Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Třídní učitel/ka na 1.stupni
PříspěvekNapsal: stř 15. čer 2011 18:26:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 15. čer 2011 18:21:46
Příspěvky: 1
Dobrý den diskutující. Chtěl bych se zeptat, jaký je standard na třídního učitele v 1.stupni ZŠ. Hlavně mě zajímá jak dlouho by měl třídní učitel vést svou třídu od 1.třídy, dále. Nebo je normální, že třída má pokaždé jiného třídního učitele ? Je toto někde upraveno ?
Děkuji


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni
PříspěvekNapsal: stř 15. čer 2011 19:45:06 
Nikde to upraveno není. Jsou školy, kde vede jeden učitel celých pět let, jinde jsou specialistky elementaristky do 3. třídy. Při současném stavu školství se ale bohužle nemůžete divit, že se učitelé střídají. Nu a také se stává, že se střídají ještě častěji.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni
PříspěvekNapsal: ned 03. črc 2011 21:40:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 14. bře 2011 14:01:30
Příspěvky: 78
Při rozumném střídání učitelů na 1. stupni jde o celkem přirozenou přípravu na 2. stupeň. Mám z poměrně vzdálené doby, kdy šlo o proces optimalizace, zkušenost s vedením třídy od 5. do 9. ročníku. Bylo zajímavé pro obě strany. Mám učitelství 5.-12., v devítce tehdy škemrali, jestli nevydržíme spolu až k maturitě - tedy vtipkovali, ale problém v pětce nenastal, jen to bylo náročnější pro mě,bála jsem se, abych zařadila správnou rychlost apod.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni
PříspěvekNapsal: pon 04. črc 2011 8:38:53 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Dilema vystřídání/nevystřídání učitelů během 1. stupně je vždy velké.
Napadají mě klady i zápory, když třídu vede celou dobu jen jeden učitel:
klady - osobnější přístup; mnohem větší prostor pro rozvoj kompetencí (některé dovednosti prostě potřebují víc času); stejný styl výuky může některým žákům mnohem víc vyhovovat
zápory - učitel je také jen člověk a může dělat chyby, které nikdo nenapraví, pokud třídu vede tak dlouho; stále stejný styl výuky nemusí být kompatibilní se stylem učení jednotlivého žáka; příliš osobní přístup může být někdy na škodu - chybí odstup
Jistě jsem nevyčerpala všechny - možná by stálo za to je zde pojmenovat - námět k pokračující diskuzi :twisted:
Pokud si je kvalitní učitel problematických míst vědom, může si je, samozřejmě, ohlídat a problémům předejít.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni
PříspěvekNapsal: úte 18. říj 2011 20:38:31 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 01. zář 2011 19:15:14
Příspěvky: 28
Napadlo mne, když je tu široké spektrum učitelů, zjistit, jestli je nějaký rozdíl mezi povinnostmi třídního učitele na 1. a 2. stupni. Ono by vůbec nebylo asi od věci zamyslet se na pod povinnostmi třídního učitele obecně, že?! ;)

_________________
Luďka


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni
PříspěvekNapsal: stř 19. říj 2011 21:21:15 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte 09. čer 2009 21:09:00
Příspěvky: 1230
Ohó, Luďko, to je tedy zajímavé téma!
Díky, máme samostatný prostor pro diskusi na toto téma zde.

_________________
Lucie Slejšková
EDUin
www.eduin.cz, www.rodicevitani.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni
PříspěvekNapsal: stř 20. čer 2012 9:07:35 
Dobrý den,
jsem žák základní školy, který navštěvuje 9. ročník. Já si myslím, že by žáci 1. stupně by měli mít stejnou třídní učitelku do 3. třídy. Moje třída měla každý rok jiného vyučujícího vyjma 1. a 2. třídy, kdy jsme měli stejnou p.uč. Ale myslím si, že to na naší třídě nenechalo stopy.

Nashledanou milý diskutující! :D :D :lol:


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni
PříspěvekNapsal: stř 28. lis 2012 23:18:10 
Dobrý den, jsem učitelka prvního stupně a jsem zásadně pro, aby učitelka zůstávala celých 5let, nebo alespoň 1. - 3. a pak 4.-5. ročník. Z vlastní zkušenosti vím, že poznat děti opravdu dokonale zabere minimálně 3 měsíce (učím i v jiných třídách angličtinu).
V tak nízkém věku jsou mezi dětmi veliké rozdíly, mají různé problémy (domácí i školní). Musí mít pocit, že se na učitele mohou spolehnout, že ho pořádně znají a on zase zná je. Zná jejich bolístky a nedostatky z minulých let, ví kde má přitlačit a kde ubrat. Také znalost poměrů ve třídě je velmi důležitá a to hlavně kvůli předcházení šikaně.
Rozhodně si myslím, že není zdravé pro vývoj dítěte, aby se učitel měnil každý rok. Považuji to zaselhání vedení školy. Jde podle mě o neschopnost ředitele (zástupce) najít si a hlavně udržet kvalitní pedagogy.

Pokud si v naší škole dítě s učitelkou zcela zásadně nesedne, je možnost přejít do jiné třídy (stává se to zřídka, ale ta možnost tu je.)


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni
PříspěvekNapsal: úte 15. dub 2014 11:42:05 
Dobrý den..zajímal by mě názor ostatních na rozhodnutí řed.školy,že od 4 třídy kolektivy tříd rozdělí na sportovní a nesportovní s tím,že v té sportovní bude "lepší" výuka TV protože se předpokládá,že tam budou děti se zvýšeným zájmem o sport a i jejich výsledky takové budou...ve finále to dopadlo tak,že třídy budou rozděleny jen na základě zájmu rodičů...sportovní třída bude mít třídního ,který je bude mít na více předmětů vč.TV a nesportovní třída bude mít třídního učitele pouze na 1 předmět a i na ostatní přeměty se jim budou učitelé střídat..a budou to učitelé z druhého stupně..a i na TV budou mít tělocvikáře z druhého stupně,takže v podstatě obě třídy budou mít výuku TV na vyšší úrovni..nechápu vůbec smysl tohoto rozhodnutí ,ale pravděpodobně s tím nelze nic udělat...myslím,že je na I.stupni dobré mít ještě třídního učitele,který stráví s dětmi více než jednu hodinu denně...obzvlášť ,když se jim změní třídní učitel a i třídní kolektivy...ředitelka to uzavřela s tím,že má málo učitelů a že děti si zvyknou...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: