Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?  Odpovědět s citací
Dobrý nápad.
Myslím, že tohle možná ani nemusí probíhat v rámci párové výuky. Stačí, když se oba učitelé domluví a ve svých hodinách udělají každý "svůj díl" práce. Takový projekt pak bude obsažen ve více předmětech.
Jak si práci na projektu rozdělujete u vás ve škole?
Příspěvek Napsal: čtv 10. bře 2016 10:18:18
  Předmět příspěvku:  Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?  Odpovědět s citací
Mgr. Petra Boháčková píše:
Tady úplně nerozumím, jak to, Pavlíno, myslíš?

Reaguju na "obavy učitelů z cizího jazyka". Prostě pokud by se chtěl učitel (jiného předmětu než cizího jazyka) zapojit do mezinárodního projektu, může v danou hodinu přizvat kolegu, který cizí jazyk učí a věnovat se projektu společně - s komunikací pomůže učitel CJ, odbornost zajistí druhý učitel.
Vím, že je to komplikované, ale myslím, že by to nemuselo být takto při každém vstupu (plnění úkolu) z projektu, že by se to časem poddalo.
Příspěvek Napsal: čtv 10. bře 2016 10:09:58
  Předmět příspěvku:  Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?  Odpovědět s citací
Pavlína Hublová píše:
Napadá mě, že by se dalo využít párové výuky...
Máme tu někoho, kdo tuto metodu vyzkoušel? Myslíte, že by se takto dal vést projekt?

Tady úplně nerozumím, jak to, Pavlíno, myslíš? Myslíš párová výuka v rámci jednotlivých škol nebo párová výuka v rámci projektu na, řekněme, dvou různých školách?
Příspěvek Napsal: čtv 10. bře 2016 10:03:30
  Předmět příspěvku:  Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?  Odpovědět s citací
Eva Münchová píše:
Dnes to spíš cítím jako handicap - obdivuji projekty z matematiky i dějepisu (tolik různých možností, jak je využít ve výuce ...).

Děkujeme za sdílení zkušenosti. Proč myslíte, že jiné předměty mají větší možnosti? Já spíš naopak narážím na jazykovou bariéru, obavy učitelů, že nebudou moct s jinými školami/třídami komunikovat.
Napadá mě, že by se dalo využít párové výuky...
Máme tu někoho, kdo tuto metodu vyzkoušel? Myslíte, že by se takto dal vést projekt?
Příspěvek Napsal: úte 08. bře 2016 9:07:14
  Předmět příspěvku:  Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?  Odpovědět s citací
S mezinárodními projekty mám celkem dost zkušeností. Učím angličtinu na základní škole v Mostě a účast žáků v těchto projektech je často jejich jedinou příležitostí, jak se setkat s vrstevníky z cizí země a tím uplatnit angličtinu v praxi. Velmi je to motivuje k výuce a také zvyšuje sebevědomí. Vždy jsem si ale myslela, že to, že učím angličtinu je mou velikou výhodou. Dnes to spíš cítím jako handicap - obdivuji projekty z matematiky i dějepisu ( tolik různých možností, jak je využít ve výuce ...).
Příspěvek Napsal: ned 06. bře 2016 20:51:37
  Předmět příspěvku:  Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?  Odpovědět s citací
Mgr. Ludmila Kovaříková píše:
Mgr. Petra Boháčková píše:
V hodinách fyziky, tedy v nejazykových hodinách lze ale podle mého projekty také dobře využít.


Zajímalo by mě, jakým způsobem. Mám jen mlhavou představu. Nebyl by konrétní příklad?


Tak třeba letos jsme se sedmou třídou zapojeni do projektu se slovenskou školou. Náš projekt se jmenuje Stavíme mosty. V jednotlivých třídách (po úvodních seznamovacích aktivitách) jsme zkoumali, jaké mostní konstrukce existují, jaké síly v mostech působí a podobně. Nyní jsou žáci rozděleni do mezinárodních skupin (dva a dva z každé země tvoří skupinu) a domlouvají se na názvu skupiny. Hned po prázdninách dostanou do skupiny zadání týkající se návrhu a stavby mostu - zde budou muset zúročit vše, co se o konstrukci mostu dosud dozvěděli.
Kromě toho ještě v každé třídě připravují informační materiál o mostech v okolí (i jiné výukové materiály týkající se působení sil) navrhují logo a hlasováním vyberou to, které se jim nejvíc líbí a pod.
Příspěvek Napsal: pát 04. bře 2016 11:14:55
  Předmět příspěvku:  Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?  Odpovědět s citací
Mgr. Petra Boháčková píše:
V hodinách fyziky, tedy v nejazykových hodinách lze ale podle mého projekty také dobře využít.


Zajímalo by mě, jakým způsobem. Mám jen mlhavou představu. Nebyl by konrétní příklad?
Příspěvek Napsal: čtv 03. bře 2016 18:28:53
  Předmět příspěvku:  Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?  Odpovědět s citací
Mgr. Petra Boháčková píše:
V jakých hodinách využíváte mezinárodní projekty vy?

Já jsem z 1. stupně, takže to mám trochu jednodušší. Propojování předmětů je mý denním chlebem.

Ale dovedu si představit, že kromě cizího jazyka by bylo zajímavé mezinárodní projekty zkoušet třeba v zeměpisu. Zajímavý tip jsem sepsala v příspěvku Vzdělávání s Twitterem. Patří toto do mezinárodních projektů, i když se jedná vlastně o jednorázovou akci?
Příspěvek Napsal: stř 02. bře 2016 9:06:34
  Předmět příspěvku:  Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?  Odpovědět s citací
Mezinárodní projekty se snažím do svých hodin zařazovat co nejvíce. Velice se nabízí využít je v hodinách cizího jazyka, tam si žáci procvičí reálnou komunikaci. V hodinách fyziky, tedy v nejazykových hodinách lze ale podle mého projekty také dobře využít. V jakých hodinách využíváte mezinárodní projekty vy?
Příspěvek Napsal: úte 01. bře 2016 20:21:24
  Předmět příspěvku:  Re: Proč a kdy zařazovat mezinárodní projekty do výuky?  Odpovědět s citací
Citace:
  1. Jaké přínosy má taková spolupráce pro učitele, žáky, pro školu?

Učitel:
  • Nahlédne trochu "za hranice" své třídy, může se inspirovat zajímavým zpracováním daného úkolu, získá větší nadhled, může porovnat úroveň své výuky aniž by byl do něčeho tlačen, stresován.
  • Rozvíjí své (obvykle) komunikační a technické dovednosti, rozšiřuje si svou "osobní vzdělávací síť".
Žák:
  • Rozvoj znalostí (o dalších zemích, o sobě samém) a dovedností (práce s nástroji, technikou...), rozvoj kompetencí (projekty prostě mají tu výhodu, že se nezaměřují na jednu znalost, ale jdou napříč (nejen) výukovými předměty).
  • Ověření dosavadních zkušeností/znalostí a jejich zařazení do běžného života (není nad to, když žák konečně pochopí, že to, co se naučil, je také k užitku).
Škola:
  • Propagace, zviditelnění, což má dobrý dopad na celou komunitu.
Příspěvek Napsal: úte 01. bře 2016 11:49:08


Přejít na:  
cron