Ve fóru věnovaném
Přechodu z MŠ na základní školu diskutujeme o logopedii -
zde. Narazili jsme také na téma "výchovy k rodičovství".
Padla tam jedna zajímavá poznámka:
Lenka Říhová píše:
Nedávno jsem s překvapením zjistila, že současné maminky malých dětí navštěvují (i s dětmi) různé placené "kurzy" kde se učí, jak hrát se svým batolátkem hry typu Vařila myšička kašičku a Kolo kolo mlýnské. Nakonec jsou to možná ty, které si uvědomují jak jsou tyto aktivity podstatné ... pro rozvoj dětí. Ale co ty, které to od svých vlastních matek neumí a ani netuší proč by to měli s dětmi provádět...v 1. třídě se všechno dohnat nedá. Je to věc rodičů...ale učí se to někde? ... Je náctiletý žák(student) schopen v tomto věku tyto informace vyhodnotit jako důležité? Nebo si zodpovědný rodič informace najde až je bude potřebovat...
Jak to tedy je? Chceme po rodičích, aby zodpovědně přistupovali k výchově svých dětí, včetně přípravy na školní docházku.
Je úlohou školy připravovat žáky i na rodičovskou roli?