Dobrý den ve spolek,
jak zajistit kázeň, je věčné téma. Mnoho lidí si stěžuje na nevychovanost dnešní mládeže, ale ruku na srdce, kdo jim jde příkladem v jednání, které se v mladé generaci zrcadlí? Jsou to pořád děti a pokud je nebudeme mít rády, asi těžko budeme s nimi snadněji komunikovat. Mějme na paměti, že jsou vlastně obětí nedobrých vlivů, příkladů. Pokud sami v sobě rozvineme lidskost s pochopením, že je třeba těmto dětem pomoci vlastním dobrým příkladem, pak i v nich ona lidskost se probudí. Máme-li na prvním místě prospěch žáka, pak to neřeší jeho samotnou povahu, případné chyby charakteru.
Je-li žák problémový, což se projeví záhy, neřeším jeho neukázněnost nejprve před celou třídou, ale pozvu ho na rozhovor mezi čtyřma očima, kde mu s klidem objasním aby nebyl rušitelem výuky a ostatních, že tím prostě přidělává problémy nejen sobě, ale i ostatním. Jedná-li se s ním vlídně a laskavě, cítí, že mu nechceme ublížit, ani jej ztrapňovat před druhými, což zřejmě zažívá dost v rodinném kruhu i mezi spolužáky. Můžeme i laskavě dát najevo, že jsou zde jisté hranice vzájemné úcty, které nebudeme přehlížet a překračovat. Žákům není rozhodně dobré vyhrožovat tresty, ba naopak je lepší hledat nejlepší způsoby jak jim pomoci, pro ně jíž tak v dost zmateném světě.
Každé dítě chce být milováno a je citlivé rovněž na to, jak se s ním jedná a zachází. Vycítí-li v nás lásku s moudrým přístupem k nim, výuka je začne bavit a prospěch se upraví zcela automaticky. Tam pak děti baví chodit i do třídy, která je plná jejich kamarádů, vzájemně si pomáhajících, což v nich pak rozvíjí přirozenou kreativní inteligenci.
To lze, jestliže porozumíme nejprve sami sobě, svému smyslu životu i potřebě lásky mladé generace, která jednou bude příkladem zase pro tu nastávající.
Kdo dovede přemáhat nedobré vlivy dobrem, ten moudře ovlivňuje druhé, včetně jejich budoucích osudů. Kdo se nechá moudře inspirovat, sám dojde jednou moudrosti.
Přeji všem krásné nadcházející období
.