Milá Kataríno,
nerada bych, aby bylo toto heslo pochopeno špatně. Jistě, každý má nárok na individuální přístup. Ale nesmí to být na úkor ostatních.
Takže ano - žáček s SPU dostane jiný text, kratší psaní, doplňovačku apod., ale nemohu ho vyvolávat k tabuli výrazně častěji než jiné žáky. Bylo by to nefér vůči těm, kteří "jsou normální".
Klučíka s hyperaktivitou budu sice více tolerovat, budu mu nabízet např. rozdávání sešitů (aby se prošel po třídě), ale nebudu přizpůsobovat aktivity celé třídy jeho potřebám.
Holčičce, která má problémy s plynulým čtením, nabídnu vhodný text (a dám jí trochu upravený než ostatním žákům), ale nemohu věnovat 15 minut z vyučovací hodiny pouze jí a třídu nechat na pospas. Většinou se to řeší tak, že třída dostane rozumnou samostatnou práci a učitel si může sednout na pár minut vedle takového žáčka a věnovat se mu. To ovšem nelze dělat denně (navíc takových potřených je většinou ve třídě víc)!
Takže někdy to ve třídě může vypadat jako v malotřídce - skupinky podle úrovně, několik různě odstupňovaných úkolů a učitel hlavu jako pátrací balón