Jedna strana mince je ohodnocení učitele. Dobrá, není nejlepší, ovšem nevím, jestli změna zlepší vzdělanost českého národa. Že přitáhne na pedagogické fakulty ty „lepší“? Jak víte, že ti „lepší“ budou lepšími pedagogy než my? Myslíte si, že my jsme ten odpad, který neměl na to jít na jiné školy? Neřežme si pod sebou větev, vážení….. A pokud máte nouzi o kvalitního kantora, podívejte se na trh práce, tam je nějaký výběr… (Ovšem jak nechat odejít nekvalitního kantora, to je další tvrdý ořech.) Problém vidím v době. Doba bohužel není nakloněna kvalitní výchově dítěte v rodině. Doba klade na rodiče obrovské nároky, ať už jde o všelijakou pracovní dobu, strach o práci, běhání po úřadech, věnování se vlastním zájmům, atd. Ze všech stran se objevují lákadla, jak si ulehčit nebo zpohodlnit život a zbavit se dítěte. Ať už jde o babičkovsko-dědečkovskou výchovu (víceméně beztrestnou) nebo o posazení dítěte před TV, DVD, PC atd. Z toho pak vznikají problémy tělesné, logopedické, společenské (komunikace přes internet je diametrálně odlišná od komunikace přímé),… Taková zanedbaná dítka přicházejí do škol, některá si zajdou do PPP, odkud si pak přinesou papíry na různé úlevy. Častým jevem je, že rodiči ani moc nezáleží na známkách dítěte (Maminka jednomu žákovi řekla, ať se neučí kvůli ní, ale kvůli sobě. On to pochopil tak, že v ŽK měl samé 5, 4 a poznámky a byl „v pohodě“.) Učitel se pak při vysvětlování snaží aktivizovat ty slabé žáky, snaží se, aby to oni pochopili, čímž vlastně diskriminuje žáky schopnější, kteří se nudí… Dalším velmi špatným a bohužel častým jevem je, že rodiče doma v rámci „svobody slova“ a kamarádského přístupu ve výchově kritizují činnost učitele, jeho schopnosti, osobu. Jaký potom může být vztah toho žáka k učiteli, k jeho předmětu, ke škole... Vrcholem je ale zákon, že školy dostávají peníze na počet žáků, z toho plyne praxe nebýt moc přísný, ať nám žáci neodejdou na jinou školu, kde dávají lepší známky. Školy dostávají peníze na všechna IVP, podpůrné programy, tzn. čím víc těch úlev pro žáky je, tím pro školu lépe (bohužel pro učitele hůř…). Prostě a jednoduše dostali jsme se někam do mezihvězdného prostoru a cesta zpátky na Zem bude setsakr obtížná…
|
|