Jen pro ilustraci tématu: ze včerejšího rozhlasu: "Hana ČERNOCHOVÁ, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy -------------------- Zřejmě je to na jednu stranu velmi komplikovaná otázka, na druhou stranu si myslím, že ty finance na příslušné rozlišení do těch tříd už měly tam být a měly by být, pokud možno, velmi výrazně odlišeny, ale co si myslím, že je druhá věc, jsou ta kritéria pro rozlišení těch jednotlivých tříd, která by měla být transparentní, nemyslím si, že by měla být komplikovaná, ale měla by se zaměřit nejen na to, že ten učitel se bude dál vzdělávat, dělat nějaké kurzy, zkoušky, ale především by měla postihnout i to, co on v té škole dělal, postihnout tu kvalitu, v těch školách je spousta učitelů, kteří dělají vynikající práci, a to by se mělo postihnout, protože v tom se odlišují také. (...) Pochopitelně s každým krokem vpřed, ať už v tom odborném nebo metodickém ten učitel roste, nicméně to, co je zapotřebí dát i v tom ohodnocení a v posouzení jeho kvality, prostor na tu reflexi a sebereflexi, aby se skutečně ukázalo, že některé ty přístupy, o kterých se třeba zatím příliš nepublikovalo, nebo ve výzkumu nebyly příliš sledovány, že některé ty pracovní postupy těch učitelů jsou vynikající, jen se o nich neví a v tom spočívá i ta kvalita, ta, bohužel s těmi staršími kvalitními učiteli toto všechno kvalitní, toto dobré odejde, pokud to nebudou mít komu předat." Většina těch našich studentů nastupuje do škol, to, co je špatné, že pak odcházejí, protože ty finanční podmínky jim neumožňují tam dlouho zůstat, a to si myslím, že je velká ztráta, proto si myslím, že ta otázka už měla přijít dřív, budeme mít asi v tom školství nějakou vakanci z těch generací učitelů, ale to je jediný problém, takže věřím, že pokud to bude všechno dobře nastaveno, že by to mohlo pomoci tomu, že ti začínající učitelé zůstanou rádi ve školství a budou sahat po té vyšší metě, že budou v podstatě chtít se dál, nejenom vzdělávat, ale dělat něco zajímavým způsobem.(...) (Čro 1, 29. 5. 18,10 h)
|
|