Dominik Dvořák píše:
Vážení diskutující, nejsem velkým příznivcem RVP a jednostranného zavrhování vědomostí...
Milý pane doktore, ale toto je přeci docela smutné! Co mám na mysli, nebo "co se mi honí hlavou", jak to vymyslel Zuckerberg.Czech? Ptám se, existují jasná data, která ukazují příčinnou souvislost RVP a tzv. zavrhování vědomostí? Je tam něco takového NAPSANÉ? (sic!) Nebo je to zase "vybroušená" mediální zkratka?
A z jiné stránky - jak víme, svět mladých lidí je otevřený a spojitý svět virtuální, svět ICT. Na to reaguje pedagogický konektivismus; prostor mu poskytuje tento Metodický portál (
http://spomocnik.rvp.cz/). Otevře se konečně tato diskuse, začne se skutečně spolu s učiteli a specialisty na "rozvoj lidských zdrojů" v strukturovaných rozhovorech a rozborech hospitací vážně přemýšlet o získávání a užívání informací, učení, učebních potřebách a zvycích mladých lidí? Jejich svět a jejich čtení jsou prostě
jiné.
A tzv. planetové trajektorie učebních potřeb žáků a transmisivních zvyků naší školy se pravděpodobně vzdalují. Zde na blogu (
http://koubek.blogy.rvp.cz/2010/11/08/t ... testovani/) a jinde se jen snažím upozornit na to, že se k tomuto tématu zde v ČR bohužel (podle mne) nepřistupuje vážně a adekvátně. Problematiku vzdalování se světa dětí a pedagogů chceme vyřešit tím, že si sedneme a s pár kantory a inspektory a ve standardu napíšeme, co jsme učili a učit umíme a to budeme měřit v testu? Je to řešení a nebo Baumanova rouška?? No, je to každopádně splněný úkol... A ten je podle toho mála, co o tom bohužel víme, na vodě.
Více zde ve sloupku elitního českoamerického vědce, prof. Pavla Jungwirtha (pozor, přečtení je zpoplatněno - ale
kvalita něco stojí, že.):
http://respekt.ihned.cz/c1-51588250-quo-vadis-skolo