Janek Wagner píše:
... Čím dřív se to děti naučí, tím líp. ... Každopádně je to dodnes konkurenční výhoda.
...Právě, že tomu psaní všemi deseti se věnuje stále příliš málo pozornosti. Desetiletý (i mladší) žák se všemi deseti naučí rychle a rád
Zlatá slova pana Wagnera
"Každopádně je to dodnes konkurenční výhoda."Psaní všemi deseti na klasické klávesnici je v podstatě samozřejmost a většina žáků středních škol by ho měla zvládnout. Pro děti ZŠ je to jedna z hravých možností jak přejít na vyšší úroveň práce s texty na PC.
Některé dnešní technologie jsou zaměřené na čtení již hotových textů a psaní vlastních textů a myšlenek je redukované na nezbytné minimum, na které stačí palec na psaní SMS na mobilu s tlačítky nebo ohnutý ukazováček a šmatání na dotykovém displeji. Ale na skutečné psaní textů je klávesnice stále efektivní rozhraní mezi člověkem a strojem.
Celá výuka nemusí probíhat (a také neprobíhá) jen ve škole. Pro běžné používání klávesnice stačí základní výklad a krátká cvičení a hlavně přesvědčit zájemce o psaní všemi deseti, že se musejí dál snažit sami, dodržovat vysvětlené a naučené zásady a hlavně psát a cvičit a cvičit a nechat se občas opravit někým, kdo to umí (ve škole učitelkami a učiteli).
Výhodu mají žáce ve školách, kde jsou učitelé jako pan Suchoradský a další, kteří žáky psát na klávesici naučí doslova na profesionální úrovni.