Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Dějepis aj. z pohledu studenta
PříspěvekNapsal: pát 09. lis 2012 18:00:39 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát 09. lis 2012 17:16:41
Příspěvky: 1
Dobrý odpoledne,

narazil jsem na tohle forum náhodou, při studování zkušeností
učitelů z různých oblastí výuky.
Jakožto budoucího pedagoga (podaří-li se), mne Vaše názory velice zaujaly a hned v úvodu bych za ně rád poděkoval. Snad je jednou sám využiji, ku prospěchu svému, ale i studentů.

Nač jsem však nenarazil téměř nikde (s výjimkou několika diskuzí, které však mají jinou úroveň) a nejspíš nenarazím, jsou postřehy žáků pro učitele.

Ačkoli jsem absolvoval jen osmileté gymnaziální studium (tj. přestupy z 2. stupně mne minuly), vystřídalo se v naší tehdejší třídě mnoho kantorů s různými praktikami, od těch, které je možno nazývat učiteli jen s úšklebkem na rtech, až po ty s velkým U".

Na základě toho jsem se rozhodl sepsat několik svých postřehů na pro zdejší komunitu, nikoli na popud, ale spíše pro rozproudění diskuze. Některé body se mohou jevit jako banální, setkali jsme se s nimi však tolikrát, že pro zkušené učitele mohou být vtipem a pro začínající varováním.

Jak na to, aby Vás žáci (ne)milovali;

1. Velice pozdní příchody (Několik minut přestávky navíc se samozřejmě cení. Pokud však přicházíte do hodiny o 15 a více minut později 3x týdně s tím, že jste měli "důležitou schůzku", za kterou se skrývá dlouhá debata s kolegyní na schodech a také nevyřčený dodatek "...proto pojedeme i několik minut přes přestávku", studentům se příliš nezavděčíte)

2. Student v roli "boxovacího pytle" (Také častý jev, u některých dokonce v pravidelných intervalech. Není možná na škodu si uvědomit, že student za vaše osobní aj. problémy, které nesouvisí přímo s ním, nemůže. Využívání toho, že student často musí protrpět "projevy", protože by se rád dostal do dalšího ročníku bez úhony, je nekompetentní a hlou=pé. Ani vám by se nelíbilo, kdyby si vás nadřízeny vzal na "kobereček" jen proto, že se nevyspal zrovna nejlépe).

3. "Zvonek nic neznamená, hodinu končím jenom já!" (Ano, je to pravda, hodinu skutečně jako učitel a tedy nejvyšší autorita končíte Vy. Pokud však hodinu "končíte" v polovině přestávky, např. kvůli bodu 1, je to hloupé a nafoukané. Jistě, někdy se stane, že dané učivo je třeba probrat i za cenu přestávky - pokud se však tato situace opakuje často, navíc s onou "úžasnou" větou, popularitu to Vám to nepřinese).

4. Nezáživný výklad (Naprostý zabiják zájmu v jakémkoli předmětu. Opravdu není nad mdlé opakování frází z knihy, v horším případě zažitých léty "praxe". Ne v každém dřímá skvělý řečník. Poutavý výklad je však "učitelským minimem", pokud si toto pravidlo neosvojíte, doplatíte na to nejspíš sami, jakmile se rozhlédnete po třídě a uvidíte polovinu svých studentů s hlavou na lavicích. Samozřejmě to bude mít za následek další problémy, které však se již s klidem dají svalit na nezájem žáků či jejich neochotu připravit se do hodin).

Je to jen pár postřehu z dlouhého seznamu, zejména ty základní. Nemají však vzbudit dojem, že učitelé jsou neschopní a zakomplexovaní. Setkal jsem se také s pár učiteli, kterých si nesmírně vážím a v jejich hodinách jsem poslouchal od začátku až do konce.

Za případné reakce Vám děkuji.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron