Diskuzní fórum https://diskuze.rvp.cz/ |
|
Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 https://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=101&t=21765 |
Stránka 15 z 15 |
Autor: | Návštěvník [ pon 10. čer 2013 9:51:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
Nic přímo ke standardům – zdánlivě. Přidávám odkaz na video. Při poslechu nebylo možné ubránit se nutkání dosazovat k mnoha pojmům a tématům terminologii ze školství – momentální stav, cíle, neúnosnost, hledání , nalezení a pojmenování toho, co NENÍ DOBŘE, vize a možnosti nápravy……. Domnívám se, že inspirace je možná z různých témat, vše se vším souvisí. Zde: http://www.cestyksobe.cz/tomas-lebenhar ... ce-ad2554/ |
Autor: | Návštěvník [ stř 19. čer 2013 9:16:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
Další úhly pohledu. V podstatě pro mě z toho plynou závěry, které učinil MUDr. Lebenhart /viz odkaz v předcházejícím příspěvku/ vůči systému zdravotníctví: vystoupit ze systému Vše se vším totiž opravdu souvisí - to, co probíhá v oblasti určitého oboru ve společnosti, probíhá stejně všude. Zakázané vzdělávání – nezávislý dokument. http://www.youtube.com/watch?v=1le7Qtcl ... _embedded#! „Veškeré lidské žití probíhá prostřednictvím rozhovorů, odtud pochází realita, v níž žijeme“. „Mluvit a naslouchat.“ “Z mého pohledu je proto termín „vzdělávání“ matoucí, má původ v arogantním úhlu pohledu – např. pojem „vzdělávání“ pochází ze slova „educere“, které znamená „vydobýt“. Pokud jsem učitel, chci, aby dítě ze sebe dostalo to nejlepší, ale i to je arogantní, protože je to trochu násilné „dostat z vás to nejlepší“, dostat z vás to nejlepší skrze svou výuku.“ „Navrhuji, abychom nevzdělávali, ale pečovali. A je jen jeden způsob, jak pečovat – buď pečujete, nebo ne. Existuje mnoho způsobů, jak vzdělávat, ale ne pečovat.“ „Jak může učitel přenášet štěstí a osobní poznání, pokud ho systém vidí jako číslo? Co škola dělá dětem, dělá také učitelům. Prostřednictvím odměn a trestů, hodnocení, omezení, byrokracie. „ „Když říkáme, že děti by se měly svobodně rozvíjet, učitelé musí být také svobodní. „ „ Tato škola například nemá ředitele. Máme kolegiální řízení…..“ „Skutečně demokratická forma vzdělávání důvěřuje dětem a nechává je rozhodovat o své výuce, dále spočívá ve svobodě rodičů vybrat si a účastnit se vzdělávání svých dětí, a ve volbě učitele, jaký přístup zvolit v každé třídě, v každé škole. Teprve pak si můžeme být jisti, že vzdělávání přímo reaguje na potřeby každého člověka, rodiny a společenství. Neexistuje žádný kouzelný recept, žádná jedna metoda pro každého, ale tolik návrhů, kolik je svobodných a autonomních zkušeností. „ „ Kde je láska, tam je úcta, a kde je úcta, tam můžeme tvořit, protože tam je dialog.“ „Není důležité vymýšlet další pedagogiku a pak zase další, ale přizpůsobit pedagogiku kulturnímu okamžiku, určité skupině dětí, určité skupině učitelů. Teprve pak budeme mít z pedagogiky radost. „ |
Autor: | Radek Sárközi [ čtv 11. črc 2013 19:01:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
Teprve dnes MŠMT oficiálně vydalo nové Standardy pro ZŠ, které mají být součástí ŠVP od 1. září 2013. Co si o tom myslíte? http://www.msmt.cz/novinar/ministerstvo ... vzdelavaci http://www.msmt.cz/vzdelavani/opatreni- ... terym-se-4 |
Autor: | Filip Vaculík [ čtv 11. črc 2013 19:17:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
Že vlci se nažrali a kozy pobíhají kdesi v dáli s vědomím, že to v září-říjnu zase nějak defekalizují na celulózu svých ŠVP a opatří úředním posvěcením. Nebo co si o tom myslet? I v této diskuzi zaznělo několik podstatných dotazů, bylo odkazováno na podnětné materiály, byla zmíněno několik doporučení. A reakce odpovědných lidí? |
Autor: | Petr Chaluš [ úte 16. črc 2013 11:12:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
Podle mého názoru je třeba zastavit připravovanou platnost standardů od 1.září a pokračovat ve veřejné diskusi. Bylo podáno mnoho připomínek a nebyly zapracovány. |
Autor: | Romana Howe [ pon 22. čer 2015 21:06:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
Radek Sárközi píše: Pokud se má měnit za 2 roky RVP ZV, pak je zbytečné tvořit v tomto roce Standardy ke starému RVP, které by platily vlastně jen rok! Opustil bych tedy myšlenku tvořit Standardy a soustředil bych se na revizi RVP ZV. Pod revizí RVP ZV bych si představoval: 1) Vypustit z RVP vše nepovinné. 2) Psát RVP srozumitelným jazykem. 3) Přehodnotit očekávané výstupy a zaměřit se více na gramotnosti. 4) Zvážit, co všechno musejí školy psát do svých ŠVP. (Cílem by bylo jejich zestručnění - je zbytečné jen opisovat do ŠVP, co je napsáno v RVP; v ŠVP by mělo být jen to, co škola nabízí navíc...). Dobrý den, velmi děkuji za tyto diskuze a zvláště tento návrh revize RVP ZV. Moc bych si přála, aby neexistovaly školy, kde se pouze RVP přepsalo do "vlastního" ŠVP, a kde se učí dál bez zkoumání, cože se to RVP snažilo nově do cílů a metod učení přinést. |
Stránka 15 z 15 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |