Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Třídní učitel/ka na 1.stupni
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=100&t=18401
Stránka 1 z 1

Autor:  Jiří Černý [ stř 15. čer 2011 18:26:28 ]
Předmět příspěvku:  Třídní učitel/ka na 1.stupni

Dobrý den diskutující. Chtěl bych se zeptat, jaký je standard na třídního učitele v 1.stupni ZŠ. Hlavně mě zajímá jak dlouho by měl třídní učitel vést svou třídu od 1.třídy, dále. Nebo je normální, že třída má pokaždé jiného třídního učitele ? Je toto někde upraveno ?
Děkuji

Autor:  Návštěvník [ stř 15. čer 2011 19:45:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni

Nikde to upraveno není. Jsou školy, kde vede jeden učitel celých pět let, jinde jsou specialistky elementaristky do 3. třídy. Při současném stavu školství se ale bohužle nemůžete divit, že se učitelé střídají. Nu a také se stává, že se střídají ještě častěji.

Autor:  Ivana Černá [ ned 03. črc 2011 21:40:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni

Při rozumném střídání učitelů na 1. stupni jde o celkem přirozenou přípravu na 2. stupeň. Mám z poměrně vzdálené doby, kdy šlo o proces optimalizace, zkušenost s vedením třídy od 5. do 9. ročníku. Bylo zajímavé pro obě strany. Mám učitelství 5.-12., v devítce tehdy škemrali, jestli nevydržíme spolu až k maturitě - tedy vtipkovali, ale problém v pětce nenastal, jen to bylo náročnější pro mě,bála jsem se, abych zařadila správnou rychlost apod.

Autor:  Pavlína Hublová [ pon 04. črc 2011 8:38:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni

Dilema vystřídání/nevystřídání učitelů během 1. stupně je vždy velké.
Napadají mě klady i zápory, když třídu vede celou dobu jen jeden učitel:
klady - osobnější přístup; mnohem větší prostor pro rozvoj kompetencí (některé dovednosti prostě potřebují víc času); stejný styl výuky může některým žákům mnohem víc vyhovovat
zápory - učitel je také jen člověk a může dělat chyby, které nikdo nenapraví, pokud třídu vede tak dlouho; stále stejný styl výuky nemusí být kompatibilní se stylem učení jednotlivého žáka; příliš osobní přístup může být někdy na škodu - chybí odstup
Jistě jsem nevyčerpala všechny - možná by stálo za to je zde pojmenovat - námět k pokračující diskuzi :twisted:
Pokud si je kvalitní učitel problematických míst vědom, může si je, samozřejmě, ohlídat a problémům předejít.

Autor:  Luďka Roubíčková [ úte 18. říj 2011 20:38:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni

Napadlo mne, když je tu široké spektrum učitelů, zjistit, jestli je nějaký rozdíl mezi povinnostmi třídního učitele na 1. a 2. stupni. Ono by vůbec nebylo asi od věci zamyslet se na pod povinnostmi třídního učitele obecně, že?! ;)

Autor:  Lucie Slejšková [ stř 19. říj 2011 21:21:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni

Ohó, Luďko, to je tedy zajímavé téma!
Díky, máme samostatný prostor pro diskusi na toto téma zde.

Autor:  Návštěvník [ stř 20. čer 2012 9:07:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni

Dobrý den,
jsem žák základní školy, který navštěvuje 9. ročník. Já si myslím, že by žáci 1. stupně by měli mít stejnou třídní učitelku do 3. třídy. Moje třída měla každý rok jiného vyučujícího vyjma 1. a 2. třídy, kdy jsme měli stejnou p.uč. Ale myslím si, že to na naší třídě nenechalo stopy.

Nashledanou milý diskutující! :D :D :lol:

Autor:  regishka [ stř 28. lis 2012 23:18:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni

Dobrý den, jsem učitelka prvního stupně a jsem zásadně pro, aby učitelka zůstávala celých 5let, nebo alespoň 1. - 3. a pak 4.-5. ročník. Z vlastní zkušenosti vím, že poznat děti opravdu dokonale zabere minimálně 3 měsíce (učím i v jiných třídách angličtinu).
V tak nízkém věku jsou mezi dětmi veliké rozdíly, mají různé problémy (domácí i školní). Musí mít pocit, že se na učitele mohou spolehnout, že ho pořádně znají a on zase zná je. Zná jejich bolístky a nedostatky z minulých let, ví kde má přitlačit a kde ubrat. Také znalost poměrů ve třídě je velmi důležitá a to hlavně kvůli předcházení šikaně.
Rozhodně si myslím, že není zdravé pro vývoj dítěte, aby se učitel měnil každý rok. Považuji to zaselhání vedení školy. Jde podle mě o neschopnost ředitele (zástupce) najít si a hlavně udržet kvalitní pedagogy.

Pokud si v naší škole dítě s učitelkou zcela zásadně nesedne, je možnost přejít do jiné třídy (stává se to zřídka, ale ta možnost tu je.)

Autor:  týna40 [ úte 15. dub 2014 11:42:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Třídní učitel/ka na 1.stupni

Dobrý den..zajímal by mě názor ostatních na rozhodnutí řed.školy,že od 4 třídy kolektivy tříd rozdělí na sportovní a nesportovní s tím,že v té sportovní bude "lepší" výuka TV protože se předpokládá,že tam budou děti se zvýšeným zájmem o sport a i jejich výsledky takové budou...ve finále to dopadlo tak,že třídy budou rozděleny jen na základě zájmu rodičů...sportovní třída bude mít třídního ,který je bude mít na více předmětů vč.TV a nesportovní třída bude mít třídního učitele pouze na 1 předmět a i na ostatní přeměty se jim budou učitelé střídat..a budou to učitelé z druhého stupně..a i na TV budou mít tělocvikáře z druhého stupně,takže v podstatě obě třídy budou mít výuku TV na vyšší úrovni..nechápu vůbec smysl tohoto rozhodnutí ,ale pravděpodobně s tím nelze nic udělat...myslím,že je na I.stupni dobré mít ještě třídního učitele,který stráví s dětmi více než jednu hodinu denně...obzvlášť ,když se jim změní třídní učitel a i třídní kolektivy...ředitelka to uzavřela s tím,že má málo učitelů a že děti si zvyknou...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/