Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se
Tento modul byl archivován. Vkládání a editace obsahu není možná.

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Cíl vzdělávání nejen na ZŠ
PříspěvekNapsal: pát 14. říj 2011 15:04:01 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned 07. úno 2010 13:41:43
Příspěvky: 150
Toto téma je otevřeno především pro diskutující studenty předmětu Didaktika chemie ZŠ vyučované na Katedře chemie a didaktiky chemie UK PedF (prof. RNDr. Pavel Beneš, CSc., PhDr. Martin Rusek). Do diskuse jsou však samozřejmě zváni i ostatní kolegové s názorem.

Náměty, které padly v semináři:
1. Připravujeme žáky na to, aby se dostali na gymnázium/vysokou školu.
2. Žáci nepřišli do školy myslet, ale naučit se něco, aby prošli přijímačkami.
3. Žáci nejsou zvyklí myslet, aktivity k tomu ej vedoucí vnímají nelibě.
4. Chemie je většinou populace vnímána jako méně oblíbený předmět.
5. Jak pracovat se třídou, když v ní chemii bude potřebovat jen pár žáků? Co se zbytkem třídy?


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Cíl vzdělávání nejen na ZŠ
PříspěvekNapsal: čtv 10. lis 2011 8:50:14 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. lis 2011 7:52:31
Příspěvky: 2
Myslím si, že smyslem vzdělávání rozhodně není "nalít" žákům do hlav encyklopedické znalosti, které po nich vyžadují některé fakulty ve svých selekčních přijímacích testech. Ze své vlastní zkušenosti či od spolužáků vím, že kdo má o daný obor zájem a chce jej studovat na vysoké škole, tak se mu sám věnuje a na přijímací zkoušky se je schopen připravit především sám. Učitel by měl naučit žáky svému oboru do úrovně, jak mu předepisuje školní kurikulum, a dále být schopen žákům pomoci se získáním hlubších poznatků, ale to především jejich vlastní aktivitou. Rozhodně by neměl přizpůsobovat výuku svého předmětu dvěma žákům, kteří se chtějí dostat na medicínu.
Ve škole by se rozhodně měli všichni naučit myslet a to kriticky na základě známých poznatků a vlastních nebo ve škole získaných zkušeností. Všichni žáci by měli dosáhnout všeobecného přehledu v jednotlivých oborech tak, aby získané poznatky dokázali využít v souvislostech praktického života a při formování vlastních postojů(při hodnocení mediálních sdělení, svém přístupu k životu,společnosti,životnímu prostředí,...)
Myslím si, že žáci, kteří se ve většině případů nechtějí věnovat chemii jako vědě, se jí budou učit s menším odporem, nebo dokonce rádi, když v každé hodině uvidí, jak získané poznatky souvisí s jejich běžným životem, čehož u většiny chemických témat dosáhnout lze...


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na: