Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Jak zajistit ve třídě kázeň
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=100&t=19147
Stránka 2 z 7

Autor:  David Cmerek [ ned 08. led 2012 5:10:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Dobrý den,
souhlasím s Vašimi názory, hlavně s bodem 9. Taky se mi osvědčilo "pravidlo 3 malé = 1 velká známka". Učím na bývalém odborném učilišti angličtinu a tahle metoda motivace je jednou z neúčinějších :)
Když to ale vezmu obecně, je důležité s žáky/studenty mluvit nejen o "školních věcech", ale třeba jen naznačit, že se o ně zajímáte i jako člověk. Pak vám možná prozradí i věci, které možná raději zamluvíte :), ale ve výsledku si získáte přirozenou autoritu... že nejste "škrob", že "se dá s váma mluvit" a "že to není č....!"

DC

Autor:  Radek Sárközi [ ned 08. led 2012 15:57:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Podle mě hodně o tom, jak jsme byli jako učitelé úspěšní ve výuce "kázně", vypovídá chování žáků, když s nimi není žádný učitel - žádná autorita, která by jim mohla dávat černé puntíky, malé pětky, referáty za trest, domácí úkoly za zlobení apod. Tedy, zda si pravidla slušného chování opravdu zvnitřnili, nebo se jen přizpůsobili autoritativnímu učiteli, který používá systém "cukr a bič" - represe a odměny...

Autor:  Návštěvník [ úte 28. úno 2012 15:11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

já jsem zoufalá, někdy mám pocit, že mi praskne hlava. v osmičce na pracovním vyučování učím kluka, který je nezvladatelný, to víme. musím se svěřit, dnes mám pocit, že se zblázním : házel papíry, říkám ukliď to, on: nebudu to uklízet. říkám ukliď to prosím, říkám ti, házíš to tu po třídě. on: já nic neházím, já: nehádej se se mnou! on: se nehádám, neřvěte na mě! já ukliď to! on: kurva! uklidí to tak, že převrhne papíry a celé to schválně ještě zhošší) já: to snad nemyslíš vážně, žákovskou. on: proč? sem to uklidil! si budu stěžovat! já: žákovskou! on: nemam! (stojím u něj a trvám na tom) nemam, ste hluchá!!! já: takže ke všemu drzé chování, jdeme do ředitelny. on: nejdu!!! (vyšla jsem na chodbu, že někoho poprosím, aby došel pro zástupce, a mezitím mi vyklouzl ze třídy a utekl. později jsem to řešila s třídní. pak se choval uraženě, řekl, že mě nenávidí a já mám z toho zkažený den. nejvíc asi z toho, že kamarádovi řekl, že mě nenávidí.
co dělám špatně?


a mě mrzí jedna věc (takových kluků mám v každé třídě totiž) - že si s nimi nedokážu poradit sama. Paní učitelka mi řekla - nebojte se mi to vždycky říct, my ho srovnáme.

Také ho chci umět srovnat!
V čem spočívá to, že ho pošlu za třídní? Jak ho srovná ona a já ne? Jediné co chci umět, je sovnat tyhle výrostky! Nechci žalovat a obtěžovat třídní..:(

mockrát jsem přemýšlela v čem spočívá to jejich ujišťění pošlete ho za mnou, já ho srovnám...

Autor:  Jana Petrů [ stř 29. úno 2012 6:34:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Musí to být hodně nepříjemný pocit. Možná by stálo zato zeptat se třídní, zda ten hoch nemá nějaké problémy doma - může to být rozchod rodičů, agresivní výchova, nebo naopak nezájem rodičů... Děti zpravidla tímto chováním volají o pomoc; jako by křičely: Všímej si mě! Dobré je také vnést do vyučování humor (laskavý) a umět si udělat legraci sám ze sebe. Rozhodně si dávat pozor, aby se situace nevyvinula v boj.
Držím palce!
P.S. Doporučuji si zde najít blog a články paní Peutelschmiedové - např. http://peutel.blogy.rvp.cz/2012/02/18/s ... cke-etudy/.

Autor:  Jana Petrů [ stř 29. úno 2012 6:39:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

A ještě si myslím, že by to mezi vámi nemělo zůstat viset, takže na příští hodině bych ho přátelsky pozdravila, případně utrousila nějaký vtípek, pokud se na to budete cítit.

Autor:  Jitka Rambousková [ stř 29. úno 2012 9:13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Tady je každá rada drahá. Každý jsme jiný, i děti jsou každé jiné. To, co funguje s jedním, zcela selhává u jiného. To, co si může "dovolit" jeden učitel, jinému neprojde. Opravdu bez dalších znalostí okolností se radí těžko.

Jenom snad útěcha, že se stalo prakticky každému. Víte, když ho třídní srovná a ono to funguje jenom v její přítomnosti, tak to taky není o tom, že by na něj nějak extra působila. Jako třídní jsme ti, co rozdávají důtky a známky z chování, tak občas mají žáci pocit, že máme nad nimi větší moc, ale ve vedlejších třídách jsme jenom obyčejní učitelé :lol:

Takže přeju pevnou vůli váš problém zvládnout. Je to na dlouho a je to velmi těžké.

