Dobrý den všem,
obracím se na vás ohledně rady případně vašich poznatků týkající se hospitace vedení školy na hodině.
Před pár dny jsem zažila nečekanou = přepadovou hospitace vedení naší ZŠ ve svém předmětů. Na konci hodiny jsem měla z hospitace dobrý pocit, nečekala jsem negativní hodnocení, ale když jsem přišla na hodnotící pohovor, bylo mi velice vytýkáno, že nezvládám kázeň ve třídě, žáci se nehlásí, ale vykřikují své odpovědi jeden přes druhého (žáci na mých hodinách nekřičí jen odpovídají bez přihlášení,- ale nepřekřikují se), sedí nevhodně v lavicích, otáčí se ke svým spolužákům (sedí jednotlivě v lavicích). K mé práci, použití metod a pomůcek se vůbec nevyjádřili.
Učím cizí jazyk, hospitace byla ve třídě, která je v naší škole označována za nejhůře zvládnutelnou, ve třídě je několik integrovaných žáků a několik žáků s 3 z chování. Dalo by se říci, že úspěchem je, když žáky zaujmete a v hodině je klid, že slyšíte odpovědi na vaše otázky.
Hospitující v této třídě také učí, ale zcela odlišný předmět a tvrdí, že během jejich hodin je ve třídě absolutní klid.
Jsem začínající učitel - učím pár měsíců a do školy jsem přišla na místo učitele, který odešel mimo jiné právě kvůli kázeňským problémům dětí.
V mých hodinách se snažím o maximální interakci učitele x žáka, preferuji uvolněnou atmosféru a diskusi. Samozřejmě si uvědomuji, že by bylo vhodné, aby se každý hlásil než promluví, ale bojím se, že když budu striktně dodržovat a vyžadovat tuto zásadu po každém v této třídě, nic nenaučím a celou hodinu budu neustále řešit tyto prohřešky.
Můžete mi prosím poradit, jak probíhají ve vaší škole hospitace? Co všechno se hodnotí a jak by vlastně měla správná hospitace a následné hodnocení vypadat? Já jsem se bohužel při pohovoru necítila dobře a mám pocit že nezaznělo nic pozitivního a byla mi vyčítána jen ta nekázeň a také jsem byla dotazována jestli mám vypracovaný nějaký systém trestů atd.