Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Začínající učitel
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=100&t=16555
Stránka 4 z 8

Autor:  Pavlína Kačírková [ úte 14. pro 2010 11:36:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel

Zdravím,
metody RWCT jsme probírali v rámci didaktiky, hodnotím je velmi kladně a určitě je ve své praxi budu využívat!
Chtěla bych se zeptat vás, učitelů, které z nich používáte nejraději? Které se vám jeví jako nejefektivnější?

Autor:  Dagmar Csatová [ úte 14. pro 2010 12:38:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel

Zdravím, co se týče metod RWCT, líbí se mi skoro všechny, ale moje soukromé TOP jsou: např. Kmeny a kořeny, skládankové učení, Kostka, čtení s otázkami,, INSERT,Vennovy diagramy a T graf. všechny používám v rámci cizích jazyků a zeměpisu. Musím ale říci, že příprava mi zabírá mnohem mnohem ( a ještě jednou) více času než u !klasické" přípravy na hodinu. Ale nevadí, vidím v tom smysl. Dáša

Autor:  Pavlína Kačírková [ úte 14. pro 2010 13:34:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel

Dagmar,
děkuji za odpověď. Mohu se zeptat, jak konkrétně využíváte metodu skládankového učení v hodinách cizího jazyka?
Děkuji,
P.

Autor:  Linda Koumarova [ sob 18. pro 2010 13:19:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel

Milá Dagmaro,
v případě, že se prozatím nechystám absolvovat kurzy RWCT, ale moc ráda bych si sama osvojila jednotlivé metody, techniky a pravidla, doporučila byste mi nějakou dobrou literaturu?

Případně, kde bych našla návrhy na konkrétní realizace např. pro český jazyka a literaturu a výtvarnou výchovu?

Weby České gramotnosti.cz i Kritického myšlení.cz mám projité, ale neuspokojují mne v typu/množství/uspořádání informací pro nastudování RWCT.

Měla byste pro začínající učitele tip?
Děkuji

Autor:  Magdalena Kabelková [ pon 20. pro 2010 13:05:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel

Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jaké máte zkušenosti se slovním hodnocením. Podle mých zkušeností jsou známky ve školní praxi rozšířenější než slovní hodnocení. Oznámkování žáka je rychlejší a dá se srovnávat s ostatními, ale na druhou stranu je slovní hodnocení konkrétnější a může žákovi pomoci pojmenovat, co mu jde a v čem by se měl zlepšit nebo co by měl dělat jinak. Domnívám se, že pro učitele může být někdy velmi těžké napsat slovní hodnocení žákovi na míru a navíc je to pro něj i časově náročné.
Chtěla bych se zeptat vás zkušenějších, jaké s ním máte zkušenosti. Zajímá slovní hodnocení spíše žáky nebo jejich rodiče? Setkali jste se s tím, že žáky (a jejich rodiče) slovní hodnocení vůbec nezajímá? Nebo vás naopak rodiče žádali o tuto formu hodnocení?
Děkuji vám za odpovědi.

Autor:  Lucie Slejšková [ pon 20. pro 2010 17:37:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel

Dobrý den Magdaleno,
děkujeme za dobrý dotaz, určitě tato věc trápí myslím nejen začínající učitele. Je to takový evergreen :) .
O tom, zda je slovní hodnocení lepší a kdy a jak jej použít, se již více diskutovalo v tématu Známka, nebo slovní hodnocení. Směrovala bych tento dotaz tam, abychom si udrželi v tématech pořádek. Ponechme toto téma na otázky, které vrtají hlavou speciálně jen a jen začínajícímu učiteli, ostatní, které by zajímali i ostatní, pišme do dalších témat. Díky! ;)

Vaši otázku jsme zkopírovala do tématu sema zvu všechny, kdo by se k Vaší otázce chtěli vyjádřit.

Autor:  Pavlína Hublová [ ned 26. pro 2010 22:10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel

Zajímavé metodiky z pohledu praxe - náměty pro začínající učitele na stránkách SYNERGIE.

Autor:  Mgr. Jana Elbelová [ úte 09. srp 2011 14:12:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel

Jsem jen o krok před vámi a pokud sem ještě občas zavítáte, nabízím ke čtení svůj blog Začínající učitelka http://janakrotilova.blogy.rvp.cz/

Autor:  Sylva Hrabětová [ stř 14. bře 2012 2:05:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel

učitelka v civilu...


vzpomínám si na film o Básnících, jak mladý gymnazista Štěpán pozoroval klíčovou dírkou u maminky švadleny svojí fyzikářku v podprsence a pravil.."učitelka ve spodním prádle je jako generál v trenýrkách.."

;)
já mám štěstí, že žiju počestně a slušně a navíc učím v jiném městě, ale jsem mladá, takže:
- kouřím
- chodím se bavit, pít, tancovat do klubů jako každý mladý člověk, chci se procházet ulicí a opilá zpívat, jak je na světě krásně..
- samozřejmě randím a jsem-li zamilovaná, těžko se bráním chození po městě s přítelem, aniž bychom se netulili, sem tam sedneme na lavičku a děláme "neslušné" věci..
- někdy mám špatnou náladu a vyjedu na prodavačku, vynadám řidiči, nepřispěju na děti s rakovinou...
- někdy si chci v knihkupectví koupit erotickou literaturu

jistě chápete na co narážím... a teď vás potkají děti nebo jejich rodiče...mám se nad to povznést? nelze se přece chovat jako jeptiška, ale co autorita... bd budu svá a budu to ignorovat a smířit se s tím, že rodiče mých dětí mě uvidí na společné oslavě silvestru na náměstí opilou v náručí dvou kamarádů a nebo se tak přestat chovat... ze začátku, když jsem učila hodně malé děti, jsem dokonce měla problém trochu v sexuální stránce...při různých "zvrhlotech" mi lezlo na mysl, že vychovávám děti..

Autor:  Josef Zemek [ sob 06. dub 2013 21:12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel

Učitel cizího jazyka má výhodu malé skupiny - dějepisář bude mít vždycky "plný počet", tj. až 34 dětí nebo studentů.
Učitel cizího jazyka může učit také v jazykové škole, agentuře apod. a tím se mu otevřou sociální a metodické (i finanční) možnosti, které ve škole nejsou. To lze i kombinovat s výukou ve škole.
Některé kýžené rady jsou zde: www.projekty.osu.cz/synergie/dok/konfer ... ackova.pdf

Stránka 4 z 8 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/