Dobrý den, snad tady můj dotaz nezapadne, nebude působit příliš zmateně, ale když jsem se dívala na digifolio, mám jako učitelka(mladá) na 2. stupni ZŠ úplně jiné problémy než je autoevaluace žáků a skupinová práce:(
bude to znít asi drsně, přímočaře a pro vás zkušené asi naprosto hloupě, ale budu moc ráda za Váš pohled na věc...
1. mobilní telefony a jejich zabavování. Žáci samozřejmě bez té věci nedají ani ránu. poznámku napsat můžu, ale jakmile ji napíšu, vytáhnou ten mobil uplně bez obav,že "stejně už poznámku mají". Když se pokusím jim ho zabavit, tak začnou křičet, že na to nemám právo sebrat cizí věc, že to řeknou doma. Na to nereaguji a trvám na odevzdání, ale oni by si raději nachali ruku useknout, než by ten mobil odevzdali. adši budou po škole, radši pujdou na kobereček a třídní s nimi bude ztrácet čas, nervy a energii, ale mobil si nenechají vzít. Šk řád nezakazuje si mobil nosit. Ale když ho mají, tak vypnutý ho mít nevydrží. Navíc rodiče vyžadují, aby byli stále na příjmu(což chápu na druhou stranu). Samozřejmě že při hodinách musí být vypnutý, ale oni to postě nedokážou a poznámky jim nevadí.Je to velmi vyčerpávající.
2. paradox dva. Učím mj. také VV a hudbu ve sluchátkách při práci naopak povoluj (nikoliv hry, žáci ví) Žáci se díky sluchátkám více soustředí na svoji práci a neruší je okolní vlivy. Jenže se to rozporuje se šk. řádem - nemít zaponutý mobil při výuce. Postupuji správně nebo špatně? Jinou výtvarkářku kolem sebe nemám.
3. Pouštění na záchod - dodržujete striktně nepouštění u druhostupňáků pokud nemají od lékaře pokyn? Mě někdy někteří dělají tak neskutečné opičky a vyušují, šijí sebou a prosí, že to nakonec vzdám. Dojdou si a je ticho a je to v pohodě. Ale opět se to rozporuje s moji zásadou"od toho máte přestávku". jenže to nejde, šijí sebou a jsou schopni se zoufalm výrazem ptát co tři minuty dokud je nepustím.
4. jak klasifikujete v pololetí žáka, který si ani na jednu hodinu VV nepřinesl pomůcky a odevzdává vám prázdné čtvrtky, spí, případně se baví s ostatními spolužáky, ale ani po opakovaných výzvách(já už jsem zkusila vše od vyhrožování po prosby a rozumné domluvy) neudělal nic. Vůbec nic. Nemá pomůcky, nemá snahu, říká, že ho to nebaví a že kreslení je pitomost. Nemám od něj jediný výkres, neviděla jsem ani náznak nějaké snahy, zájmu, co by chtěl udělat, i kdyby to byl panáček z pet lahve od svačiny. nic.
5. jak řešíte v např. češtině, angličtině atd, má-li žák průměr 1,4 a z velkého testu dvojku? dvojkou na vysvědčení bez debat? pokud zájem je normální a vodítko k rozhodnutí jiné moc nemáte? a co když si chce žák opravit písemku, smaže se mu původní známka, nebo stále platí, takže i kdyby dostal jedničku z opravy, nemůže si pětku vylepšit líp než na její průměr 6:2=3? (opět připomínám, pokud jde o žáka s nevýraznou, nomální, běžnou aktivitou tudíž práce v hodinách nepolepší ani nepohorší
moc děkuji!
|
|