Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Ke Zprávě OECD
PříspěvekNapsal: sob 11. úno 2012 9:50:48 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
Doporučuji komentář pana Hausenblase http://eduin.cz/titulka/jsme-ochotni-ci ... -skolstvi/. Omlouvám se, že se nejdříve nebudu zabývat tím podstatným poselstvím, tj. významem formativního hodnocení.

Ale zaujala mě poslední větička: "Za lepší práci ve škole nikdo lepší plat nedostává." Myslím, že autor zavadil o velmi důležitou věc. Jak může být někdo hodnocen za lepší práci, když ani nevíme (nejsme v tom jednotní), co ta lepší práce vůbec je. Chybí jasně nastavená kritéria. Společná. Obecná. Nejen ta místní, ředitelská.

A hodnocena nemůže být nejen lepší práce jednotlivce, ale ani lepší práce celé školy. To je nenápadný půvab financování škol.

P.S. Zdá se, že na MŠMT mají nějaký detektor na lepší práci alespoň asistentek, poradců a náměstků.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Ke Zprávě OECD
PříspěvekNapsal: sob 11. úno 2012 10:21:14 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: stř 09. úno 2011 17:29:04
Příspěvky: 818
Hodně přemýšlím o možnosti změřit kvalitu učitele. Zatím mi pořád vychází, že se to změřit nedá. Že by bylo jaksi lepší vycházet z předpokladu, že každý dělá svou práci, jak nejlépe umí (stejně jako žáci ;) ). Zkrátka osvobodit se od toho "dělám za něco". A odměňovat všechny stejně (dobře :D ). Myslím, že tohle je jediná cesta, přestat učitele považovat za přerostlé děti, které potřebují kontrolu, odměnu a trest, ale dát jim důvěru. Zpočátku by se určitě našlo pár (?) takových, kteří by toho zneužívali, ale věřím, že postupně by se zodpovědnost rozšířila. A možná i mimo školu...
:P


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku :
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

 Předmět příspěvku: Re: Ke Zprávě OECD
PříspěvekNapsal: pon 13. úno 2012 18:16:09 
Offline
Člen Rady starších
Uživatelský avatar

Registrován: ned 21. čer 2009 12:14:57
Příspěvky: 673
MŠMT dnes ke zprávě píše: Závěrečná doporučení zdůrazňují potřebu standardů: „Vytvořit vzdělávací standardy obsahující cíle vzdělávání žáků dříve, než budou vytvořeny národní standardizované testy“. Tento požadavek je již naplňován postupným zapracováváním standardů do RVP ZV. (http://www.msmt.cz/pro-novinare/msmt-vi ... i-vysledku)

MŠMT "vytváří svoji pravdu", ale všichni přece víme, jak to vlastně bylo: Připravovaly se prioritně testy a standardy se k nim jen přilepily, aby mělo testování "legální" podklad. Důkazem, že MŠMT zvolilo přímo opačný postup, než nám doporučuje OECD, je skutečnost, že máme standard právě jen pro testované ročníky.


Ohlásit tento příspěvek
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Hodnocení článku : 5
Hodnotit příspěvky mohou pouze registrovaní uživatelé.

Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Můžete zakládat nová témata v tomto fóru
Můžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron