Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Dítě s ADHD na ZŠ
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 16:53:19 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Jaroslava Pachlová píše:
Na tyto děti neplatí nástroje, které zabírají u ostatních, nabourává se klima ve třídě a některé labilnější děti agresivní útoky nesou velice špatně, (... a jiní zase s chutí provokují), učitel je pak kolikrát v situaci, že neřeší problém jen s rodiči dítěte s ADHD, ale je pod tlakem i ostatních rodičů, které si stěžují na agresivní chování a "slovník" tohoto dítěte, kdy ono vulgárně napadá nejenom spolužáky, ale často počastuje takto i učitele.

Máte pravdu, hrubé chování jsme řešili hned od začátku - ubližování, napadání a záměrné útoky na děti byly na denním pořádku. Nakonec jsme museli svolat výchovnou komisi a trochu pohrozit. A hle - něco se změnilo. Od té doby bylo už jen jedno hrubší napadení!
To mne trochu chlácholí, že snad někdy bude lépe.
Jaroslava Pachlová píše:
Zkuste, podaří-li se Vám získat asistenta, ale v tomto případě velmi záleží na jeho osobnosti (může se stát, že si s "dítětem" nesednou a bude situace ještě horší :( )

Bohužel, to vidím velmi bledě. Máme ve 3. ročníku holčinku, která je integrovaná (podprůměrný intelekt, pohybové potíže) a marně již druhý rok bojují třídní učitelka a speciální pedagožka o asistenta.
Takže nějaký nezvladatelný prvňáček... to asi nebude priorita.
Jaroslava Pachlová píše:
Nezbývá, než dítě přijmout takové jaké je, netlačit na něj, zachovávat klid. Zkuste si představit, že byste takové dítě měla doma a na chování dítěte by si Vám stále všichni jen stěžovali..., doma ho nutit do školní práce, kterou ve škole neudělalo + třeba ještě DÚ, to vyčerpá někdy i hodně vstřícné rodiče. Je to náročné pro všechny.

Děkuji. Snažím se. Ale i já někdy vypěním.
Zvlášť v případě, když vidím, že třída by pracovala a on na sebe neustále strhává pozornost. V tomto případě řeším velké dilema:
  • odborníci doporučují, aby žák s ADHD seděl co nejblíže učiteli, aby mohl být kdykoli "zklidněn" mírným dotekem apod. To opravdu funguje!
  • Na druhou stranu, když neustále poskakuje, leze po lavici, pod lavicí, kolem lavice, tak neustále narušuje pozornost VŠECH dětí, které na něj vidí.
V zájmu ochrany svého i jeho zdraví jsem zvolila variantu, že sedí úplně vzadu ve třídě, i když vím, že to není ideální pro něj, ale maximálně vhodné pro třídu (a potažmo i pro mne - jsem schopna ho mnohem více tolerovat, když není "tak na očích").
Jaroslava Pachlová píše:
No, moc jsem Vám neporadila a ani nepomohla :)

Naopak. Podpora, pár uklidňujících a soucitných slov dělá divy. A někdy se prostě člověk potřebuje jen vypovídat, takže je milé, když někdo "poslouchá". Děkuji.

Dalším příjemným světlem v tunelu je i to, že to vypadá, že ten můj chlapeček bude velmi šikovný v matematice (nechci mluvit o nadprůměru, ale nevylučuji). Takže se pokusím vést jeho nadměrnou energii tímto směrem a budu doufat v (mírné) pokroky 8-) .

Milý Jindřichu,
opravdu se necítím být žádným odborníkem a wiki je pro mne encyklopedie moudrosti ;) . Zatím studuji dvě knihy:
Riefová, F. Sandra: Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole. Portál, Praha 1999.
Jucovičová, D., Žáčková, H.: Máte neklidné, nesoustředěné dítě? D + H, Praha 2007.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Dítě s ADHD na ZŠ
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 16:53:50 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Jéžiš, bude vůbec někdo číst takové romány?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Dítě s ADHD na ZŠ
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 17:16:00 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pon 25. kvě 2009 11:07:27
Příspěvky: 101
Pavlína Hublová píše:
wiki je pro mne encyklopedie moudrosti ;)


Moudrost praxe, která začíná být mnohem více ceněna i mezi odborníky, kteří "dělají vědu", nám tam zatím dost chybí ;)
Díky za tipy na literaturu :-)

_________________
Jindřich


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Dítě s ADHD na ZŠ
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 17:29:18 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 10:59:11
Příspěvky: 1720
Pavlíno .. co mohu tak sledovat či co už jsme si o dětech s ADHD studovali a hledali, pak tyto děti nejsou hloupé a opravdu bývají hodně šikovné. Potíž ale bývá v tom udržet jejich pozornost a aktivitu, protože i oblíbený předmět může unavit a v tu chvíli pak dítě rozhodí úplně všechno. Bez asistenta, který by ho směřoval k práci, jsou pak školní výsledky často mnohem horší než by býti mohly .. a to právě díky tomu, že dítě zaměstnané pokoušením ostatních, odmítáním práce a podobně prostě nestihne to, co by mělo a jeho "manko" tak stále narůstá.

Jak se k otázce asistenta staví příslušná PPP?

_________________
H.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Dítě s ADHD na ZŠ
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 19:10:07 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pát 25. zář 2009 8:05:15
Příspěvky: 610
Pavlína Hublová píše:
V zájmu ochrany svého i jeho zdraví jsem zvolila variantu, že sedí úplně vzadu ve třídě, i když vím, že to není ideální pro něj, ale maximálně vhodné pro třídu (a potažmo i pro mne - jsem schopna ho mnohem více tolerovat, když není "tak na očích").


To má ale zase něco do sebe, protože z první lavice se neustále dívá po spolužácích, co dělají atp. a tím ruší, ze zadní má "přehled" a hlavně není jeho chování všem na očích. I já jsem zmiňované děvče posadila dozadu.
Jak řešíte skupinovou práci? Chtějí ho děti do skupiny, dvojice apod.? Jak spolupracuje s dětmi?

_________________
Jarka P.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Dítě s ADHD na ZŠ
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 19:16:32 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pon 18. kvě 2009 8:40:03
Příspěvky: 530
Jindřich Strejček píše:
Pavlína Hublová píše:
wiki je pro mne encyklopedie moudrosti ;)


Moudrost praxe, která začíná být mnohem více ceněna i mezi odborníky, kteří "dělají vědu", nám tam zatím dost chybí ;)
Díky za tipy na literaturu :-)


Tu anotaci knihovny ve wiki jsi moc krásně napsal, Jindřichu

_________________
LenkaRi
http://www.i-sen.cz


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Dítě s ADHD na ZŠ
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 19:43:42 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Mgr. Hana Pilařová píše:
Jak se k otázce asistenta staví příslušná PPP?


Zatím máme jen zprávu, kterou dostala maminka. Čekáme doporučení pro školu. Pak budeme jistě moudřejší.

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Dítě s ADHD na ZŠ
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 19:53:32 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Jaroslava Pachlová píše:
Jak řešíte skupinovou práci? Chtějí ho děti do skupiny, dvojice apod.? Jak spolupracuje s dětmi?


Už od začátku s dětmi při seskupování vůbec nediskutuji - používáme losovátka (nebo zde - trochu je třeba rolovat). A tak to děti berou maximálně s komentářem "Tak jsem dnes vyhrál/a M." a "Každý ho občas dostane".
Musím ale říct, že pokud má svůj dobrej den, pak je platným členem skupiny. Dnes dokonce převzal otěže a organizoval vše potřebné - píšu o aktivitě v blogu.

Vlastně si překvapivě spolupráci se spolužáky užívá, komunikuje bez obtíží a není agresivní (drobné výjimky mohou být v chování každého žáčka). Spolupracuje a myslím, že skupinová práce je jeho oblíbená.
Ve dvojicích je to o poznání horší. Možná je to tím, že když ve skupině nechce pracovat naplno, tak se nějak zamaskuje, ale ve dvojici je nucen soustředit se intenzivně. Ale je to jen moje domněnka, neprobírala jsem to s ním. Měla bych?

Když tak nad tím přemýšlím, možná mu chybí blízký kontakt. Stále má tendence se někoho dotýkat, válet se po něm... a to i třeba ve skupině při VV.
Když sedíme v kruhu, skoro vždy se nacpe někam, kde je dost těsno...

... díky za tuto diskuzi, nutí mne k jinému pohledu na věc :o

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Naposledy upravil Pavlína Hublová dne stř 12. kvě 2010 19:56:57, celkově upraveno 1
doplnění textu


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Dítě s ADHD na ZŠ
PříspěvekNapsal: stř 12. kvě 2010 20:36:47 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: pát 25. zář 2009 8:05:15
Příspěvky: 610
Moc pěkné! (myslím blog)
... a losovací kartičkyjsou výborné.
Tak to je štěstí, že ho skupina bere a není v ní agresivní.
Dneska se v té naší diskuzi nakonec našlo i dost pozitiv :P

_________________
Jarka P.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Dítě s ADHD na ZŠ
PříspěvekNapsal: čtv 13. kvě 2010 17:59:21 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 27. kvě 2009 19:32:25
Příspěvky: 2431
Myslím si, že bychom se (my učitelé) měli pokusit najít kompromis mezi tím, co se píše v příručkách a reálným životem třídy. Neustále bojuji především s tím, jak dodržet pravidlo "všem stejně". Jinými slovy jak neochudit zbytek "hodné třídy" o mou pozornost na úkor jednoho žáka.
Jak toto dilema řešíte ve třídě?

_________________
Pavlína Hublová
koordinátor referátu pro správu a rozvoj Metodického portálu RVP.CZ


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: