Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Jak zajistit ve třídě kázeň
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=100&t=19147
Stránka 6 z 7

Autor:  Honza P. [ pát 28. dub 2017 7:21:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Vypadá to Heleno, že Váš ředitel je slaboch, který na svou funkci nestačí a Vy se snažíte suplovat jeho povinnosti. Pokud něco ve škole nefunguje, je to zodpovědnost ředitele a kázeň především. Je ve školním řádu zakázáno odebrat dítěti mobil? Věřím že ne. Tak čeho se bojíte? Nedávejte vinu sobě, dělají to všichni učitelé a to je hlavní důvod toho srabu v našem školství. Dokud nezačnou ředitelé "tahat" rodiče neukázněných žáků do škol a nepovedou je k zodpovědnosti, kterou za své děti mají, pak se nic nezmění. Vím, že je to úvaha mimo realitu, ale o to je to smutnější. Tam kde je ředitel na straně rodičů a ne na straně učitelů kázeň nikdy být nemůže a nebude.

Autor:  Honza P. [ pát 28. dub 2017 10:45:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Jestli Vás na VŠ učili, že učitelem se člověk rodí, měli udělat v prváku testy kdo se učitelem narodil a ostatní vyházet. Takhle vyházeli peníze za vzdělání lidí, kteří nikoho nic nenaučí. Tím chci jenom říct, že je to trochu pitomost. Možná tím chtěli naznačit, že Vás na VŠ učit nenaučí. :lol:

Autor:  Zzzzzzzzzzz [ pát 16. čer 2017 12:07:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

No jasně... to taky říkám pořád, ať na VŠ ti lidi trošku projdou sítem. Není to jen o tom zvládat svůj obor, i když je to samozřejmě jedna z klíčových věcí, ale i umět zaujmout a vysvětlit. Mám kolegyni matikářku, matiku zvládá opravdu skvěle, jen už nějak nemá dar to předat ostatním. Tudíž ji žáci nemají rádi, tudíž ona nemá ráda je, tudíž ponorka a lehká šikana.
A to, že člověk se učitelem rodí podle mě rozhodně nesmysl není. Dnešní generace jsou sice spratci, ale pořád jsou to jen lidi a některé věci na ně fungují, některé ne. Je třeba to zjistit a umět se dle toho zařídit. Bohužel (stejně jako v mnoha jiných oborech) to jdou studovat lidi, kteří mají tak nějak problém i sami se sebou, natož s ostatními a smečka to zákonitě vycítí.
Nechci tady nějak poučovat, není to má starost, ale já teda denně zažívat takový peklo, tak měním kariéru nejpozději 30.6. Práce je dnes opravdu dost, učitelský plat není nijak závratný, právě naopak, takže bych neváhala.
Já učím, protože mě to baví, není to stereotyp, každý den spousta srandy a pak ty prázdniny... Že jo :lol:
Howgh ...

Autor:  Honza P. [ pon 31. črc 2017 12:49:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Učili Vás na VŠ jak zaujmout a jak vysvětlit? Funguje to na každého žáka a je nějaká univerzální metoda? Nemůžu se pořád zbavit dojmu, že nejdůležitější je žáka zaujmout, rozvíjet jeho osobnost a jen tak mimochodem jej něco naučit. Nejlépe zaujme profesionální bavič nebo klaun, ale těch je mnohem méně než učitelů. Jinak jste asi šťastná žena, že nevidíte problém změnit práci. Po dvaceti nebo třiceti letech ve školství Vám zaměstnavatelé utrhají ruce. Mají ještě učitelé připravovat žáky na život? Každý zaměstnavatel vytváří nejvhodnější podmínky zaměstnanci a ke každému přistupuje individuálně s ohledem na jeho charakterové vlastnosti?
Bojím se, co s námi ta smečka spratků udělá, až bude u moci.

Autor:  Návštěvník [ stř 02. srp 2017 11:37:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/21323/s ... tema.html/
Pomůže to?

Autor:  Honza P. [ pát 11. srp 2017 12:24:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Pomohlo by to, kdyby to bylo zakotveno v současné legislativě. Dnešní učitelé by asi potřebovali metodickou příručku jak toho dosáhnout. Děkuji za příspěvek a za odkaz.

Autor:  Návštěvník [ pát 16. úno 2018 20:07:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Nemyslím si, že zajímavá výuka dokáže zajistit kázeň, tedy určitě ne, u těch, který daný předmět nezajímá, neumí ho. I kdyby tam člověk předváděl salta, být na mobilu, či pořvávat na spolužáky bude pro některé vždy zajímavější.

Naopak lepší kázeň mívají učitele, kteří diktují a umořují žáky kvanty informací, kterým žáci většinou vůbec nerozumí.

