Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Tvrdá kritika RVP jako celku od Hannah Arendtové
PříspěvekNapsal: úte 31. kvě 2011 20:06:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. zář 2010 13:12:36
Příspěvky: 202
Ondřej Šteffl píše:
A ještě k tomu je možné, že my, lidé druhého druhu zase nemůžeme pochopit jiné věci, které dobře chápou lidé prvního druhu. Pokud by to tak bylo, musíme se pokusit vytvořit dvojí školství – druhého a prvního druhu. S takovým pojetím já nemám problém.

Myslím, vážený pane kolego, že první lidé, navíc s nadprůměrným IQ a vybaveni kompetencí rozhodovací (tzv. mocí), už na existenci dvojího vzdělávání přišli. A teď se nám pokusí zakroutiti krkem... Nevím proč, lidé druhého druhu přeci respektují, že učit, vychovávat a vzdělávat děti a mládež lze velmi rozličným způsobem a za velmi rozličným účelem... Stačí nám jen trošku prostoru a "tolerance" - rozhodně veřejnost nám to toleruje docela ráda ;) .


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Tvrdá kritika RVP jako celku od Hannah Arendtové
PříspěvekNapsal: úte 31. kvě 2011 22:32:38 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. zář 2010 13:12:36
Příspěvky: 202
Dominik Dvořák píše:
Vážení diskutující, nejsem velkým příznivcem RVP a jednostranného zavrhování vědomostí...

Milý pane doktore, ale toto je přeci docela smutné! Co mám na mysli, nebo "co se mi honí hlavou", jak to vymyslel Zuckerberg.Czech? Ptám se, existují jasná data, která ukazují příčinnou souvislost RVP a tzv. zavrhování vědomostí? Je tam něco takového NAPSANÉ? (sic!) Nebo je to zase "vybroušená" mediální zkratka?
A z jiné stránky - jak víme, svět mladých lidí je otevřený a spojitý svět virtuální, svět ICT. Na to reaguje pedagogický konektivismus; prostor mu poskytuje tento Metodický portál (http://spomocnik.rvp.cz/). Otevře se konečně tato diskuse, začne se skutečně spolu s učiteli a specialisty na "rozvoj lidských zdrojů" v strukturovaných rozhovorech a rozborech hospitací vážně přemýšlet o získávání a užívání informací, učení, učebních potřebách a zvycích mladých lidí? Jejich svět a jejich čtení jsou prostě jiné.
A tzv. planetové trajektorie učebních potřeb žáků a transmisivních zvyků naší školy se pravděpodobně vzdalují. Zde na blogu (http://koubek.blogy.rvp.cz/2010/11/08/t ... testovani/) a jinde se jen snažím upozornit na to, že se k tomuto tématu zde v ČR bohužel (podle mne) nepřistupuje vážně a adekvátně. Problematiku vzdalování se světa dětí a pedagogů chceme vyřešit tím, že si sedneme a s pár kantory a inspektory a ve standardu napíšeme, co jsme učili a učit umíme a to budeme měřit v testu? Je to řešení a nebo Baumanova rouška?? No, je to každopádně splněný úkol... A ten je podle toho mála, co o tom bohužel víme, na vodě.
Více zde ve sloupku elitního českoamerického vědce, prof. Pavla Jungwirtha (pozor, přečtení je zpoplatněno - ale kvalita něco stojí, že.): http://respekt.ihned.cz/c1-51588250-quo-vadis-skolo


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Tvrdá kritika RVP jako celku od Hannah Arendtové
PříspěvekNapsal: pon 06. čer 2011 10:08:13 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 14. lis 2007 20:20:52
Příspěvky: 961
Ondřej Blažek píše:
Práce na různých projektech (jako třeba v dějepisu), kterou podporuje RVP, skutečně nevede k získání povědomí o dějinách, jen k získání oněch kompetencí či dovedností, které Hannah Arendtové kritizuje.


Pane kolego, prosím, na kterém místě v RVP jsou projekty přednostně podporovány? Je to jen jedna z cest. A pak záleží na učiteli, zda umí projekt se žáky řídit. A pokud v něm žáci nezískají i znalosti o dějepisu (výstupy), tak je špatně realizován.

_________________
Zdraví Jenda


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Tvrdá kritika RVP jako celku od Hannah Arendtové
PříspěvekNapsal: pon 06. čer 2011 12:34:09 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř 01. zář 2010 13:12:36
Příspěvky: 202
Mgr. Jan Zouhar píše:
Ondřej Blažek píše:
Práce na různých projektech (jako třeba v dějepisu), kterou podporuje RVP, skutečně nevede k získání povědomí o dějinách, jen k získání oněch kompetencí či dovedností, které Hannah Arendtové kritizuje.


Pane kolego, prosím, na kterém místě v RVP jsou projekty přednostně podporovány? Je to jen jedna z cest. A pak záleží na učiteli, zda umí projekt se žáky řídit. A pokud v něm žáci nezískají i znalosti o dějepisu (výstupy), tak je špatně realizován.


Palec nahoru!


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 24 ]  Přejít na stránku: Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: