Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Výuka anglického jazyka neaprobovanými učiteli
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=100&t=18969
Stránka 1 z 1

Autor:  Markéta [ pon 03. říj 2011 13:59:17 ]
Předmět příspěvku:  Výuka anglického jazyka neaprobovanými učiteli

Moc vás všechny zdravím a moc vás prosím o vaše názory, zkušenosti a znalosti. Na studijním oddělení jedné pedagogické fakulty jsem se dozvěděla, že je snad nějaký návrh, aby AJ mohli aprobovaně vyučovat ti, kteří by měli vykonanou zkoušku z jazyka na určité úrovni /např. B2 nebo C1) + samozřejmě pedagogickoou fakultu nebo minimum. Slyšeli jste už o tomto návrhu, který by, pokud by prošel,snad mohl platit už příští rok?
Já osobně se domnívám, že dobrý angličtinář se rozhodně nevyznačuje tím, že má vystudovanou ped.fakultu. Studium na ní je táááák moc vzdálené od praxe, že to snad ani dál být nemůže. Prostě pedagogická fakulta nezaručuje skvělé učitele angličtiny, stejně tak ho ale nezaručuje zkouška na úrovni C. Obojí ale tak trochu napovídá, že ten určitý člověk anglicky asi tak trochu bude umět, to, jestli bude umět i své znalosti a dovednosti předat, vždycky ukáže jen praxe. Co si o tom myslíte?

Autor:  Jana Petrů [ pon 03. říj 2011 19:33:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výuka anglického jazyka neaprobovanými učiteli

Markéto, já myslím, že se to netýká jen angličtiny. Peďák sám z někoho neudělá skvělého učitele. Musí se to sejít s "buňkami na učení", které samy o sobě taky většinou nestačí. Ale jsou i výjimky ;) Velká zkouška z jazyka je určitě obrovskou výhodou.

Autor:  Návštěvník [ stř 20. lis 2013 1:19:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Výuka anglického jazyka neaprobovanými učiteli

Pokud se budete řídit informacemi "ze studijního oddělení" tak dle mého názoru daleko nedojdete.
Problém výuky anglického jazyka učiteli, kteří nemají aprobaci k výuce anglického jazyka a řádné pedagogické vzdělání je problémem, kterému čelí české školství od r. 89 dodnes. Je o tolik citlivější, protože čím dál tím více lidí "umí" mluvit anglicky nebo si myslí, že jsou v angličtině dobří, jezdí do zahraničí, složí si nějakou tu zkoušku (málokdy přesahující úroveň B2).... Po tento okamžik - jedině dobře - tak to má být! Být schopný se domluvit, rozumět a mít z toho obrovskou radost. Ale od tohoto okamžiku u mnohých začíná jedno velké nedorozumění. A to je, že by byli dobrými učiteli angličtiny.
...K tomu, abych mohl být učitelem angličtiny, nepotřebuji vystudovat učitelství anglického jazyka...Těmito názory a postoji přejímáte celospolečenský mýtus, že studium vysoké školy (jakékoliv) je pouhým teoretickým a nepotřebným artiklem. Vždyť ta "p r a x e" to je úplně něco jiného. Představte si, že by se podobně chovali zájemci o učitelství fyziky, chemie..? Nač bych potřeboval aprobaci, když umím třít liščí ohon o ebonitovou tyč, nebo několik výborně provedených pokusů? Dokážete si představit, že by v jaderné elektrárně pracoval člověk, který by se bez jakékoliv znalosti teorie, řídil pouze "praxí"? To už asi ne...
A ono to u té angličtiny (ač si to mnozí nehodlají, nechtějí a ani neumějí přiznat) je úplně stejné. Ne každý, kdo umí velmi dobře anglicky, může angličtinu vyučovat. Pedagogické fakulty nepřipravují špatné učitele angličtiny, jejich sítem úspěšně projde jen zlomek uchazečů o to stát se učitelem angličtiny s aprobací. Učitelství je natolik složité povolání, že musí každý učitel v praxi potvrdit, že žádná škola vás na něj nepřipraví. Student - absolvent nebude hotovým učitelem ani po dokončení té nejlepší pedagogické fakulty na světě. V tom je to kouzlo. Nebo snad může být někdo dobrým soudcem, aniž by vystudoval právnickou fakultu? Dobrým lékařem, aniž by vystudoval medicínu? Ale ten "učitýlek"..toho přece může nahradit úplně kdokoliv...

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/