Diskuzní fórum
https://diskuze.rvp.cz/

Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013
https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=101&t=21765
Stránka 15 z 15

Autor:  Návštěvník [ pon 10. čer 2013 9:51:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013

Nic přímo ke standardům – zdánlivě.
Přidávám odkaz na video. Při poslechu nebylo možné ubránit se nutkání dosazovat k mnoha pojmům a tématům terminologii ze školství – momentální stav, cíle, neúnosnost, hledání , nalezení a pojmenování toho, co NENÍ DOBŘE, vize a možnosti nápravy…….
Domnívám se, že inspirace je možná z různých témat, vše se vším souvisí.
Zde:
http://www.cestyksobe.cz/tomas-lebenhar ... ce-ad2554/

Autor:  Návštěvník [ stř 19. čer 2013 9:16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013

Další úhly pohledu.
V podstatě pro mě z toho plynou závěry, které učinil MUDr. Lebenhart /viz odkaz v předcházejícím příspěvku/ vůči systému zdravotníctví: vystoupit ze systému ;)
Vše se vším totiž opravdu souvisí - to, co probíhá v oblasti určitého oboru ve společnosti, probíhá stejně všude.

Zakázané vzdělávání – nezávislý dokument.
http://www.youtube.com/watch?v=1le7Qtcl ... _embedded#!

„Veškeré lidské žití probíhá prostřednictvím rozhovorů, odtud pochází realita, v níž žijeme“.
„Mluvit a naslouchat.“
“Z mého pohledu je proto termín „vzdělávání“ matoucí, má původ v arogantním úhlu pohledu – např. pojem „vzdělávání“ pochází ze slova „educere“, které znamená „vydobýt“. Pokud jsem učitel, chci, aby dítě ze sebe dostalo to nejlepší, ale i to je arogantní, protože je to trochu násilné „dostat z vás to nejlepší“, dostat z vás to nejlepší skrze svou výuku.“
„Navrhuji, abychom nevzdělávali, ale pečovali. A je jen jeden způsob, jak pečovat – buď pečujete, nebo ne. Existuje mnoho způsobů, jak vzdělávat, ale ne pečovat.“
„Jak může učitel přenášet štěstí a osobní poznání, pokud ho systém vidí jako číslo? Co škola dělá dětem, dělá také učitelům. Prostřednictvím odměn a trestů, hodnocení, omezení, byrokracie. „
„Když říkáme, že děti by se měly svobodně rozvíjet, učitelé musí být také svobodní. „
„ Tato škola například nemá ředitele. Máme kolegiální řízení…..“
„Skutečně demokratická forma vzdělávání důvěřuje dětem a nechává je rozhodovat o své výuce, dále spočívá ve svobodě rodičů vybrat si a účastnit se vzdělávání svých dětí, a ve volbě učitele, jaký přístup zvolit v každé třídě, v každé škole. Teprve pak si můžeme být jisti, že vzdělávání přímo reaguje na potřeby každého člověka, rodiny a společenství. Neexistuje žádný kouzelný recept, žádná jedna metoda pro každého, ale tolik návrhů, kolik je svobodných a autonomních zkušeností. „
„ Kde je láska, tam je úcta, a kde je úcta, tam můžeme tvořit, protože tam je dialog.“
„Není důležité vymýšlet další pedagogiku a pak zase další, ale přizpůsobit pedagogiku kulturnímu okamžiku, určité skupině dětí, určité skupině učitelů. Teprve pak budeme mít z pedagogiky radost. „

Autor:  Radek Sárközi [ čtv 11. črc 2013 19:01:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013

Teprve dnes MŠMT oficiálně vydalo nové Standardy pro ZŠ, které mají být součástí ŠVP od 1. září 2013. Co si o tom myslíte?

http://www.msmt.cz/novinar/ministerstvo ... vzdelavaci

http://www.msmt.cz/vzdelavani/opatreni- ... terym-se-4

Autor:  Filip Vaculík [ čtv 11. črc 2013 19:17:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013

Že vlci se nažrali a kozy pobíhají kdesi v dáli s vědomím, že to v září-říjnu zase nějak defekalizují na celulózu svých ŠVP a opatří úředním posvěcením.

Nebo co si o tom myslet?
I v této diskuzi zaznělo několik podstatných dotazů, bylo odkazováno na podnětné materiály, byla zmíněno několik doporučení.

A reakce odpovědných lidí?

Autor:  Petr Chaluš [ úte 16. črc 2013 11:12:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013

Podle mého názoru je třeba zastavit připravovanou platnost standardů od 1.září a pokračovat ve veřejné diskusi. Bylo podáno mnoho připomínek a nebyly zapracovány.

Autor:  Romana Howe [ pon 22. čer 2015 21:06:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013

Radek Sárközi píše:
Pokud se má měnit za 2 roky RVP ZV, pak je zbytečné tvořit v tomto roce Standardy ke starému RVP, které by platily vlastně jen rok! Opustil bych tedy myšlenku tvořit Standardy a soustředil bych se na revizi RVP ZV. :-)

Pod revizí RVP ZV bych si představoval:

1) Vypustit z RVP vše nepovinné.
2) Psát RVP srozumitelným jazykem.
3) Přehodnotit očekávané výstupy a zaměřit se více na gramotnosti.
4) Zvážit, co všechno musejí školy psát do svých ŠVP. (Cílem by bylo jejich zestručnění - je zbytečné jen opisovat do ŠVP, co je napsáno v RVP; v ŠVP by mělo být jen to, co škola nabízí navíc...).


Dobrý den, velmi děkuji za tyto diskuze a zvláště tento návrh revize RVP ZV. Moc bych si přála, aby neexistovaly školy, kde se pouze RVP přepsalo do "vlastního" ŠVP, a kde se učí dál bez zkoumání, cože se to RVP snažilo nově do cílů a metod učení přinést.

Stránka 15 z 15 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/