Autor:  Návštěvník [ stř 29. úno 2012 22:15:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

dekuju a chtela jsem se zeptat, stane se tohle opravdu na kazdem stupni kazde zakladky? ja mam totiz sedm trid, a ve ctyr z nich je jeden takovy kluk s touto poruchou chovani (dva z nich maji IVP, dva meli, ale pak se zjistilo, ze je to nevychovou, nikoliv psychikou..problemy pochopitelne maji... prvni kluk z 8.a mi narusuje vyuku systematicky, je to neprispusobivy spoluobcan, je to dobry hoch, ale je tak moc jiny, ze se zvedne a zpíva ve tride "vykourim ti curaka..lala..." na nej jsou brany tedy socialni ohledy, on ma jinou vychovu..doma je to samozrejmezle, ale kdyby chtel, je chytry a sikovny, jen zije v jinem svete, bohuzel. druhy kluk je jiz zminovany, toho mám zas v áčku. tam je celkově problém v rodině, nezájem. Za to ale já jako učitelka nemohu !!!!
třetí kluk je v sedmičce, narušuje výuku celétřídy, ostatní se k němu přidávají, má IVP. drzý a je mu uplně jedno cokoliv, myslím, že do devítky proleze s obtížemi, říká, že jeho největším přáním je z mého předmětu propadnout a dělá pro to vše:(
pak jeden kluk v devítce, je hysterický, cholerik, když se naštve, převrátí mi lavici ve vzteku..už je deváták, tak to pro něj není problém...taky vyrušuje a je sprostý. hlavně se hádá...směje se tomu, že mu zakazuji pít v hodině (už se stalo, že si rozlili pití na sešity a všude) prý je to omezování osobní svobody a bla bla atátovi to řekne atd.. to už nevnímám..
jo a v 9.B mám kluka, co je sprostý a nezdvořilý a neplatí na něj vůbec nic. proč? protože on veškerou látku ovládá. a je si toho vědom.to je snad to nejhorší. ruší ostatní, podporuje je ve sprostých výrazech a v nepozornosti, nabádá je ke zlobení.


čtyři třídy ze sedmi--ty tři zbývající celkem jdou..
ráda bych slyšela, že taková statistika normální není...že to na jiných školách je lepší...

Autor:  Návštěvník [ stř 07. bře 2012 13:14:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

nikdo neporadí?:(

uvedu příklad třeba z dneška

dnes jsem suplovala, jeden jiný žák zas si dal nohy na lavici. říkám: sundej ty nohy z lavice. nic. říkám sundej ty nohy z lavice. nic. slyšíš? ále no jóoo.. (celá třída záchvat smíchu, zezadu se ozvalo dej je na lavici!) rozdala jsem papíry, během toho, co jsem rozdávala, se zvedl a za zády mi dělal rukama paroháče, třída se smála, chtěla jsem po něm žákovskou, vymyslelsi, že si ji vybrala paní učitelka třídní. nedal mi ji ani po opakované výzvě. bez dovolení se zvedl a procházel se třídou, pak vzal houbu a udělal s ní sprostý obrázek na tbuli. třída byla odbouraná a smáli se, každý si dělal co chce, vytahli telefony, když jsem napomenula, říkali no co, vždyt nic nedělám? Na konci hodiny jsem šla za třídní. ředitelské důtky mít sice budou, ale já mám zkažený den a navíc si myslím, že jsem selhala j, že kdyby tam suploval někdo jiný, tohle by si nedovolili a tu důtku by nedostali. nenávidí mě a já nechápu proč, zlobili tak, že to tam vypadalo jak v oboře paviánů.poznámky na ně neplatily, dala jsem jim test ale odevzdali mi zmuchlané papírky. už jsem zoufalá, opravdu potřebuju vědět co dělám špatně...já mám třídu, která se chová naprosto nepřípustně a oni mě nenávidí, protože jim píšu poznámky. jedna učitelka je zkrotí, kromě třídní, a ta to ale dlá tak, že na ně neustále řve, dokonce je i trochu sem tam pleskne..ale taky uz má hlas pomalu v háji, já si ho kvůli nim nezničím..ani zdraví..v hodině kolem mě létaly vlaštovky, vážně jsem měla chuť si tam číst knížku, at mi dají pokoj..opravdu jakákoliv rada by mi moc pomohla... Lada, brno

Autor:  Návštěvník [ stř 07. bře 2012 13:17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

jo a nejlepší je jejich "ta kráva mi napsala poznámku"! tak teď uvidí teď budu zlobit o to víc!!
a fakt s ním pak není k vydržení, jeho chování se po poznámkách nezlepšuje, naopak zhoršuje

(ale není to jen on, takoví jsou v každé třídě dva..)

Autor:  Jitka Rambousková [ čtv 08. bře 2012 14:16:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Z vaše příspěvku čiší zoufalství, ale s neznalostí dalších věcí okolo a bez znalosti vás, vám tady asi těžko kdo poradí. :oops:

Takové chování rozhodně není normální, ale chovají se takto prakticky všem vyučujícím? Pak je něco nezdravého ve třídě a je to na nějakou poradnu, práci s kolektivem, pedagogické centrum, ve škole to lze řešit "rozbitím" podobné party apod a sama to nevyřešíte. Chovají se tak jenom vám? Pak asi nezbude nic jiného než hledat chybu u sebe. Smutné, ale nutné. Cesta do pekel je někdy dlážděna dobrými úmysly.
Ale na tyhle otázky najdete odpověď někde ve svém okolí.

Stránka 2 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/