Autor:  Milan Václavík [ stř 28. úno 2018 13:33:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Dobrý den ve spolek,
jak zajistit kázeň, je věčné téma. Mnoho lidí si stěžuje na nevychovanost dnešní mládeže, ale ruku na srdce, kdo jim jde příkladem v jednání, které se v mladé generaci zrcadlí? Jsou to pořád děti a pokud je nebudeme mít rády, asi těžko budeme s nimi snadněji komunikovat. Mějme na paměti, že jsou vlastně obětí nedobrých vlivů, příkladů. Pokud sami v sobě rozvineme lidskost s pochopením, že je třeba těmto dětem pomoci vlastním dobrým příkladem, pak i v nich ona lidskost se probudí. Máme-li na prvním místě prospěch žáka, pak to neřeší jeho samotnou povahu, případné chyby charakteru.
Je-li žák problémový, což se projeví záhy, neřeším jeho neukázněnost nejprve před celou třídou, ale pozvu ho na rozhovor mezi čtyřma očima, kde mu s klidem objasním aby nebyl rušitelem výuky a ostatních, že tím prostě přidělává problémy nejen sobě, ale i ostatním. Jedná-li se s ním vlídně a laskavě, cítí, že mu nechceme ublížit, ani jej ztrapňovat před druhými, což zřejmě zažívá dost v rodinném kruhu i mezi spolužáky. Můžeme i laskavě dát najevo, že jsou zde jisté hranice vzájemné úcty, které nebudeme přehlížet a překračovat. Žákům není rozhodně dobré vyhrožovat tresty, ba naopak je lepší hledat nejlepší způsoby jak jim pomoci, pro ně jíž tak v dost zmateném světě.
Každé dítě chce být milováno a je citlivé rovněž na to, jak se s ním jedná a zachází. Vycítí-li v nás lásku s moudrým přístupem k nim, výuka je začne bavit a prospěch se upraví zcela automaticky. Tam pak děti baví chodit i do třídy, která je plná jejich kamarádů, vzájemně si pomáhajících, což v nich pak rozvíjí přirozenou kreativní inteligenci.
To lze, jestliže porozumíme nejprve sami sobě, svému smyslu životu i potřebě lásky mladé generace, která jednou bude příkladem zase pro tu nastávající.
Kdo dovede přemáhat nedobré vlivy dobrem, ten moudře ovlivňuje druhé, včetně jejich budoucích osudů. Kdo se nechá moudře inspirovat, sám dojde jednou moudrosti.
Přeji všem krásné nadcházející období :-).

Autor:  Budoucí učitel [ čtv 07. čer 2018 17:44:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Má zkušenost jakožto žáka a studenta je taková, že nejmenší problémy s kázní mají skutečně ti učitelé, kteří přijdou do třídy, někoho vyzkoušejí, vysvětlí a nadiktují látku, vyvolávají k tabuli, příp. v lavici a se zvoněním odchází. Mají stanovená pravidla,ty bez výjimek dodržují a totéž požadují po žácích.

Koho látka zajímá, pozornost udrží i v takovém stylu výuky, koho ne, nebude dávat pozor nikdy.

Všechny "aktivity" - práce ve skupinách/dvojicích, práce na PC apod. jen dávají prostor k dělání blbostí.

Možná to není kreativní, ale rozhodně je to efektivní. Z mých rozhovorů se spolužáky jsem zjistil, že žáci mají pravidla rádi, i když se to na první pohled nezdá. Přísný učitel od kterého vědí co čekat je vždy lepší, než nevyzpytatelný kreativec u kterého nikdy neví, na čem jsou.

Učitel má být především autorita, ne kamarád. Případný kamarádský vztah se může vyvinout až časem, podle toho jak se žáci chovají.

Do školy se chodí žáci především vzdělávat, bavit se můžou po škole. Snaží-li se učitel ze všech sil zaujmout a udělat výuku v každé hodině zajímavou, děti si toho přestanou vážit. Naopak drží-li se žáci zkrátka, potom si nějakého občasnho zpestření ve formě tematické exkurze, filmu či projektu váží. Učitel není ten blbec, který se každou hodinu snaží a je jim akorát pro srandu, ale je tím, kdo jim dopřál se hodinu nebo více aktivně neučit a třeba jen tak lenošit u filmu. Teprve potom, co poznají, co je to pracovat, si můžou vážit cvhil větší volnosti.

Tyto mé poznatky sice odporují novým vyučovacím metodám, ale rozhodně nesou ovoce. Navíc některé věci se prostě jinak než mechanicky naučit nedají, to je prostě fakt. A jestli je důležité např. v dějepise všechny ty letopočty znát nazpaměť? Spousta generací se je naučila, újmu neutrpěla a možná si i něco z toho zapamatovala.

Pořád se mají brát na žáky ohledy, ke každému přistupovat podle jeho možností a schopností, ale kdo bere ohled na učitele? Kdo bude na tyto žáky brát ohled až vstoupí na pracovní trh?
A vede tento přístup k lepším výsledkům vzdělávání? Jsou žáci chytřejší, mají větší přehled, jsou vychovanejší? Jsou z nich lepší lidé, než jací byli a jsou z nás všech, kteří prošli klasickou výukou, kde žák byl nejdřív žák, a až potom osobnost? Kde zlobivec byl prostě zlobivec, a ne chudák s poruchou pozornosti/chování, na kterého musíme brát všichni ohled? Kdo bere ohled na ty "normální" děti, které chtejí umět a tímto vším trpí?

Závěr ať si udělá každý jaký chce.

......

Jen snad ještě doplním, že jsem mladý student nastupující na pedagogickou fakultu. To jen tak pro ty, kteří by si mysleli, že jsem starý zapšklý učitel, který se nesrovnal se současným stavem a směřováním školství.

Autor:  PaedDr. Karel Tomek [ pát 08. čer 2018 14:38:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak zajistit ve třídě kázeň

Udělal jsem si závěr, jaký jsem chtěl. Vyzkoušejte, uvidíte.

Stránka 6 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/