je využíváte a/nebo k čemu vám slouží?
Především pro inspiraci, velmi často díky těmto lidem narazím na stránku nebo službu, kterou jsem neznal a která se mi hodí při výuce. Občas také něco nasdílím.
4. Jak začít budovat vlastní PLE? - Jak jste začali Vy?
Vlastně náhodou. Narazil jsem před lety na G+ na pár lidí, kteří sdíleli zajímavé věci, a začal jsem je sledovat. Pak jsem se podíval, koho sledují oni, a už to jelo :-)
5. Jaké Weby 2.0 používáte pro svou výuku?
G+, twitter, pro žáky i FB
Příspěvek Napsal: sob 10. říj 2015 17:35:26
  Předmět příspěvku:  Re: 1. Úvod: Proč, jak a k čemu mít osobní vzdělávací prostř  Odpovědět s citací
1. Ano
2. Pořád a stále více a více u mne funguje, že své znalosti mám u přátel.

3. Spíš by to měla být jedna z věcí, které jsou pro něj přímo nezbytné, pokud nechce ustrnout. Novinek je stále moc a moc a sám to prostě člověk nedá.

4. Tady na Portále mne to vcuclo a už nepustilo. Potom G+ a nejen můj velmi osobní okruh lidí, ale i spousta zajímavých komunit. Také Diigo a některé skupiny a někteří lidé na Scoop.It, ale to okrajově. Potom také Pinterest. A nesmím zapomenout na čtečku a seznam zajímavých blogů.

5. Píšu blog, občas "krmím" Pinterest, sdílím do komunit na G+.

6. Občas nějaké webináře, něco na zde na rvp.cz, něco občas jinde. Zkusila jsem některé MOOC kurzy.
Příspěvek Napsal: pát 09. říj 2015 18:15:04


Přejít na: