Mgr. Jan Zouhar píše:
Ahoj ZDeňku,
Bavíme se o praxi před nástupem na fakultu. Tedy nějaký "nultý ročník". Praxe během studia, popřípadě praxe začínajícího učitele je jiné téma. Chci tím připomenout hlavní téma této diskuse.
Z Tvého příspěvku je vidět, že pro praxi před nástupem na fakkultu moc nejsi. Tvůj nesouhlas vychází ze samé podstaty, nebo tě k nesouhlasu vede obava z toho, jak by to bylo realizováno? Tedy zatížení kantorů bez finančního ohodnocení (S adepty by bylo potřeba hodiny rozebírat, věnovat se jim, vysvětlovat, ukazovat. Jinak by to nemělo smysl)? Případně jiné finanční nároky - kdo by je platil?
Ahoj Honzo, praxe před nástupem je nesmysl ze samé podstaty, anomálie. Student-nestudent, učitel-neučitel. Vzpomínám na řadu podobných bytostí na naší škole, asistent, který se přišel úlít z vojny, jazykářky, které po roce mizely bůhvíkám. Obavy z realizace tohoto nápadu, včetně tvých otázek, můj zamítavý postoj ještě zesilují. Myslím, že je to jen zoufalý nápad jednoho zoufalého ministra. Obávám se, že nakonec někdo vykrade i naši diskusi jako přitakání široké učitelské veřejnosti.